AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Bringebæreddik, rødvinseddik, sherryeddik osv Anonymkode: 951d6...02a
Brunhilde Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 *Bringebæreddik: Broccolisalat, pavlova *Rødvinseddik: Pizzadeig, dressing *Sherryeddik: Bruker ikke
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Brunhilde skrev (1 time siden): *Bringebæreddik: Broccolisalat, pavlova *Rødvinseddik: Pizzadeig, dressing *Sherryeddik: Bruker ikke Pizzadeig? Anonymkode: 951d6...02a 1
Brunhilde Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pizzadeig? Anonymkode: 951d6...02a Ja, deigen blir mer sprøere og bedre med litt eddik i. Jeg bruker som regel denne oppskrifen. 2 1
Jojoen Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 Jeg bruker hvitvinseddik til aioli og rødvinseddik til dressinger
Anonym-09 Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 Brunhilde skrev (1 minutt siden): Ja, deigen blir mer sprøere og bedre med litt eddik i. Jeg bruker som regel denne oppskrifen. Det har jeg faktisk aldri hørt. Jeg som er så glad i å lage mat. Denne skal jeg prøve. Takk. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 Brukte hvitvinseddik i en pastasaus jeg lagde en gang. Utenom deg bruker jeg ikke mye eddik. Hatt litt vanlig eddik i salat noen ganger når jeg har glemt å kjøpe sitron. Anonymkode: 86bf9...5a2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 Vanlig eddik: i stedet for tøymykner og når jeg lager syltet rødløk. Sherryeddik: Gazpacho, salat. Hvitvinseddik: Gazpacho, salat Crema de balsamico: tomat/mozzarella, salat Riseddik: som del av saus til wok Malteddik: på potetbåter/pommes frites Anonymkode: daaa5...88d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 Eplesidereddik: dressinger Husholdningseddik: mot ugress (kverker alt, miljøvennlig) Hvilken som helst eddik: lage eddiklake til syltet rødløk, sylteagurker, syltet rødbete etc Anonymkode: fe120...61e
Amossa Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 Jeg har hvitvinseddik, eplecidereddik, rødvinseddik og vanlig 7% eddik i huset. Egentlig kunne jeg klart meg med den vanlige 7%-eddiken. * Hvitvinseddik: til fiskesuppe, sauser til fisk, salater og dressinger, pavlova, syltede grønnsaker * Eplecidereddik: som hvitvinseddik og til syltet rabarbra * Rødvinseddik: i gryteretter med kjøtt * 7%-eddik: til kokt fisk og i fiskelever, syltet rødløk
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Skrevet 16. juli 2023 Vanlig eddik; til å lage andre eddiker (tyttebær, bringebær), sylting (kål, rødløk, agurk, tomater, hvitløk..), vaskemiddel, tøymykner Rødvinseddik; tomatbaserte sauser, dressing, vinaigrette, enkelte sauser, noen gryteretter (mye av franske oppskrifter) Hvitvinseddik; sylting, sennep, tatziki, bernaisesaus, chutney, filodeig, potetsalat, marinade, dressinger Bringebæreddik; på salat, i enkelte desserter, marengsbunner Sherryeddik; sauser, marinader, rødkål, gazpacho Har også ulike varianter, mye kan brukes til det samme. Men type og kvalitet har mye å si i retter der eddiken kjennes godt, som sauser. Mindre å si når det kommer til sylting og gryter. Anonymkode: 81811...8ea 1
Kala Skrevet 16. juli 2023 #12 Skrevet 16. juli 2023 Vanlig eddik: flekkfjerner på klær, tar rødvinsflekker og flekker etter emulsjoner osv. skyllemiddel ved lukt på klær Riseddik: til asiatisk sticky sauce hvitvinseddik: pavlova, agurksalat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå