AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Hei jeg er en 17 år gammel jente som bor hjemme. vi pleier ofte å ha mitt tantebarn på besøk, joda koselig søt liten gutt på 5 år. Tingen som irriterer meg grenseløst er at jeg kan ikke ha mine feks fanta bokser, cocio sjokolade melk eller hva det skulle være i kjøleskapet.. som jeg kjøper med egne penger og sparer til neste dag når han er her.. for han kjekker opp i skap og kjøleskap, og foreldrene mine vet at det er mitt og at jeg ikke får så mye på jobb og spanderer meg selv litt noe godt i blandt, kjøpte meg en boks med god jus som var limited edition tydeligvis. Boksen var full dagen før jeg lot den i kjøleskapet nederst. .morningen etter var den halv.. Hvordan kan jeg få foreldrene mine til å slutte å gi mitt tantebarn mine ting?! Gutten spør også etter «der var jo meeer!» arh hilsen en litt små irritert 17 åring som ikke får ha sine snacks og brus i fred.. de klarer ikke å si nei til han Anonymkode: 3d20e...fe0 2 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Herlighet, det er snakk om en 5-åring. Voks opp. 🙄 Dersom du vil ha snacksen din i fred så bør du oppbevare det på rommet ditt da. Eller enda bedre; Flytte ut og ha det i ditt eget kjøleskap. Anonymkode: 94035...949 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 En del av det å bli voksen, er at det blir din tur til å dele med og være tålmodig med små barn. Anonymkode: 8c5ac...096 10
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Ville bare oppbevart det ett annet sted. Og foreldrene dine gir jo etter, går helt fint å si nei til ett barn. Er ikke sånn at alt som er i kjøleskapet/kjøkkenskapet MÅ åpnes og spises Anonymkode: 657f8...299 23 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 Du får oppbevare det på rommet ditt. Eller la være å kjøpe når du vet at han kommer om du ikke vil dele med et lite barn. Anonymkode: c7a22...85d 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 Du må snakke med foreldrene dine. Anonymkode: 507cd...95f 21 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #7 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må snakke med foreldrene dine. Anonymkode: 507cd...95f Dette! Det er ikke 5 åringen sin feil, det er foreldrene dine. Anonymkode: 77ddc...d1a 21 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #8 Skrevet 12. juli 2023 Hva med å be foreldrene dine erstatte det som er gitt bort? Ta vare på kvitteringer og send krav i Vipps? Anonymkode: 8008c...7a9 12 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #9 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Herlighet, det er snakk om en 5-åring. Voks opp. 🙄 Dersom du vil ha snacksen din i fred så bør du oppbevare det på rommet ditt da. Eller enda bedre; Flytte ut og ha det i ditt eget kjøleskap. Anonymkode: 94035...949 det var snakk om en som bare er 17 år her da er det litt tidelig og flytte ut og jeg skjønner frustrasjonen når den personen som er så ung jobber og sparer for og kunne unne seg litt ekstra så er det noen andre spm bare tar det og det er ikke sikkert at den personen får lov til og ha en eget kjøleskap på rommet sitt, det er dyrt med strøm Anonymkode: ce7a6...fcb 24 9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #10 Skrevet 12. juli 2023 "Mamma, jeg synes ikke det er greit at du gir bort tingene mine som jeg har kjøpt for egne penger. Kan ikke vi ta med Arne på butikken og handle inn litt sjokomelk og sånt? " Anonymkode: d26bd...208 17 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #11 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): det var snakk om en som bare er 17 år her da er det litt tidelig og flytte ut og jeg skjønner frustrasjonen når den personen som er så ung jobber og sparer for og kunne unne seg litt ekstra så er det noen andre spm bare tar det og det er ikke sikkert at den personen får lov til og ha en eget kjøleskap på rommet sitt, det er dyrt med strøm Anonymkode: ce7a6...fcb Kunne jeg hatt eget mini kjøleskap i rommet så hadde jeg, men ja som du nevner så er det dyrt. og jeg sparer opp og når jeg har litt ekstra igjen liker å unne meg, synes bare det er så sykt kjipt at de må unne mitt tantebarn med mine små jobb penger jeg tjener for å UNNE meg noe Anonymkode: 3d20e...fe0 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #12 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du får oppbevare det på rommet ditt. Eller la være å kjøpe når du vet at han kommer om du ikke vil dele med et lite barn. Anonymkode: c7a22...85d Tingen er at av og til er det spontant så vet jo aldri. irriterende å dele når man ikke blir spurt og får 20% av tingene igjen fordi de har latt barnet forsyne det og bestemme at han vil ha det som er mitt.. Anonymkode: 3d20e...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #13 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): En del av det å bli voksen, er at det blir din tur til å dele med og være tålmodig med små barn. Anonymkode: 8c5ac...096 Det er ikke å «dele» når foreldrene mine tar det UTEN å spørre mer stjeling Anonymkode: 3d20e...fe0 14 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #14 Skrevet 12. juli 2023 det er tydelig at flere her ikke har lest hva det personen skrev når dere sier at det bare er og oppevare tingene på rommet man kan jo ikke det når det er snakk om melk, juce og brus vil man jo ha kald Anonymkode: ce7a6...fcb 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #15 Skrevet 12. juli 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Herlighet, det er snakk om en 5-åring. Voks opp. 🙄 Dersom du vil ha snacksen din i fred så bør du oppbevare det på rommet ditt da. Eller enda bedre; Flytte ut og ha det i ditt eget kjøleskap. Anonymkode: 94035...949 Ts er 17 år. Per definisjon ikke voksen ennå. Kan du skaffe deg en boks til kjøleskapet med ditt navn på? Så skriver du navnet ditt på den også. Om det er mulig å få tak i boks med lås kan de ikke ta fra deg. Det koster jo litt med en slik boks, men den kan du ta med deg om du flytter i kollektiv 😅 Her er et forslag: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=56503293 Anonymkode: 16f2e...cd7 9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #16 Skrevet 12. juli 2023 Du for snakke med foreldrene dine om det at du vil ha maten din i fred som du har kjøpt selv kanskje sette det bakerst i kjøleskapet og hvis dem ikke vet hva du har kjøpt selv kan du sette på lapper og ja jeg skjønner at tantebarnet ikke lese men da blir det kanskje ikke bandet med ditt og foreldrene sitt Anonymkode: ce7a6...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #17 Skrevet 12. juli 2023 Hva med å kjøpe et mini-kjøleskap til rommet ditt, TS? evt. ønske deg til bursdag/jul? Så låser du rommet når du er borte, og gir beskjed om at ingen skal inn dit. Anonymkode: b229f...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #18 Skrevet 12. juli 2023 De koster 499kr på Elkjøp og Power, forresten. Av og til på tilbud enda billigere Problemet løst, for foreldrene dine klarer tydeligvis ikke å si nei. Anonymkode: b229f...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #19 Skrevet 12. juli 2023 Foreldrene dine respekterer deg ikke. Jeg hadde blitt irritert. Du må ta en rolig og skikkelig prat med dem slik at de forstår at dette er dine dyre kjøpte varer som de ikke skal røre. Det er dessverre slik at besteforeldre også blir kokoloco når de får barnebarn og vil gjøre alt for å blidgjøre og smigre barnet. Anonymkode: 507cd...95f 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #20 Skrevet 12. juli 2023 Ærlig talt, dere som sier Ts bare må finne seg i dette; skjerp dere! Fot det første: Ts er 17 år, jobber for pengene og kjøper disse varene selv. Foreldrene hennes gir dette til sitt barnebarn uten å hverken spørre Ts eller erstatte det. For det andre: Folk er da ellers veldig til å rope at barn er bortskjemte på dette forumet, så det er jo veldig underlig at dere mener at denne 5-åringen selvfølgelig skal få forsyne seg av Ts sine ting. Løsningen er åpenbar: Dersom det er viktig for besteforeldrene å skjemme barnebarnet litt bort med noe godt å spise og drikke, så kjøper de inn dette SELV, med SINE EGNE penger. Og så sier de "Nei, den kan du ikke få, for den er tante sin, men du kan heller få denne" når 5-åringen står og peker på tantes ting i kjøleskapet. Tips til Ts: Kjøp deg en boks med lås på! Anonymkode: 6d139...f02 18 2 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå