Gå til innhold

Han tenner på meg, sier jeg er smart, kul , men vil ikke bli sammen!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han sier jeg har alt han ser etter i en dame, han tenner på meg og sier jeg er sexy, han sier jeg er smart å snakke med, at han aldri har hatt det sånn med en dame før, vi har hatt kontakt i 6 mnd og mange fine dates, men allikevel at det "ikke er lurt å ta det noe videre for vi kan aldri bli kjærester". 

Jeg blir megaforvirret! Hvordan er det mulig? Er det noe han ikke sier om at han syns vi er en dårlig match eller er han homo eller hva? 

Anonymkode: 94f0a...e55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke klar for et forhold. Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 59422...6ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er ikke klar for et forhold. Er ikke verre enn det. 

Hvordan kan jeg vite om det er det (og det er verdt å vente til han blir klar) eller at han bare ikke liker MEG godt nok? Vi har ikke sex lenger så han bruker meg ikke for det, men han sender fortsatt meldinger som om vi enda datet, spør hvordan det går, gir komplimenter osv... 

AnonymBruker
Skrevet

Da er det jo bare at noe mangler for han. Noe du ikke har.

Spiller det noen rolle hva det er?

Det kan være noe konkret, eller noe diffust. Det er uansett lov å ikke få følelser for noen på en romantisk måte.

Kul og kan ha sex, er det veeldig mange gutter/menn som føler ovenfor venninner.

Anonymkode: f89ba...b0c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame og i samme situasjon med en mann nå. Han er veldig kjekk, godt trent, flott underliv og bra og hyppig sex, behandler meg veldig bra, trygg, ønsker barn og har spurt om han kan møte datteren min fordi han ønsker å ta det et steg videre. Med andre ord han er alt jeg har drømt om, men jeg kommer ikke til å ta det videre fordi som hun over nevnte er det noe som mangler, og det noe er at jeg ikke er forelsket i/elsker han. 
Eksen manglet flere av disse egenskapene men jeg visste etter få møter at jeg ville bli kjæresten hans selv om han nye på mange måter er bedre. Jeg har utelukkende gode ting å si om han jeg treffer, tipper din date har det om deg også

Anonymkode: 6d5a7...2d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis han ikke har lyst til å være kjæreste med deg, må han være homo? 

Anonymkode: 6902e...dfb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvordan kan jeg vite om det er det (og det er verdt å vente til han blir klar) eller at han bare ikke liker MEG godt nok? Vi har ikke sex lenger så han bruker meg ikke for det, men han sender fortsatt meldinger som om vi enda datet, spør hvordan det går, gir komplimenter osv... 

Han vil bare ha generell kontakt, ikke verdt å vente på. 

Ikke forsøk å overanalysere grunnen.

Jeg kjenner flere menn jeg tenker sånn om, men som jeg likevel ikke hadde endt i forhold med. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er helt vanlig å ha seksuelle relasjoner uten å ønske seg kjæresteforhold.
Enten fordi han ikke ønsker den livssituasjonen eller fordi dere ikke er en match på den måten i hans øyne.
Du må ikke finne på å vente om det er kjæreste du vil ha. Han kommer ikke til å endre syn.
Enten må du akseptere at relasjonen er som den er eller så må du bryte.

Jeg skjønner godt hva han mener. Jeg er ikke interessert i å ha en kjæreste, selv om elskeren min er et fabelaktig menneske.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner flere menn jeg tenker sånn om, men som jeg likevel ikke hadde endt i forhold med. 

Men gir du disse mennene komplimenter, sier du er tent på de, at du aldri har møtt en som de, ringer hver kveld for å ha lange dype prater osv? 

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

Det er helt vanlig å ha seksuelle relasjoner uten å ønske seg kjæresteforhold.
Enten fordi han ikke ønsker den livssituasjonen eller fordi dere ikke er en match på den måten i hans øyne.
Du må ikke finne på å vente om det er kjæreste du vil ha. Han kommer ikke til å endre syn.
Enten må du akseptere at relasjonen er som den er eller så må du bryte.

Jeg skjønner godt hva han mener. Jeg er ikke interessert i å ha en kjæreste, selv om elskeren min er et fabelaktig menneske.

Vi har ikke en seksuell relasjon og er ikke elskere, så han holder ikke på meg for sex. Vi lå sammen noen ganger og han kan snakke om det fortsatt men siden han ikke ville bli sammen sluttet jeg å ligge med han og det er han helt inneforstått med, men han fortsetter å ta kontakt som før. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men gir du disse mennene komplimenter, sier du er tent på de, at du aldri har møtt en som de, ringer hver kveld for å ha lange dype prater osv? 

Nå er jeg gift, så nei :P 

Men jeg har selv fått høre mye av denslags uten at de dermed sagt ville ønsket forhold når alt kom til alt.

Han sier han ikke vil, aksepter det. 

Lange dype samtaler er hyggelig og spennende. Inntil han møter en annen han vil gå videre med. 

Du kan ikke argumentere deg til et forhold her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er dame og i samme situasjon med en mann nå. Han er veldig kjekk, godt trent, flott underliv og bra og hyppig sex, behandler meg veldig bra, trygg, ønsker barn og har spurt om han kan møte datteren min fordi han ønsker å ta det et steg videre. Med andre ord han er alt jeg har drømt om, men jeg kommer ikke til å ta det videre fordi som hun over nevnte er det noe som mangler, og det noe er at jeg ikke er forelsket i/elsker han. 
Eksen manglet flere av disse egenskapene men jeg visste etter få møter at jeg ville bli kjæresten hans selv om han nye på mange måter er bedre. Jeg har utelukkende gode ting å si om han jeg treffer, tipper din date har det om deg også

Er det noe man kan gjøre for å skape den forelskelsen? Tenning, gnist og tiltrekning er der for han. Og for meg er det da bare det+samvær som skal til for å bli forelsket. Hva skal til? Er det alltid bare sånn at man vet det etter få treff og hvis ikke man får den følelsen da så kan det aldri komme med tiden heller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noe man kan gjøre for å skape den forelskelsen? Tenning, gnist og tiltrekning er der for han. Og for meg er det da bare det+samvær som skal til for å bli forelsket. Hva skal til? Er det alltid bare sånn at man vet det etter få treff og hvis ikke man får den følelsen da så kan det aldri komme med tiden heller?

Det KAN komme med tiden, men tror ikke det er så vanlig så ville ikke stått på vent for han dessverre. 

Anonymkode: 8e426...45a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sier jeg har alt han ser etter i en dame, han tenner på meg og sier jeg er sexy, han sier jeg er smart å snakke med, at han aldri har hatt det sånn med en dame før, vi har hatt kontakt i 6 mnd og mange fine dates, men allikevel at det "ikke er lurt å ta det noe videre for vi kan aldri bli kjærester". 

Jeg blir megaforvirret! Hvordan er det mulig? Er det noe han ikke sier om at han syns vi er en dårlig match eller er han homo eller hva? 

Sånn som han oppfører seg mot deg er direkte vemmelig og slemt. Kom deg bort fra han. Han bruker deg bare til en annen dukker opp. 

Anonymkode: 43afe...b43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje han ikke ønsker å få den følelsen. At han ikke ønsker å ha et fast forhold, med forpliktelser og ansvar. Det er et valg han må få lov å ta uten at du skal gjennomanalysere det.

Jeg vet med 100 % sikkerhet at jeg ikke ønsker et forpliktende forhold og da hjelper det ikke uansett hva den jeg dater sier og gjør. Jeg er ikke interessert!

Anonymkode: bc701...855

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje han ikke ønsker å få den følelsen. At han ikke ønsker å ha et fast forhold, med forpliktelser og ansvar. Det er et valg han må få lov å ta uten at du skal gjennomanalysere det.

Jeg vet med 100 % sikkerhet at jeg ikke ønsker et forpliktende forhold og da hjelper det ikke uansett hva den jeg dater sier og gjør. Jeg er ikke interessert!

Anonymkode: bc701...855

Man kan jo ikke trykke på en knapp og si: jeg får ikke følelser. Eller mener du man kan det? 

Anonymkode: 43afe...b43

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del har jeg holdt på en god stund med han her nettopp for å prøve å utvikle følelser og gnist, men innser mer og mer at jeg ikke kan ta det videre. Så dessverre ikke for min del, er der liksom med en gang eller aldri 😕 Jeg har seksuell tenning og digger å være med han, men følelsen av selve kjærligheten mangler. Men - jeg vet om andre som har følt det etterhvert, så helt håpløst er det jo ikke! Kanskje han og er typen til å først utvikle følelser når han føler på en slags frykt for å miste deg? 

• Nyttig 1
Skrevet

Når en person sier «for vi kan aldri bli kjærester», så er det jo ganske naturlig å spørre hvorfor ikke. Så.. Har du spurt, og hva sier han da?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere har jo ikke sex sammen og han vil bli sammen med en som han også kan ha sex med.

Han liker deg som person, men ser ikke noen fremtid med deg, siden det seksuelle mangler

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dere har jo ikke sex sammen og han vil bli sammen med en som han også kan ha sex med.

Han liker deg som person, men ser ikke noen fremtid med deg, siden det seksuelle mangler

Du misforstår.. Vi lå sammen før og han kan fortsatt snakke om hvor bra det var og sier fortsatt at han tenner på meg og syns jeg er sexy, men jeg sluttet å ligge med han fordi han sa at vi ikke kunne bli kjærester. Det seksuelle manglet aldri, det var helt toppen og siden han sier det var toppen og at personligheten min er toppen skjønner jeg ikke hvorfor det sitter så langt inne for han å ville bli kjærester! 

Han er på besøk flere ganger i uka etter at vi sluttet å date, vi spiser sammen, løper tur sammen, går på kino sammen og flørter og gjør alt vi gjorde når vi datet utenom å ha sex. Hvis han ønsker et vennskap hvorfor fortsette å gi meg komplimenter og si at jeg ser sexy ut osv? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...