AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Kjæresten min bor i 3.etasje i en liten blokk i Oslo. Han lar balkongdøren stå litt åpen selv når han er på jobb, fordi det blir varmt der inne. Men er dette trygt? Skjønner jo at det skal litt til at noen kommer seg opp i 3.etasje - de må vel praktisk talt bruke stige. Men allikevel strider det å la det stå oppe når man ikke er hjemme imot alt jeg har "lært"? Anonymkode: 1ffb7...3bd
Silkedyne Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 (endret) I 3 etasje skal dette være helt trygt. Hvor mange nyhetssaker har du lest om tyver i Norge som klatrer tre etasjer opp og ned? Endret 12. juli 2023 av Silkedyne 3 1
Blåttvann Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 Jeg hadde ikke gjort det, men det er jo opp til han. Kanskje han ikke har så mye av verdi? Forsikringen kommer ikke til å dekke eventuelle tap, men det vet han vel. 3 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Sprettne "parkourmennesker" tar det som en lett oppvarming og det skjer lynhurtig. Så går en inn og åpner døra for den som skal bære ut stjålent gods. Ikke så veldig sannsynlig hvis det er mange folk på andre verandaer og området er tett i tett befolket, men om det skulle skje noe, så er ansvaret hos den som dro fra døra åpen. Jøss de er gode disse folkene altså! 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 Der jeg bodde før klatret de opp balkongene, de som bodde i andre etasje var de som oftest fikk besøk av uvedkommende. Anonymkode: c5863...3c6 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 Silkedyne skrev (5 timer siden): I 3 etasje skal dette være helt trygt. Hvor mange nyhetssaker har du lest om tyver i Norge som klatrer tre etasjer opp og ned? Tuller du? Trygt er det ikke. Hvorfor gamble? Anonymkode: 9e1ca...ec7 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #7 Skrevet 12. juli 2023 Jeg er usikker på hva dere i tråden her som mener det er utrygt tror kommer til å skje? Altså - for å ta det rent logisk: om noen klatrer opp 3 etasjer i fullt dagslys (som det jo er når en er på jobb på sommerstid): hva, presist, hindrer dem fra å lirke opp en verandadør eller rett og slett knuse vinduet? De er alt jo meget synlige - litt knust glass fra og til gjør dem ikke mer åpenlyst tyver. Så han sparer seg kanskje en knust dør? Og uansett - om en tenker faren for innbrudd er overhengende foretrekker jeg, som de fleste med meg, at jeg er på jobb. Det verste som kan skje en er ikke innbrudd når en er vekke - det er innbrudd når en er hjemme. Anonymkode: a374f...e75 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #8 Skrevet 12. juli 2023 Det anser jeg som ganske trygt, men jeg ville ikke latt døra stå helt vidåpen, både i tilfelle regn og i tilfelle fugler skulle fly inn (fuglefobi). Hvis forbipasserende tyver ser en åpen verandadør midt på dagen i 3.etasje vil de sannsynligvis tenke at det er noen hjemme og rett innenfor og ikke prøve seg. Dessuten at det er ganske mange naboer i nærheten som vil få det med seg. Anonymkode: f4c70...866 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #9 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er usikker på hva dere i tråden her som mener det er utrygt tror kommer til å skje? Altså - for å ta det rent logisk: om noen klatrer opp 3 etasjer i fullt dagslys (som det jo er når en er på jobb på sommerstid): hva, presist, hindrer dem fra å lirke opp en verandadør eller rett og slett knuse vinduet? De er alt jo meget synlige - litt knust glass fra og til gjør dem ikke mer åpenlyst tyver. Så han sparer seg kanskje en knust dør? Og uansett - om en tenker faren for innbrudd er overhengende foretrekker jeg, som de fleste med meg, at jeg er på jobb. Det verste som kan skje en er ikke innbrudd når en er vekke - det er innbrudd når en er hjemme. Anonymkode: a374f...e75 Ehhh…nei Anonymkode: 9e1ca...ec7
ThereGoesBob Skrevet 12. juli 2023 #10 Skrevet 12. juli 2023 I og med at dette er Oslo så ville jeg ikke hatt balkongdøren åpen, men et vindu på gløtt eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #11 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det anser jeg som ganske trygt, men jeg ville ikke latt døra stå helt vidåpen, både i tilfelle regn og i tilfelle fugler skulle fly inn (fuglefobi). Hvis forbipasserende tyver ser en åpen verandadør midt på dagen i 3.etasje vil de sannsynligvis tenke at det er noen hjemme og rett innenfor og ikke prøve seg. Dessuten at det er ganske mange naboer i nærheten som vil få det med seg. Anonymkode: f4c70...866 Hos oss er det en rumener som står utenfor blokka og observerer hvem som går inn og ut, og «rapporterer» til sine «venner». Det er godt kjent. Så åpen balkongdør ville ikke latt dem tenke at jeg er hjemme. Anonymkode: 9e1ca...ec7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #12 Skrevet 12. juli 2023 Min er åpen. Bor i hus. Litt knotete tilkomst til terrasse. Naboene bor tett. Og et par naboer er stort sett hjemme og mye ute. Grunnen er etter en akutt innleggelse. Hunden var låst inne. Mye styr når familie skulle hente hunden. Nøklene lå igjen der jeg ble hentet/glemt. Har klistremerke på døren med varsel om hund. Så antar innbruddstyver vil vegre seg litt mer. I tillegg bjeffer hunden voldsomt når andre enn meg går opp trappen til inngangen. Anonymkode: e9f9c...bce
Nuttery Skrevet 12. juli 2023 #13 Skrevet 12. juli 2023 Jeg bor i en svært høy 2. etg i Oslo og lar balkongdøra stå åpen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #14 Skrevet 12. juli 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Kjæresten min bor i 3.etasje i en liten blokk i Oslo. Han lar balkongdøren stå litt åpen selv når han er på jobb, fordi det blir varmt der inne. Men er dette trygt? Skjønner jo at det skal litt til at noen kommer seg opp i 3.etasje - de må vel praktisk talt bruke stige. Men allikevel strider det å la det stå oppe når man ikke er hjemme imot alt jeg har "lært"? Anonymkode: 1ffb7...3bd Nå bor jeg riktignok i Spania uten a/c, men her står vinduer og dører permanent åpne mellom mai og oktober, bortsett fra ytterdøren, naturligvis. 😄 Anonymkode: 63ac1...1af 2
kissmequick Skrevet 12. juli 2023 #15 Skrevet 12. juli 2023 Jeg gjør det uten noe stress, veldig sentralt i Oslo og balkong ut mot stor felles bakgård. Det er forsåvidt ingen balkonger under meg og det er tredje etasje, så evt tyver må være ekstremt motiverte... Men har gardinene foran døra så det ikke flyr inn en due. 1
ThereGoesBob Skrevet 13. juli 2023 #16 Skrevet 13. juli 2023 kissmequick skrev (3 timer siden): Jeg gjør det uten noe stress, veldig sentralt i Oslo og balkong ut mot stor felles bakgård. Det er forsåvidt ingen balkonger under meg og det er tredje etasje, så evt tyver må være ekstremt motiverte... Men har gardinene foran døra så det ikke flyr inn en due. Gode gud, du må være mangemillionær som bor sentralt i Oslo. Dere har kanskje egne vektere som går patruljer?
kissmequick Skrevet 13. juli 2023 #17 Skrevet 13. juli 2023 ThereGoesBob skrev (5 timer siden): Gode gud, du må være mangemillionær som bor sentralt i Oslo. Dere har kanskje egne vektere som går patruljer? Slutt med sånt surmaga og unødvendig oppgulp. Ja, det er dyrt å kjøpe i Oslo nå, mye på grunn av folk med behov for investeringsobjekter eller utleieleiligheter, men det har ikke alltid vært dyrt, og naboene mine er helt vanlige folk med helt vanlige inntekter. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #18 Skrevet 13. juli 2023 Jeg gjør det samme. Har balkong ut mot veien. Dersom noen setter opp stige der er det 100 mennesker som umiddelbart ser det. Er overhodet ikke bekymret for innbrudd. Anonymkode: 4c4f1...d3a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #20 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er usikker på hva dere i tråden her som mener det er utrygt tror kommer til å skje? Altså - for å ta det rent logisk: om noen klatrer opp 3 etasjer i fullt dagslys (som det jo er når en er på jobb på sommerstid): hva, presist, hindrer dem fra å lirke opp en verandadør eller rett og slett knuse vinduet? De er alt jo meget synlige - litt knust glass fra og til gjør dem ikke mer åpenlyst tyver. Så han sparer seg kanskje en knust dør? Og uansett - om en tenker faren for innbrudd er overhengende foretrekker jeg, som de fleste med meg, at jeg er på jobb. Det verste som kan skje en er ikke innbrudd når en er vekke - det er innbrudd når en er hjemme. Anonymkode: a374f...e75 Hvorfor? Kan noen forklare meg? Anonymkode: 9e1ca...ec7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå