AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Jeg har gått til psykolog i flere omganger. Først fikk jeg diagnose sosial angst og depresjon. Nå sist jeg gikk til psykolog fikk jeg også diagnosen Engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. Sist opplevde jeg at jeg ikke følte meg ferdig før behandling ble avsluttet hos Dps, men siden jeg hadde gjort fremgang og siden de ikke hadde kapasitet til å la meg fortsette så ble behandling avsluttet. Hvis jeg skal gå videre i behandling så må jeg henvises på nytt og det er lang ventetid. Jeg synes det er vanskelig å jobbe med ting på egenhånd, men det går litt opp og ned. Jeg har vært uten jobb lenge, men har nettopp begynt i ny jobb. Dette opplever jeg også som vanskelig og som at jeg ikke håndterer jobben. Da får jeg mye tanker og opplever at jeg ofte føler meg deprimert på grunn av det, men også andre ting i livet mitt. Jeg opplever også at det går utover relasjoner jeg har i livet mitt og jeg lurer på om jeg i det hele tatt kan få det bedre. Jeg har lurt på om jeg burde prøve medisiner som en del av behandling, men jeg synes det er litt skummelt å skulle begynne på det. Allikevel lurer på om det kan hjelpe meg til å kunne klare å få flere positive ting inn i livet mitt som kan gjøre at jeg får det bedre. Nå har jeg hatt det sånn her i mange år og jeg er lei. Jeg burde nok også gå til psykolog, men jeg tror jeg må gå over lengre tid enn jeg gjorde nå sist, men føler at jeg har prøvd mye forskjellig uten at det fungerer helt. Anonymkode: b19ea...872 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Jeg personlig hadde begynt på anti-depressiva for å se om det kan hjelpe mot angsten din. Anonymkode: e1a6a...6c8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 Min erfaring er dessverre at DPS driver kun med brannslukning. Så lenge det ikke foreligger en forverring, tror jeg en ny henvisning nå vil bli avvist. Se om du kan få henvisning til privat psykolog med driftsavtale eller betal privat psykolog selv hvis du har råd. Ellers så kan jo psykisk helse i kommunen være et alternativ, da får du som regel støttesamtaler hos psykiatrisk sykepleier. Du kan jo snakke med fastlegen og se hva fastlegen anbefaler. Anonymkode: 0382d...d00
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Trenger ikke gå til psykolog for angst og depresjon. Har du vurdert kommunens psykiske helsetjeneste? Anonymkode: 6424e...bdd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg personlig hadde begynt på anti-depressiva for å se om det kan hjelpe mot angsten din. Anonymkode: e1a6a...6c8 Ja, jeg tenker at det kanskje kan være lurt og se om det hjelper. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Min erfaring er dessverre at DPS driver kun med brannslukning. Så lenge det ikke foreligger en forverring, tror jeg en ny henvisning nå vil bli avvist. Se om du kan få henvisning til privat psykolog med driftsavtale eller betal privat psykolog selv hvis du har råd. Ellers så kan jo psykisk helse i kommunen være et alternativ, da får du som regel støttesamtaler hos psykiatrisk sykepleier. Du kan jo snakke med fastlegen og se hva fastlegen anbefaler. Anonymkode: 0382d...d00 Ja, de anbefalte meg å søke privat psykolog med driftsavtale siden de ikke hadde kapasitet hos dps uansett. Dessverre har jeg ikke råd til å betale det selv akkurat nå. Jeg tenker at jeg skal snakke med fastlegen, men lang ventetid for å få time der også. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Trenger ikke gå til psykolog for angst og depresjon. Har du vurdert kommunens psykiske helsetjeneste? Anonymkode: 6424e...bdd Jeg har ikke bare angst og depresjon, men også engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. Det er nok den som gjør at jeg trenger noe mer enn noen få timer hos dps. Tenker at jeg allikevel skal ta kontakt med kommunens psykiske helsetjeneste. Anonymkode: b19ea...872
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg tenker at det kanskje kan være lurt og se om det hjelper. Ja, de anbefalte meg å søke privat psykolog med driftsavtale siden de ikke hadde kapasitet hos dps uansett. Dessverre har jeg ikke råd til å betale det selv akkurat nå. Jeg tenker at jeg skal snakke med fastlegen, men lang ventetid for å få time der også. Jeg har ikke bare angst og depresjon, men også engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. Det er nok den som gjør at jeg trenger noe mer enn noen få timer hos dps. Tenker at jeg allikevel skal ta kontakt med kommunens psykiske helsetjeneste. Anonymkode: b19ea...872 De som jobbet i psykisk helse i kommunen har ofte dps erfaring. Samme opplegg som psykologtimer i kommunen. Anonymkode: d4ee6...361
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå