Gå til innhold

Eiffeltårnet, hvor kjøpe billett på nettet på forhånd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt litt på nettet og gått via booking.com og sett på billettkjøp i forkant for å unngå kø. Men ser at noe som heter Viator får dårlig kritikk pga avbestillinger og at de ikke har kommet seg opp til toppen allikevel. Er det noen som vet om sikre nettsider for å bestille billett på forhånd?

Anonymkode: 73209...589

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har søkt litt på nettet og gått via booking.com og sett på billettkjøp i forkant for å unngå kø. Men ser at noe som heter Viator får dårlig kritikk pga avbestillinger og at de ikke har kommet seg opp til toppen allikevel. Er det noen som vet om sikre nettsider for å bestille billett på forhånd?

Jeg har ikke erfaring med Viator i Paris, men hadde en dårlig opplevelse med dem i Roma for et par år siden.

Hadde booket omvisning i Colosseum og Forum Romanum og møtte opp på avtalt sted, ca 10 minutter å gå fra inngangen. Så langt ingen problemer, guiden var der og nesten alle som skulle på samme omvisning hadde dukket opp. Bortsett fra et par amerikanere som ikke hadde registrert telefonnummer da de kjøpte billettene, så det var ikke mulig for guiden å ta kontakt med dem for å finne ut om de var i nærheten. Ca 10 minutter etter at omvisningen skulle startet bestemte guiden at vi skulle vente 15 minutter før vi gikk inn i Colosseum, i tilfelle de var forsinket eller hadde gått seg bort. 

Da vi omsider nærmet oss inngangen til Colosseum drøyt 20 minutter senere dukket amerikanerene opp, de hadde ikke lest eposten fra Viator med info skikkelig og hadde ventet ved Colosseum. I mellomtiden hadde inngangsbillettene deres til Colosseum blitt overdratt til et par gjester som skulle vært på en senere omvisning som hadde dukket opp veldig tidlig. Det ble det jo sirkus av og ytterligere 15 minutter gikk med på at guiden ringte kontoret for å få to billetter til dem, så da vi omsider gikk inn i Colosseum var vi nesten en time forsinket. En time som stort sett var tilbrakt ute i stekende sol i 35 graders varme, slitsomt. 

Da vi var ferdig med runden i Colosseum hadde det gått nesten tre timer fra jeg møtte opp på møtepunktet og jeg var utslitt. Jeg valgte å droppe resten av runden, altså Forum Romanum. Det var for all del et valg jeg tok, men uten alle forsinkelsene tidligere på ettermiddagen hadde jeg sannsynligvis ikke vært så sliten. I mine øyne var det dårlig gjort ovenfor alle oss som møtte opp i tide at vi møtte bruke så mye tid på å vente på å få med de surremiklene som møtte opp på feil sted.

Anonymkode: dbf39...64a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Aviale skrev (12 timer siden):

Alltid lurt å booke på den offisiell siden, og det har de jo som oftest på slike turistattraksjoner; https://www.toureiffel.paris/en/rates-opening-times

Ville helst det men det er ikke ledige billetter til å komme helt til toppen når vi skal dit så derfor jeg må forsøke å finne andre alternativer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der nettopp. Det var utsolgt for online billetter til toppen hele juli elns. Men når man er der fysisk er det en sinnsykt lang kø der det står billettsalg. Jeg orket ikke stå i den, men tolket det som at det er billetter til toppen. Jeg tok trappene så langt det gikk. Mindre slitsomt enn timesvis med kø.

Anonymkode: 297bb...23d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var der nettopp. Det var utsolgt for online billetter til toppen hele juli elns. Men når man er der fysisk er det en sinnsykt lang kø der det står billettsalg. Jeg orket ikke stå i den, men tolket det som at det er billetter til toppen. Jeg tok trappene så langt det gikk. Mindre slitsomt enn timesvis med kø.

Anonymkode: 297bb...23d

Så hvordan gjorde du det da? Kjøpte ikke billett men bare gikk trappene? Ser ut på den offisielle siden som man må ha billett?

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt noen rimelige billetter av getyourguide. Svært bra pris på mange ting med dem. Men først i køen greia var en scam. 

Anonymkode: 7b4cc...97b

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så hvordan gjorde du det da? Kjøpte ikke billett men bare gikk trappene? Ser ut på den offisielle siden som man må ha billett?

Du kan gå trappene eller kjøpe billett til heisen, men du må ha billett uansett. Tror ikke det er trapper til helt til toppen, vi kom oss bare til 1. "etasje" fordi det var utsolgt lenger opp. Men det er uansett flott utsikt, høyere enn man tror. Anbefaler å ta heis da, vi gikk trappene ned og det var ganske langt, over 20 etasjer.

Tror det er sånn at er det utsolgt på toppen, så er det det. Evt stå i den suuuuuperlange køa når du kommer dit.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ville helst det men det er ikke ledige billetter til å komme helt til toppen når vi skal dit så derfor jeg må forsøke å finne andre alternativer. 

Er det utsikten på toppen du er ute etter er Tour Montparnasse et godt alternativ. 360 graders utsikt over Paris og langt mindre hektisk enn Eiffeltårnet.

https://www.tourmontparnasse56.com/en/

Bilder tatt fra toppen av Tour Montparnasse:

IMG_6269.thumb.jpeg.507c61e9c5a845d3b13b19bdc08213ba.jpeg

IMG_3590.thumb.jpeg.06ed2bbace350c9b57cb0d5f91dca8d7.jpeg

Endret av Christiane_W
La til bilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...