AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Hunden vår ble dessverre avlivet for noen måneder siden etter at den beit et barn (en jente som kom løpende mot ham for å kose mens vi var ute på tur. Det skjedde veldig fort og hunden som aldri hadde vist noe tegn til aggresjon beit henne i hånda til blods). Er ikke ute etter å diskutere hendelsen… Nå snakker vi om å få ny hund og jeg har veldig lyst, men samtidig er jeg livredd for at det skjer igjen og klarer ikke å slå meg til ro med hverken å få valp eller å la være å få valp. Noen som har noen gode råd ❤️ Anonymkode: 255f4...9d3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Jeg tror du må bearbeide alt før dere får inn ny valp. Sorgen av å miste et kjæledyr er sterkt nok, men når det skjer på en slik måte, så sitter man jo igjen med mange forskjellige vonde følelser. Det er viktig at man ikke overfører egen angst, redsel og usikkerhet over på en ny valp. Det kan også hjelpe at dere virkelig går grundig til verks når dere (nå eller senere) skal få dere ny valp. Se etter en rase som er svært glade i mennesker, og se etter en oppdretter som avler på svært stødige, mentalt sterke linjer. Vær nøye. Da vil det kanskje minske frykten om at noe lignende skjer igjen. Anonymkode: 0c6f3...37d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå