Gå til innhold

Har klart å gjort min største feil her livet.

Gjest Elooon

Anbefalte innlegg

Gjest Elooon

Som ikke kan endres på nå og som jeg ikke får gjort noe med. Det kommer til å påvirke meg de neste årene, men sånn er det. Takket være meg selv og dumheten min. Har alt begynt å påvirke meg med at jeg prøver å være minst mulig alene hvis dere skjønner hva jeg mener. Vil ikke tenke på det men tenker på det likevel. Det er tøft. 

Kan ikke gå innpå hva denne feilen jeg har gjort er, og kan ikke snakke med noen om det, jeg er ikke en gang noe flink å snakke om problemer. 

Så jeg prøver her med ett spørsmål eller to eller tre, og spørsmålet mitt blir hvordan jeg skal akseptere denne store feilen, og at det som er skjedd er skjedd? Hva gjør dere andre når dere gjør eller har gjort store feil/valg i livet som dere ikke kan gjøre noe med likevel? Kommer tristheten og sinne mot en selv til å forsvinne? Jeg har aldri følt meg så elendig noen gang og jeg hater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan ikke gå inn på hva det er, men poster om det likevel? 🤷‍♀️

Anonymkode: 98509...d15

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler det blir så meningsløst å svare når jeg ikke ANER hva det gjelder. Er det jobb? Kjærlighet? Har du mistet huset? Adoptert bort et barn? Må nok ha litt mer info gitt.

Anonymkode: 8bfdb...2d2

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper du har fyllekjørt/kjørt fort nok til å miste førerkortet.

Anonymkode: 05406...da0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ta det man har i vente av konsekvenser og så prøve å tilgi seg selv og gå videre.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å gi råd når man ikke vet hva det gjelder. Har det f.eks. innvirkning på en konkret del av livet ditt, eller er det følelsesmessig?

Hvis det er det første, må du jo bare iverksette praktiske tiltak for å minske skaden eller gjøre det lettere å leve med. Hvis det er følelsesmessig, må du ta tiden til hjelp, men sørg for å ha noe å gjøre, slik at du ikke går og grubler på ting hele tiden.

Det aller meste blir enklere å takle etter hvert som tiden går, selv om det ikke kjennes sånn når det er ferskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er forferdelig. Jeg sliter mye med dårlige valg jeg har tatt i livet, er skikkelig deprimert på grunn av det. Hele livet mitt er "ødelagt" - ønsket meg familie, men har endt opp i flere forhold med psykisk mishandling og nå sitter jeg som 40 år gammel alenemamma uten mulighet til å oppfylle drømmen min. 

Umulig å gjøre om, umulig å rette på. 

Håper det er mindre alvorlig og at det kan rette seg for din del ❤️

Anonymkode: 5f05b...ac3

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forferdelig. Jeg sliter mye med dårlige valg jeg har tatt i livet, er skikkelig deprimert på grunn av det. Hele livet mitt er "ødelagt" - ønsket meg familie, men har endt opp i flere forhold med psykisk mishandling og nå sitter jeg som 40 år gammel alenemamma uten mulighet til å oppfylle drømmen min. 

Umulig å gjøre om, umulig å rette på. 

Håper det er mindre alvorlig og at det kan rette seg for din del ❤️

Anonymkode: 5f05b...ac3

Når du har barn har du familie. Familie er hva man skaper ut av det man har. Så et godt liv kan man da få uten mann.. 

Anonymkode: d427f...fd0

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler det blir så meningsløst å svare når jeg ikke ANER hva det gjelder. Er det jobb? Kjærlighet? Har du mistet huset? Adoptert bort et barn? Må nok ha litt mer info gitt.

Han kan ikke si hva det gjelder for da fylles tråden opp av fordømming og negativitet. Det er det motsatte av hva som trengs.

Anonymkode: 2d731...338

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fant ut at med det aller meste i livet så handler det om å akseptere. Skjedd har skjedd.

Går det kun utover deg? Da kan du jobbe med egne følelser, og ja det blir lettere og lettere med tiden.

Har feilen din gått utover andre/skadet andre? Ja da bør du gjøre det du kan for å rette opp, og ikke minst vise tydelig at du var ansvarlig og at du angrer. 

Anonymkode: cbc0e...5dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fant ut at med det aller meste i livet så handler det om å akseptere. Skjedd har skjedd.

Går det kun utover deg? Da kan du jobbe med egne følelser, og ja det blir lettere og lettere med tiden.

Har feilen din gått utover andre/skadet andre? Ja da bør du gjøre det du kan for å rette opp, og ikke minst vise tydelig at du var ansvarlig og at du angrer. 

Anonymkode: cbc0e...5dc

Dette

Hvis det gjelder andre bør du nok snakke med ut med dem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi tiden tid. Den verste å tilgi, er som oftest seg selv.

Handler det om noe straffbart, så justerer det seg. 

Så lenge man ikke bevisst har ødelagt andre sine liv, tror jeg det meste kan lindres med terapi. Så kommer det an på alvorlighetsgrad og motivasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan ikke gå inn på hva det er, men poster om det likevel? 🤷‍♀️

Anonymkode: 98509...d15

Ja jeg kan rett og slett ikke gå innpå hva det er og forstår hvis det virker rart, så spørsmålet blir  hvordan håndtere store feil man gjør i livet videre uten å ende opp med å føle seg helt elendig.

Flott å se svarene jeg får og takker for dem, uansett om det kan være vanskelig for folk å svare når dere ikke vet hva det gjelder, men ser flotte tips og det jeg trenger. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Se fremover.

Anonymkode: d8524...f8f

Det har du rett i. Se fremover er alltid viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man gjør noe dumt, tar man straffen, lærer seg noe av det og går så videre med livet. Jeg har tatt dumme valg og lever nå gjennom "straffen". Disse valgene vil ha ringvirkninger for resten av mitt liv, men om kort vil de være så små at jeg vil kunne leve nok så normalt igjen. 

Anonymkode: 7212f...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Akkurat det hadde jeg aldri gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke feilen vi gjør som definerer oss, men hvordan vi reiser oss igjen. 

Anonymkode: 7212f...7f2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

som andre skriver; du aksepterer. Og du tenker det i framtiden to ganger om før du kritisere andre og de dumme valgene de gjør. 

Dessuten; slapp av - du kan rekke å gjøre massevis av feil enda før livet er over 

Anonymkode: 08d18...8cc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elooon skrev (41 minutter siden):

Som ikke kan endres på nå og som jeg ikke får gjort noe med. Det kommer til å påvirke meg de neste årene, men sånn er det. Takket være meg selv og dumheten min. Har alt begynt å påvirke meg med at jeg prøver å være minst mulig alene hvis dere skjønner hva jeg mener. Vil ikke tenke på det men tenker på det likevel. Det er tøft. 

Kan ikke gå innpå hva denne feilen jeg har gjort er, og kan ikke snakke med noen om det, jeg er ikke en gang noe flink å snakke om problemer. 

Så jeg prøver her med ett spørsmål eller to eller tre, og spørsmålet mitt blir hvordan jeg skal akseptere denne store feilen, og at det som er skjedd er skjedd? Hva gjør dere andre når dere gjør eller har gjort store feil/valg i livet som dere ikke kan gjøre noe med likevel? Kommer tristheten og sinne mot en selv til å forsvinne? Jeg har aldri følt meg så elendig noen gang og jeg hater det.

Du skjønner vel at du er nødt til å fortelle om feilen for at du skal få adekvate svar på spørsmålene dine…

Anonymkode: 7ed6b...660

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...