AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Flere som opplever at folk ikke har respekt for andres tid? At hvis man har en avtale om å møte noen klokka 12, så er det ikke sikkert de dukker opp før kl 16, hvis de dukker opp i det hele tatt. Uten å gi beskjed i tillegg. Anonymkode: 5d1d2...256 1
exictence Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Sånne som ikke holder en avtale og ikke gir beskjed, er ikke verdt å lage avtaler med. Jeg har gode venner som har ofte problemer med å møte til tiden, men de sier ifra. Jeg har sluttet å lage avtaler med dem det gjelder. Heller si til dem at de kan ringe før de evt kommer, kjører, går...osv. Så kanskje er jeg der. Men legger ikke opp dagen min til at de kanskje kommer. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 exictence skrev (30 minutter siden): Sånne som ikke holder en avtale og ikke gir beskjed, er ikke verdt å lage avtaler med. Jeg har gode venner som har ofte problemer med å møte til tiden, men de sier ifra. Jeg har sluttet å lage avtaler med dem det gjelder. Heller si til dem at de kan ringe før de evt kommer, kjører, går...osv. Så kanskje er jeg der. Men legger ikke opp dagen min til at de kanskje kommer. Det var lurt. Det skal jeg begynne med også! Men tenker også på folk som f.eks. skal kjøpe noe på Finn, hvor vi avtaler tid uten at de hverken dukker opp eller gir beskjed.. Anonymkode: 5d1d2...256
exictence Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var lurt. Det skal jeg begynne med også! Så bra AnonymBruker skrev (1 time siden): Men tenker også på folk som f.eks. skal kjøpe noe på Finn, hvor vi avtaler tid uten at de hverken dukker opp eller gir beskjed.. Anonymkode: 5d1d2...256 Det er veldig dårlig gjort Avtal som du gjør, og si at de må gi beskjed dersom noe annet dukker opp og de av en eller annen grunn skulle bli forhindret i å komme. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 Ja, har ei venninne som kan la andre vente i timesvis. Gidder ikke lage avtaler med henne lengre, bare gjør mine egne ting frem til hun er klar og ser om jeg da eventuelt har tid eller orker å møte henne. Møter henne heller ikke steder til avtalt tid fordi da kan jeg bli stående ekstremt lenge å vente, så kjører når hun sier at hun er der. Anonymkode: 527b0...f6d 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 En ting som virkelig irriterer er de som ser på avtaler som tentative, og at man styrer sin egen tid ut i fra hva man føler for der og da. Har du takket ja til en avtale, da dropper du ikke ut rett før. Det er noen som har brukt tid på å planlegge, handle inn mat, gjøre i stand. Har ei venninne som takket nei kvelden før for andre gang på rad nå, fordi hun ikke var helt ajour med jobb. Nå var hun 1 av 5. Men det betyr jo likevel at maten er kjøpt inn og påbegynt, og at jeg må gjøre om på bordet, med mer. Så hun blir ikke invitert igjen. Var på et arrangement der 1/3 av de påmeldte dukket opp.. Det var mengder mat som måtte kastes på slutten av kvelden, og et budsjett som kunne vært mindre slik at vi heler kunne møtes oftere. Anonymkode: e37b8...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 Jeg er så enig i at det er dårlig gjort. Jeg er venn med ei som kan si hun kommer i 16 tiden, og klokken blir 17 og får mld om at hun ble forsinket, kommer snart. Så blir klokken gjerne 18 og får en mld Oi nå er jeg skikkelig sen, men er på veg. Of sånn går det gjerne lang tid, og hun kommer seint på kvelden og gjerne når jeg begynner å bli trøtt og har sagt i fra at vi tar det senere. Anonymkode: 6774e...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er så enig i at det er dårlig gjort. Jeg er venn med ei som kan si hun kommer i 16 tiden, og klokken blir 17 og får mld om at hun ble forsinket, kommer snart. Så blir klokken gjerne 18 og får en mld Oi nå er jeg skikkelig sen, men er på veg. Of sånn går det gjerne lang tid, og hun kommer seint på kvelden og gjerne når jeg begynner å bli trøtt og har sagt i fra at vi tar det senere. Anonymkode: 6774e...3c9 Dette er så irriterende; når folk skal møtes når dagen er “over”. Hater det. Anonymkode: ab885...223
Gjest ti10 Skrevet 13. juli 2023 #9 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er så enig i at det er dårlig gjort. Jeg er venn med ei som kan si hun kommer i 16 tiden, og klokken blir 17 og får mld om at hun ble forsinket, kommer snart. Så blir klokken gjerne 18 og får en mld Oi nå er jeg skikkelig sen, men er på veg. Of sånn går det gjerne lang tid, og hun kommer seint på kvelden og gjerne når jeg begynner å bli trøtt og har sagt i fra at vi tar det senere. Anonymkode: 6774e...3c9 Da hadde jeg faktisk bare sagt at vi tar det en annen dag og at hun ikke trenger å komme.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #10 Skrevet 13. juli 2023 Det er så sinnsykt slitsomt med slike folk, har dessverre det i både familie og vennekrets. Satt nylig noen av de hardt på plass, tror de ble litt paff. De lar oss sitte hele dagen å vente på at de skulle komme, deres forslag å komme på besøk. Vi takker nei til andre avtaler, så ringer de sent på dagen og sier at de tror ikke de kommer likevel. Og de som avlyser en time før!! Og dukker opp en time forsent i bursdager, dåpsfeiring osv. 🤪 sier ikke i fra at de ikke kan komme likevel. Det er snakk om respekt for andres tid, og jeg, fra nå av, tolerer ikke slik. 😜 Anonymkode: bc82d...ee6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #11 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så sinnsykt slitsomt med slike folk, har dessverre det i både familie og vennekrets. Satt nylig noen av de hardt på plass, tror de ble litt paff. De lar oss sitte hele dagen å vente på at de skulle komme, deres forslag å komme på besøk. Vi takker nei til andre avtaler, så ringer de sent på dagen og sier at de tror ikke de kommer likevel. Og de som avlyser en time før!! Og dukker opp en time forsent i bursdager, dåpsfeiring osv. 🤪 sier ikke i fra at de ikke kan komme likevel. Det er snakk om respekt for andres tid, og jeg, fra nå av, tolerer ikke slik. 😜 Anonymkode: bc82d...ee6 Hva er unnskyldningen deres for denne oppførselen? Hater sånn selv… Anonymkode: 518bc...fed
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #12 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, har ei venninne som kan la andre vente i timesvis. Gidder ikke lage avtaler med henne lengre, bare gjør mine egne ting frem til hun er klar og ser om jeg da eventuelt har tid eller orker å møte henne. Møter henne heller ikke steder til avtalt tid fordi da kan jeg bli stående ekstremt lenge å vente, så kjører når hun sier at hun er der. Anonymkode: 527b0...f6d Jeg har også ei sånn. Møter henne kun sammen med andre, og hvis hun er 2-3 timer for sen så reiser vi ikke hjem noe senere. Da får hun få 1-2 timer, og ikke klage over det. Anonymkode: e4e02...efb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #13 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er så enig i at det er dårlig gjort. Jeg er venn med ei som kan si hun kommer i 16 tiden, og klokken blir 17 og får mld om at hun ble forsinket, kommer snart. Så blir klokken gjerne 18 og får en mld Oi nå er jeg skikkelig sen, men er på veg. Of sånn går det gjerne lang tid, og hun kommer seint på kvelden og gjerne når jeg begynner å bli trøtt og har sagt i fra at vi tar det senere. Anonymkode: 6774e...3c9 Send melding og si «nå er jeg på vei hjem». Anonymkode: e4e02...efb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #14 Skrevet 13. juli 2023 Altså ; hos meg får du melding med spørsmål om du kommer etter 15 minutter. Fire timer hadde vært uaktuelt, da gidder jeg ikke bruke tid på vedkommende mer. Folk som er for sene og folk som ikke svarer på meldinger er misbrukere av min tid og oppmerksomhet og er ikke mine venner mer. Anonymkode: c2131...b2e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå