Gå til innhold

Str 86 eller 92 til 2 åring på 84 cm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke dere ga valgt parkdress og jakke i størrelse 86 eller 92 til en toåring på 84 cm?

Ser mange merker skriver at man skal velge den størrelsen som ligger tettest opp til antall cm på barnet. Har noen erfaringer med dette?

Anonymkode: d4bfc...120

Skrevet

86. Som regel er de litt store i størrelsen. 

AnonymBruker
Skrevet

Yttertøy er som regel litt stort, så vanligvis er nærmeste str passe. Mitt barn kunne bruke yttertøy i str 86 til han var bikket 90 cm.

Anonymkode: de4cf...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for 92, men det er fordi begge våre har hatt en plutselig vekst som går langt over det de er her og nå. Hvis du kjøper det for bruk i høst, ville jeg tatt spørre. 

Anonymkode: 3c71d...265

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville gått for 92, men det er fordi begge våre har hatt en plutselig vekst som går langt over det de er her og nå. Hvis du kjøper det for bruk i høst, ville jeg tatt spørre. 

Større*

Skrevet

Hadde kjøpt 92. Med mindre det er et merke som er kjent for å være stort i str.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier vekstkurvene? Ville gått for 86. 

Anonymkode: d6b58...234

AnonymBruker
Skrevet
myMa skrev (10 minutter siden):

Hadde kjøpt 92. Med mindre det er et merke som er kjent for å være stort i str.

Reima, vet du hvordan de er i størrelsen?😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva sier vekstkurvene? Ville gått for 86. 

Anonymkode: d6b58...234

Vokser jevnt og trutt, aldri hatt sprang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har bare hatt vinterdresser og de er vel litt store i str vil jeg si (I hvertfall sammenlignet med reflex). Vet ikke med parkdressene. De fleste reimadresser har mulighet til å stramme inn i livet. Da gjør det ikke noe om dressen er litt for stor.

Synes jakker holder mye lenger i str. Tror jenta mi brukte str 98 i jakke og 110 i dress på et tidspunkt.

Vanskelig det med str. Har bomma litt selv. Utrolig kjedelig å kjøpe for smått i hvertfall. Str 92 vil sannsynligvis passe på nyåret i hvertfall. 

AnonymBruker
Skrevet
myMa skrev (9 minutter siden):

Har bare hatt vinterdresser og de er vel litt store i str vil jeg si (I hvertfall sammenlignet med reflex). Vet ikke med parkdressene. De fleste reimadresser har mulighet til å stramme inn i livet. Da gjør det ikke noe om dressen er litt for stor.

Synes jakker holder mye lenger i str. Tror jenta mi brukte str 98 i jakke og 110 i dress på et tidspunkt.

Vanskelig det med str. Har bomma litt selv. Utrolig kjedelig å kjøpe for smått i hvertfall. Str 92 vil sannsynligvis passe på nyåret i hvertfall. 

Et halvt år etter at str 86 passer da:)

AnonymBruker
Skrevet
myMa skrev (11 minutter siden):

Reflex er forresten veldig små i størrelsen, str 80 i reima var like stor som str 92 i reflex😯

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Reflex er forresten veldig små i størrelsen, str 80 i reima var like stor som str 92 i reflex😯

Det ante meg. Kjøpte dress i 110 fra reflex som jeg tenkte skulle være romslig. Den var for liten. Tilsvarende dress fra Reima var mer enn stor nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Reima har visstnok 6 cm ekstra å gå på i alle størrelser såvidt jeg forstod :) 

AnonymBruker
Skrevet

Reflex er ikke små i str nei

Anonymkode: 19dec...48a

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jo de er veldig små, eller så er andre merker som er veldig store. Jeg la en reima jakke i str 80 oppå en refleks jakke i str 92, og de var like store. Samme type jakke. 

Skrevet

Vekt har også litt å si. Min på 80cm må ha 92 i klær, utedresser i store størrelser kan hun ha 86 i. 

Skrevet

Hvis du skal kjøpe reima,  ville jeg gått for 86. De er store i størrelsen, og 86 kan nok brukes til han/hun er godt over 90 cm. 92 vil barnet svømme i. Det som ofte skjer når man kjøper for store dresser, er at beina vil subbe ned i bakken og det vil slites hull. Jeg jobber I barnehage og opplever ofte at dressene har fått hull der lenge før ungene har vokst ut av den når den er kjøpt alt for stor. Det er heller ikke godt for en liten kropp å bruke alt for store klær og det hemmer dem i lek og bevegelse. 

AnonymBruker
Skrevet
Heln skrev (44 minutter siden):

Vekt har også litt å si. Min på 80cm må ha 92 i klær, utedresser i store størrelser kan hun ha 86 i. 

Aha skjønner, hvor mye veier din? Her brukte han str 80 da han var 80 cm, veide 12 kg.

AnonymBruker
Skrevet

Syns reflex er stort. Ungene her må gå ned en strl. 

Anonymkode: 45cc7...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...