AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Må innrømme at brunost gjør meg stolt som nordmann. Er ikke så nasjonalistisk av meg, men hvis noen foreslo å forby brunost, da hadde jeg sultestreiket. Anonymkode: 51d47...dfb 1 2
Brunhilde Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Haha, nei, jeg syns kanskje ikke den er det ypperste innen norsk matkultur, men jeg er enig i at det er godt. Med det ypperste tenker jeg kanskje mer i retning røykelaks, skalldyr og Kraftkar - men hver sin smak, og jeg forstår godt at ikke alle tenker som meg. 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): men hvis noen foreslo å forby brunost, da hadde jeg sultestreiket. Anonymkode: 51d47...dfb Veldig mange slankere på diett har forbud mot den gode brunosten, for den er full av velsmakende sukker. Det er jo derfor en alltid har lyst på ei skive til med dette gode brune greiene. 🤎 1
Nattens rytter Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 (endret) Jau! Raudost og Gamalost et eg fleire gongar om dagen. Vert ikkje norskare enn det. Endret 12. juli 2023 av Nattens rytter
Frøkenfryden Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 om det er det ypperste vet jeg ikke. Men veldig godt. Vi kan være stolte. Savner det når jeg er i utlandet. Og hamstrer julebrunost. 1 pakke igjen!
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 Det er ikke rart at brunost er godt - det er jo en diger fløtekaramell sånn i grunnen. Husker jeg hadde med meg en diger brunost til studenthybelen i Frankrike etter ferie hjemme, og alle ble sjokkerte og fascinerte over denne søte karamellen som norske studenter påsto var en ost. Jeg spiser ikke brunost til hverdags lenger, men kjøper inn feks til jul og påske, og koser meg med det da en stund (ikke minst på nystekte vafler med smør). Slik setter i hvert fall jeg mer pris på brunosten - hvis jeg spiser det hver dag går jeg bare lei. Brunost som har stått for lenge åpen blir dessuten mindre god og harskner litt. For meg er ellers brunost standard G35 Gudbrandsdalsost (ikke fettredusert) - man trenger balansen av det søte mot det syrlige fra geitemelken for at osten skal smake balansert. Anonymkode: b5549...125 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 Ingen matvare representerer Norge mer enn oppdrettslaks. Anonymkode: 02a09...05b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #9 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen matvare representerer Norge mer enn oppdrettslaks. Anonymkode: 02a09...05b Sett fra utlandet er nok det dessverre sant, og det er veldig synd. Anonymkode: b5549...125
Lurium Skrevet 13. juli 2023 #10 Skrevet 13. juli 2023 For min del har brunost en rolle i det ypperste av norsk matkultur: Ekte norsk viltsaus
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #11 Skrevet 13. juli 2023 Mulig. Men godt er det ikke. Anonymkode: 24488...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå