AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Finnes det noe som kan hjelpe akutt? Jeg står i en livskrise som er i ferd med å ødelegge meg helt. Angst, sorg og helt mangel på fungering. Er det noe som kan hjelpe på dette ? Ta bort det værste, slik at det går an å begynne å bearbeide? Kanskje klare å gå på jobb og ta livet litt tilbake. Anonymkode: 9693f...1b5 4
Mezzosoprena Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Snakk med legen din, uansett trenger du respekt for å få slike medisiner - men de finnes, også de som virker fortere enn et par uker - det er ikke antidepressiva du trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 Kose med dyr! ❤️ Anonymkode: 452ad...0dd 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Vært i krise selv pga sorg. Hadde lav fungering. Dessverre ser ikke psykiatrien på sorg i seg selv som noe som må/burde/skal behandles. Om du skal få hjelp må du fokusere på dårlig fungering . Legevakten har ofte psykiater, dra ditt og forklar at det er akutt. Går du gjennom fastlege vil hen måte sende en henvisning til dps som høyst sannsynlig blir avvist. Du må nok dessverre kjempe litt for hjelp. Du skal selvfølgelig få hjelp i den krisen du er i så ikke tenkt at du er vanskelig, det er systemet som er for dårlig. Anonymkode: 3e83f...c0b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 Sorg er en naturlig del av livet. Medisinene vil ikke hjelpe deg å prosessere noe, men heller maskere helt normale menneskelige reaksjoner, slik at de vil komme tilbake sterkere når du skal av medisinene. Dersom du har blitt voldtatt, forsøkt drept, eller har andre store traumer kan beroligende forsøkes i en kort periode. Og da bør du komme inn og få snakket med en profesjonell raskt. Men vanlig sorg over dødsfall, brudd, og alvorlig sykdom hos seg selv eller de nærsmeste kan være brutalt, og slå deg helt ut. Det er likevel en naturlig del av livet, og vi kan ikke bli en gjeng med neddopet zombier som ikke takler livet. Anonymkode: 56acd...312 1 3
Andro Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 Oppsøk lege. Fortell hva du går gjennom, og spør der - ikke her
Brunello Skrevet 12. juli 2023 #7 Skrevet 12. juli 2023 (endret) Det finnes vel fint lite medisin mot sorg. Sorg er en naturlig reaksjon. Dersom sorgen er såpass intens at det går ut over søvnen, er det vanlig å få noen sovetabletter. Det man får medisiner mot er depresjon. Det er noe helt annet enn sorg. Endret 12. juli 2023 av Brunello 1
Mezzosoprena Skrevet 12. juli 2023 #8 Skrevet 12. juli 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Det finnes vel fint lite medisin mot sorg. Sorg er en naturlig reaksjon. Dersom sorgen er såpass intens at det går ut over søvnen, er det vanlig å få noen sovetabletter. Det man får medisiner mot er depresjon. Det er noe helt annet enn sorg. Det finnes beroligende medisiner som fint kan tas i slike tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #9 Skrevet 12. juli 2023 Iallefall ikke dyrke sorgen. Ja tøft når man står midt oppi det. Men man må liksom bare stå i det og komne igjennom det. Sorg er brapå sikt. Nå vet jeg ikke hva du sørger over. Men feks når mor døde, var fokus på alt vi hadde som var fint. Noe som hjalp mye på. Jeg vet mamma var bekymret fir at hun skulle dø fra meg. Og at hun hadde trodd at hennes død skulle føre meg til grunne. Så finner mye styrke i det Når mannen min ble døds syk, var det fokus på barna og han. At alt skulle være så normalt som mulig og at vi skulle ha det fint sammen. Uansett utfall, kom jeg frem til at det var best for oss alle sammen. Han klarte seg, og sa det var god hjelp å ikke fokusere så mye på det verste utfallet. Anonymkode: c1248...ef2
Matas Skrevet 12. juli 2023 #10 Skrevet 12. juli 2023 (endret) Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger, latterliggjøring, avsporinger og svar til dette. Med vennlig hilsen, Matas, mod. Endret 13. juli 2023 av Matas
Anbefalte innlegg