Gå til innhold

Gjør alt feil for å få bedre psykisk helse.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver alt jeg klarer for å få bedre psykisk helse. Men gjør likevel "alt" feil.

Hva er din styrke for bedre psykisk helse? Hvordan kom du deg ut av bunnen? Og hva skal til for å bryte de dårlige vanene? 

Hva jeg gjør feil:

kontrollerer matinntak

Begynt å snuse (i en alder av 35) 

Drikker et par glass vin hver kveld

Hva jeg gjør rett: 

Trener hver dag, eventuelt går turer/padler kajakk de dagene jeg ikke trener

Står tidlig opp og starter dagen med en god kopp kaffe, rydder litt

Leser og tegner mye

Onanerer hver dag/flere ga ger om dagen (gir meg et frislipp og god følelse der og da, men kanskje ikke på lang sikt, så litt usikker på om dette er feil eller rett) 

Bruker mye tid på venner, kjæreste og det sosialet (men kan kanskje  bli mer sliten enn energisk til tider). 

Holder på hverdagsrutiner

Startet opp med min gamle lidenskap; seiling og regatta

Anonymkode: 51ff4...e4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kos deg i livet ditt.. du blir ikke mer lykkelig av å gjøre alt riktignok perfekt. 

Anonymkode: 94a68...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns du har en god balanse! De fleste mennesker lever livet i balanserte former, ingen er perfekte. Det er når du kutter ut alt det bra du gjør for kropp og psyke som treningen, at du slutter å stå opp tidlig, at du slutter å sosialisere deg og slutter å få glede av hobbyene dine at summen av livsførselen din går på minussiden. 

Slapp av og tenk at du gjør det du kan. Gi slipp på det "perfekte". 

Anonymkode: f9116...230

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at du gjør alt feil, men se litt på punktene dine.. Du har 3 punkt på den negative siden og 7 viss du tar med onaneringen på den posetive siden... Det vil si at du gjør mer rett enn feil isåfall, det er da noe og kanskje langt mer enn de fleste igrunn. For jeg tror veldig veldig få gjør alt rett hele tiden, og de som gjør det, kan de egentlig stå inne for at det er verdt det hele tiden?  Vi har vel alle noen vaner (laster) i livet. Men anerkjenn de gode sidene, se at du gjør mye allerede for å opprettholde en god psyke. Javel så er det å drikke hver dag kanskje ikke noe som er godt for deg, men ta tak i en ting om gangen men gjør en innsats for å forbedre dette. Lag deg en plan (gjerne helt konkret hva du kan gjøre istedenfor å ta deg disse glassene med vin... ) sett opp en dagsplan eller kveldsplan om du vil med andre ting du kan gjøre istedenfor disse glassene med vin, gjerne konkretiser det såpass at du skriver kl 19 drikker jeg en kopp te, kl 19.30 leser jeg bok,... (bare teite eksempler) For å endre vaner må en ha en viss selvdisiplin, å endre vaner bare på de dagene en har motivasjon går ikke. Men anerkjenn deg selv og styrkene dine, anerkjenn at du har dobbelt så mange punkt på den posetive vektskålen som den negative. Gi deg selv en klapp på skulderen for godt jobbet med å gjøre gode ting for deg selv, og slapp av med den viten at ingen er perfekte... Og de som mener de er det har det kanskje ikke så veldig bra likevel 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...