Gå til innhold

Er bedt i begravelse for en reborn-dukke, av en perifer venninne. Noen som kjenner miljøet, og kan si hva jeg kan forvente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått en invitasjon hjem til vedkommende, med teksten «barnet tapte kampen mot kreften på sin 2-års dag». Dette er en for meg perifer venninne som jeg ikke ønsker å kontakte unødig før begravelse, men heller ikke fornærme på noen måte. Kjenner heller ingen andre som kjenner vedkommende.

Noen som er i reborn-miljøet, eller kjenner det godt, og kan si litt om hva jeg kan forvente meg i en reborn-begravelse? Vil det feks være en prest tilstede? Noen sanger eller taler? Krans, bør jeg ordne dette?

Anonymkode: 06802...737

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i helsike? Hvordan er dette mulig?

• Liker 27
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

What the f…? Har aldri skjønt det reborngreiene. De dukkene er grusomme. 
og begravelse? Spesielt. 
Har desverre ikke mer vettugt å komme med 😂

Anonymkode: bd99d...6d8

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta med gravøl og ta det som en fest.

Anonymkode: 565ee...36c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo psykt. Hadde ikke gått.

Anonymkode: 98f8f...d84

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva du kan forvente,  men personlig ville jeg sendt blomster med kort "jeg føler med deg i sorgen", og ikke møtt opp.

Anonymkode: de691...01e

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan det være at hun faktisk har mistet et barn ? Enten til sykdom etc? Og dette er hennes måte takle dette på..og kanskje si hade

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette nekter jeg å tro er sant.

Anonymkode: f2ef0...058

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en ikke egentlig kjenner vedkommende og heller ikke har noe forholdt til "babyen", så er det ikke nødvendig å føle at en må gå. Hvis en vil, så blir det noe annet. En møter på adressen og ser hva som skjer. :vetikke: 

Anonymkode: b461c...2f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er selvfølgelig kødd. Men ganske morsom kødd, da.

Anonymkode: 845cf...4cb

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan en dukke dø? 

Uansett går man ikke i begravelse til perifere bekjentes barn, vel? Har hun fått kirken til å gå med på dette? Eller skal hun ha minnesamvær hjemme hos seg? Det siste er i alle fall for de nærmeste. 

Jeg hadde ikke gått, det blir for sært for meg. 

Anonymkode: 884bc...29a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes… hvorfor mater dere psykiske problemer? Hun trenger hjelp til å skille fabtasi fra virkelighet 

Anonymkode: 68fac...f5e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan en dukke dø? 

Uansett går man ikke i begravelse til perifere bekjentes barn, vel? Har hun fått kirken til å gå med på dette? Eller skal hun ha minnesamvær hjemme hos seg? Det siste er i alle fall for de nærmeste. 

Jeg hadde ikke gått, det blir for sært for meg. 

Har fått en personlig invitasjon til begravelsen, utformet som en dødsannonse slik man har i avisene. Det skal være hjemme hos henne.

ts.

AnonymBruker
Skrevet

Oi. Nei, dette hadde jeg tatt avstand fra altså. Folk mister ekte barn til kreft, og da er det å late som at en dukke dør helt sykt. Litt sånn munshausen syndrom aktig. Kan skjønne at noen faller for å ha en dukke om man har mistet et barn, uten at jeg tenker det er sunt, men dette er vel nesten farlig!

Anonymkode: 45d5f...179

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har fått en personlig invitasjon til begravelsen, utformet som en dødsannonse slik man har i avisene. Det skal være hjemme hos henne.

ts.

Det ligger nok traumer bak :(

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

"Beklager, jeg er på ferie". 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Dette er trollenes sommerferie :klaske:

Anonymkode: 5b61e...135

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere perifere "vennene" kan gå sammen og spleise på psykologtime eller lignende?
Om dette virkelig er sant, høres det helt sykt ut!

Å leke med sykdom og død osv og å gå så langt som å arrangere en lekebegravelse blir veldig drøyt.

Jeg hadde aldri gått.

Anonymkode: 3ff5a...ed7

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...