Gå til innhold

Beste aldersforskjell mellom søsken for fred og harmoni i heimen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

😅 Ok, så jeg vet at dette med aldersforskjell har blitt diskutert opp og ned i mente. Men prøver meg likevel igjen:

Tette har vi slått fra oss da det er 2 ting som er aller viktigst for oss personlig:

1. At yngste er moden nok og ikke blir tvunget til å bli stor for tidlig. 

2. Unngå søskenkrangel og få et så harmonisk familieliv som mulig 🙃🤭

Så klart jeg vet at det er mye som går på personlighet og oppdragelse, men sett bort fra det, hva er da ideell aldersforskjell?

Jeg tenker kanskje rundt 4 år? 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: fa136...c16

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke 3år, 10år og 12år

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er 4 år mellom meg og min søster. Vi har kranglet som hund og katt i alle år. 

Jeg tror ikke den perfekte aldersforskjell finnes. Men jeg vet hvordan det var, når jeg hadde vært prinsesse i 4 år og mistet tronen til min mindre og mer føyelige lillesøster. Kampen for å ta tilbake tronen, gikk aldri over.

Det er 8 år mellom min eldste og den mellomste og det er 6 år ned til den siste. Her er det ingen søskenkrangling. Minstejenta prøver, men guttene biter ikke på agnet hennes. 

Anonymkode: 690ce...c6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har nesten fem år, og det er ganske fint. Største er stor nok til å forstå at lille er liten og har andre behov enn han, samtidig som han elsker å underholde minste.

og største er såpass liten at han legger seg tidlig ennå 😁

Anonymkode: bc577...09b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting. Selv om søskenkrangling er slitsomt, mener jeg det er en viktig del av utviklingen til barna. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

det er 4 og 7 år mellom meg og mine søsken, vi kranglet mye

Anonymkode: 31d73...b5f

AnonymBruker
Skrevet
Rem skrev (4 minutter siden):

Ikke 3år, 10år og 12år

Ikke 6 år, 8 år eller 11 år heller 😅

Anonymkode: aab45...f06

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 9år eldre enn min søster og 12år eldre enn mine brødre. Jeg sluttet å hate de når jeg var sånn 17 🤣🤣🤣 elsker søstra mi nå da.

Skrevet

Fordelen med tett avstand mellom søsknene er at de kan leke sammen og bli tettere knyttet til hverandre, ulempen er at det også lettere kan føre til krangling. 

Skrevet

Ville kanskje foreslått 1-2år 😊😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En annen ting. Selv om søskenkrangling er slitsomt, mener jeg det er en viktig del av utviklingen til barna. 

Ja da, men det er en annen diskusjon. Litt krangling tåler vi så klart. Ts

AnonymBruker
Skrevet
Rem skrev (9 minutter siden):

Ikke 3år, 10år og 12år

Krangler alle like mye? 😅🤭 Ts

Skrevet

Vet ikke hva som er best, men vi ender opp med 3 år og 1 dag (hvis vi skal tro termindato) 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke 6 år, 8 år eller 11 år heller 😅

Anonymkode: aab45...f06

Alder på barna, eller aldersforskjell? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Krangler alle like mye? 😅🤭 Ts

Ja, å det er ikke tull engang! Var forresten 9år. Ikke 10. Men de krangler alle med hverandre! 2åringen med 14åringen, 2åringen med 11åringen og ihvertfall ho på 11 og han på 14!!!

AnonymBruker
Skrevet

Det er 2.5 år mellom våre. Gutt og jente. Litt krangling, men mest harmoni. Eldste fikk mye egentid med tilpassede aktiviteter de første årene etter lillesøster kom. De er veldig gode venner og er veldig avhengig av hverandre. Finner trygghet og leker veldig fint. 

Anonymkode: 89dd8...540

Skrevet

Men mange kvinner i dag får barn veldig sent, og da har de ikke biologisk mulighet til å vente så mange år mellom hvert søsken. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er 2.5 år mellom våre. Gutt og jente. Litt krangling, men mest harmoni. Eldste fikk mye egentid med tilpassede aktiviteter de første årene etter lillesøster kom. De er veldig gode venner og er veldig avhengig av hverandre. Finner trygghet og leker veldig fint. 

Anonymkode: 89dd8...540

Gled deg til om 10år 🙈 ett ord pubertetx2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Men mange kvinner i dag får barn veldig sent, og da har de ikke biologisk mulighet til å vente så mange år mellom hvert søsken. 

Ja, men det er en annen diskusjon. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Maks 2år.

Anonymkode: 18c3c...6ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...