AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Hva regnes som normal slitasje på en leiebil? Leid en for ei uke og har klart å skade setet, er tre hakk i skinnet, og jeg FATTER ikke hvor det kommer fra. Trodde det var fra en knapp på en bukse/shorts e.l. så jeg skulle ta til side de/den som kunne ha forårsaket det. Men ingen av klærne jeg har med meg har knapper eller noe bak. Jeg er eneste som har kjørt. Koster vel en formue å få trukket om et bilsete? Anonymkode: 0aa95...f8e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva regnes som normal slitasje på en leiebil? Leid en for ei uke og har klart å skade setet, er tre hakk i skinnet, og jeg FATTER ikke hvor det kommer fra. Trodde det var fra en knapp på en bukse/shorts e.l. så jeg skulle ta til side de/den som kunne ha forårsaket det. Men ingen av klærne jeg har med meg har knapper eller noe bak. Jeg er eneste som har kjørt. Koster vel en formue å få trukket om et bilsete? Anonymkode: 0aa95...f8e Hakk i skinnet på seter går nok ikke under normal slitasje. Du må nok ut med egenandel ja, men har du betalt med kredittkort? En del kredittkort har egenandels forsikring på leiebil inkludert Anonymkode: 9e615...4d0
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hakk i skinnet på seter går nok ikke under normal slitasje. Du må nok ut med egenandel ja, men har du betalt med kredittkort? En del kredittkort har egenandels forsikring på leiebil inkludert Anonymkode: 9e615...4d0 Jeg har betalt med kredittkort ja! Har jeg ikke tenkt på. Har gjennom Norwegian om det tilfeldigvis er noen som vet det? Anonymkode: 0aa95...f8e
Schmuhu Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Leiebilforsikring via bank norwegian er noko som må kjøpes i tillegg. https://www.banknorwegian.no/forsikringer/egenandelsforsikring-leiebil/ Om du har gjort det så kan det være spennende. Schnuvu
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 Schmuhu skrev (10 timer siden): Leiebilforsikring via bank norwegian er noko som må kjøpes i tillegg. https://www.banknorwegian.no/forsikringer/egenandelsforsikring-leiebil/ Om du har gjort det så kan det være spennende. Schnuvu Ja, så det. Er vel for seint å kjøpe nå, sukk:/ Hadde litt hastverk ved bestilling så alt er litt dårlig planlagt, og selvsagt må det skje noe. Finner fortsatt ikke ut hva det kommer av. Anonymkode: 0aa95...f8e
newman01 Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Har du reiseforsikring hos DnB eller Gjensidige kan du ha CDW inkludert. Hos BankNorwegian må du ha CDW som tilleggstjeneste, og det koster 249kr i året. Verdt det om man vurderer leiebil en gang i året
Brunello Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 newman01 skrev (12 minutter siden): Har du reiseforsikring hos DnB eller Gjensidige kan du ha CDW inkludert. Hos BankNorwegian må du ha CDW som tilleggstjeneste, og det koster 249kr i året. Verdt det om man vurderer leiebil en gang i året Det gjelder vel også en del andre reiseforsikringer. I alle fall min hos Tryg.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 Er du helt sikker på at det er du som har laget hakkene? Eller kan de ha vært der fra før? Jeg leier mye bil og er blitt vant med å kikke nøye både utenfor og inni bilen før jeg kjører. Bruker som oftest 15-20 min før jeg kjører. De fleste gangene finner jeg småbulker/skraper som jeg gir beskjed om og tar bilde av, men har også opplevd å finne hakk i baksete en gang. Det er sjelden leiebilfirmaet selv har registrert de samme skadene, egentlig ganske merkelig synes jeg. Anonymkode: da0e8...0f9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 Husk at CDW og TP betyr Collision damage waiver og theft protection, som er det du har forsikret hos leiebilselskapet. Du må ha egen interiør-forsikring tegnet hos leiebilselskapet eller spesifisert i forsikringsvilkår om det skal gjelde interiør, eller så kan du bli stående 100% ansvarlig for kostnaden. Vet ikke hvor kjip selskapet er eller om de lar det gå med egenandel, men nå vet du at du egentlig ikke er dekket av de "vanlige" forsikringene. Anonymkode: e2d91...587
Enmanelskeråhate Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 De fleste har vel egenandelsforsikring ink, i hvertfall min Europeiske
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 9 hours ago, Enmanelskeråhate said: De fleste har vel egenandelsforsikring ink, i hvertfall min Europeiske Inkl i hva? Anonymkode: 9e615...4d0
Enmanelskeråhate Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Inkl i hva? Anonymkode: 9e615...4d0 I reiseforsikringen sin, som for eks Europeiske
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Skrevet 16. juli 2023 6 hours ago, Enmanelskeråhate said: I reiseforsikringen sin, som for eks Europeiske Nei det er faktisk ikke vanlig Anonymkode: 9e615...4d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå