Gå til innhold

Kan menn ønske noe seriøst med en dame med lavere sosioøkonomisk status?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt ja til å møte en for et glass, og gruer meg litt :') har ikke vært på date på et år. Han er veldig kjekk, høy, advokat innen finans, og bor i byens fineste del.tjener sikkert 5 ganger mer enn meg.  jeg bare lurer på, hva vil han med meg 😮? Jeg har lav lønn og ikke et status-yrke, og kommer fra andre enden av byen. Jeg vil jo tro at både menn og damer ønsker å  dele livet en med samme sosiøkonomiske status? eller er det ikke slik? er jo selfvølgelig ingen regel uten unntak, men jeg bare lurer..

Anonymkode: f7d62...cf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ønsket meg en kjæreste som var snill og god, hvor vi kunne le sammen mye, hadde det fint sammen. Hvor høy økonomisk status spiller mindre rolle.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn gir faen i sosioøkonomisk status. Ser du bra ut og ikke har en slitsom personlighet er mye gjort

Anonymkode: f9236...162

• Liker 7
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Bare du har inntekt og ingen dum gjeld bryr jeg meg ikke. 

Anonymkode: b6a58...217

• Nyttig 3
Skrevet

Folk med høy sosioøkonomisk status trenger ikke være så ressurssterke i seg selv. Penger og materielle goder trenger ikke være tegn på at vedkommende har ordinær empati og behandler folk rundt seg fint. Noen ville ha falt helt sammen om fasaden hadde sviktet. Det å ha lang utdanning er tegn på at du er teoretisk smart, men de emosjonelle ferdighetene kan være på barnenivå.

Så jeg tenker du bare skal tenke at dere er likeverdige mennesker som skal se om dere passer sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Flertallet av menn søker faktisk en mindreverdig og det er bevist at faren for partnervold mot kvinnen øker når kvinnen er bedre lønnet og utdannet enn mannen. Ganske sykt, så truet føler altså enkelte menn ser av likestilte kvinner! Feminismen har lang vei igjen, men vi gir oss ikke 

Anonymkode: 6a28e...038

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar på meg ansvaret for å svare for alle menn i verden. 
Jeg tjener godt, har god kontroll på økonomien min. 

Hva hun tjener er egentlig irrelevant for meg, så lenge hun har kontroll å økonomien sin. Jeg tenker mer at det viktigste er hvordan hun evner å bruke sine penger fremfor hvor mye hun har. 

Anonymkode: b6170...d35

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flertallet av menn søker faktisk en mindreverdig og det er bevist at faren for partnervold mot kvinnen øker når kvinnen er bedre lønnet og utdannet enn mannen. Ganske sykt, så truet føler altså enkelte menn ser av likestilte kvinner! Feminismen har lang vei igjen, men vi gir oss ikke 

Hei, dette var interessant, har du en kilde til dette så jeg kan lese meg litt opp?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare du har inntekt og ingen dum gjeld bryr jeg meg ikke. 

Anonymkode: b6a58...217

Og du har doktorgrad og millionlønn? 😂

Anonymkode: e1fb7...c90

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sagt ja til å møte en for et glass, og gruer meg litt :') har ikke vært på date på et år. Han er veldig kjekk, høy, advokat innen finans, og bor i byens fineste del.tjener sikkert 5 ganger mer enn meg.  jeg bare lurer på, hva vil han med meg 😮? Jeg har lav lønn og ikke et status-yrke, og kommer fra andre enden av byen. Jeg vil jo tro at både menn og damer ønsker å  dele livet en med samme sosiøkonomiske status? eller er det ikke slik? er jo selfvølgelig ingen regel uten unntak, men jeg bare lurer..

Anonymkode: f7d62...cf4

Mange menn ønsker ikke å være sosiøkonomisk underlegne men mange menn er helt  komfortable med å ha overtaket. Noen misbruker dette overtaket til makt i forholdet, mens noen er rausere  og ikke utnytter dette.

Jeg var i utgangspunktet sosiøkonomisk på et hakk lavere nivå enn dama. Jeg liker  ikke det, og gjør en innsats for å jevne ut  nivået.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ikke flertallet av menn søker en mindreverdig, men hvis du er redd for det, er det mange metoder for å finne det lett. Du kan stille noen spørsmål for å se om han ønsker et objekt (hvis du er veldig pen og passer i pakka, liksom) og ikke er opptatt av din utvikling. De må pakkes inn da, ikke formuleres på en mistroisk måte! 

Skrevet

Du kan for eksempel undersøke om han har bygget fasade/utdannet seg i den sektoren i stor grad for dekke over et mindreverdighetskompleks. Det er ikke bra å være i nærheten av uansett hvilken bakgrunn du har! 

Skrevet

Kunne virkelig ikke brydd meg mindre om en kvinne tjener 100k i året eller 2 mill. Hva menn leter etter i kvinner og hva kvinner leter etter i menn er ekstremt forskjellig. Likestilling eksisterer ikke i attraksjon.

Menn liker pene unge damer med behagelige og feminine personligheter. Kanskje ikke politisk korrekt, men faktum like så.

Så lenge mannen ikke holder det over deg og prøver å bruke det som en form for kontroll så er det ikke noe du burde tenke på i det hele tatt. La han dele ressursene sine med deg med god samvittighet, det er vår versjon av å se pen ut for partneren vår.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Menn flest bryr seg ikke om utdannelse. Så lenge du har et meningsfullt liv og har det greit med deg selv spiller sosioøkonomisk status absolutt ingenting.

Anonymkode: 5e926...c8e

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, anbefaler alle å se denne dokumentaren https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2019/MDDP11000319/avspiller

Om du ikke ønsker å trykke på lenken så er det en brennpunkt dokumentar som heter "kjønnskampen" på nrk. 

Anbefaler å se dokumentarserien F-Ordet. 

https://tv.nrk.no/se?s=f-ordet

Om hvorfor feminisme er viktig og hvilke områder likestillingen har lang vei igjen å gå der mange tror den er i mål 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje det er sånn for noen i det segmentet, men for mer ordinære menn spiller det liten rolle.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler å se dokumentarserien F-Ordet. 

https://tv.nrk.no/se?s=f-ordet

Om hvorfor feminisme er viktig og hvilke områder likestillingen har lang vei igjen å gå der mange tror den er i mål 

Feminisme handle rbare om å gi likestilling i de mest gunstige områdene for kvinner, mens de mindre gunstige områdene fortsatt er forbeholdt menn.

Feminisme i 2023 i Norge er utdatert og unødvendig

Anonymkode: f9236...162

• Nyttig 7
Skrevet

Det er de samme testene du tar når du vil undersøke om mannen er skaphomofil og ønsker en rugekasse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...