AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Derfor tenker jeg det er greit. Han har gode karakterer og gode, sunne vaner og interesser. Han har også noen kompiser som er hjemme, så han vil heller være med de enn å være med familien sin på hytta. Jeg som mor tenker det er greit, da jeg kjenner gutten min godt. Hyggelig for han at han får overnattingsbesøk også vil han vil det. Men så klart, mammaen vil jo også ha han med. Jeg tenker det er helt greit at han også er hjemme. Han klarer å vaske klær, lage mat og vi har handlet inn for han også, pluss at han får litt ekstra å handle for. Tenker du at det høres greit ut? KSal selvfølgelig ringe han daglig for å høre hvordan det går. Anonymkode: 71a08...4be 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Hvorfor spør du ukjente mennesker som verken kjenner deg eller din sønn? Altså om du har bestemt deg for at det er greit, så er det jo bare å kjøre på. Anonymkode: 4221c...e34 23 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 Det hjelper ikke at sønnen din er til å stole på. Plutselig får noen gneister nyss om at det er en unge som er alene, og så tar de seg inn og fester og stjeler og gjør hærverk. Er det naboer i nærheten som kan følge godt med? Anonymkode: 7bf5d...918 18 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Jeg synes 13 år er litt for ungt, men et kompromiss er en natt eller maks to. Du skriver ikke noe om hvor lenge, men synes ikke barn skal være alene over flere døgn. Det er ikke bare han du må vurdere ut fra. Om flere får vite at han er alene, kan veien til kaotisk ungdomstreff være altfor kort dessverre. Samtidig er det mye annet som faktisk kan skje. Ulykker, brann, innbrudd... Jeg ville i det minste alliert meg skikkelig med et par andre foreldre/ naboer som er hjemme og som kan følge med. Og som nevnt kun for én natt (eller to). Anonymkode: 1c991...cbf 11 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 Alt for ung. Her må dere finne noen kompromiss. Dere blir noen dager hjemme og han blir med noen dager på hytta. Eventuelt han kan få med seg kompis på hytta. Eller dere kan leie ut hytta og dra på en ferie som han også vil på… Anonymkode: 863f7...c90 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 13?? Overhodet ikke greit. Enten blir han med dere, eller så blir dere hjemme. Sånn er det å ha barn. Og han er fortsatt et barn! Jeg har en 14-åring som antagelig er enda mer moden, fornuftig og grei enn din 13-åring. Det hadde ikke falt meg inn å la henne være alene hjemme over natta. Men du har jo bestemt deg, hører jeg av innlegget ditt, og er vel bare på jakt etter bekreftelse på valget ditt. Anonymkode: 1da25...448 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #7 Skrevet 12. juli 2023 Jeg er veldig tilhenger av å gi barn ansvar og ikke overbeskytte dem. Men her sier selv jeg nei. Anonymkode: 50aba...79e 8 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #8 Skrevet 12. juli 2023 Mulig å alliere seg med naboen så gutten har noen i nærheten å kontakte om noe skulle skjære seg? 😊 Så kan de også eventuelt kontakte deg dersom noe skulle se feil ut - fest eller annet trøbbel (mot formodning, da han høres ansvarsfull ut). Kos dere på hytten! Anonymkode: 0865f...43a 3 3
Behappy Skrevet 12. juli 2023 #9 Skrevet 12. juli 2023 En ting er å takle å være alene og at man er selvstendig som person. Men det kan jo skje ting som at man setter ting fast i halsen eller at det begynner å brenne. Jeg forstår at det kan skje med et «barn» som er 24 år også, men en 13-åring bør være med foreldrene sine eller andre omsorgspersoner 3 3
Thyra Skrevet 12. juli 2023 #10 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Alt for ung. Her må dere finne noen kompromiss. Dere blir noen dager hjemme og han blir med noen dager på hytta. Eventuelt han kan få med seg kompis på hytta. Eller dere kan leie ut hytta og dra på en ferie som han også vil på… Anonymkode: 863f7...c90 Alt for ung?!? Om et par år er han i en alder hvor mange ungdommer flytter på hybel for å gå på videregående. Da må han være alene hver natt, ikke bare noen få døgn til resten av familien kommer tilbake. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 13?? Overhodet ikke greit. Enten blir han med dere, eller så blir dere hjemme. Sånn er det å ha barn. Og han er fortsatt et barn! Jeg har en 14-åring som antagelig er enda mer moden, fornuftig og grei enn din 13-åring. Det hadde ikke falt meg inn å la henne være alene hjemme over natta. Men du har jo bestemt deg, hører jeg av innlegget ditt, og er vel bare på jakt etter bekreftelse på valget ditt. Anonymkode: 1da25...448 Du ville ikke latt din modne og fornuftige 14-åring vært alene en natt?!? Om et år er han på alder med alle de ungdommene som bor alene på hybel. For dem er det ihvertfall lurt å ha øvd seg på å være alene hjemme noen netter på forhånd Vil også tilføye at det ikke bare er modne og fornuftige tenåringer som bor på hybel, mange steder i landet er det eneste mulighet til å gå på videregående. 18 10
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #11 Skrevet 12. juli 2023 For ung. Kan han plasseres hos en kompis noen dager? Anonymkode: efebf...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #12 Skrevet 12. juli 2023 Ville aldri latt min 13-åring være alene,og må si jeg hadde reagert om naboens 13-åring hadde vært alene i flere dager. Anonymkode: 534c6...c01 4 1
Thyra Skrevet 12. juli 2023 #13 Skrevet 12. juli 2023 Behappy skrev (11 minutter siden): En ting er å takle å være alene og at man er selvstendig som person. Men det kan jo skje ting som at man setter ting fast i halsen eller at det begynner å brenne. Jeg forstår at det kan skje med et «barn» som er 24 år også, men en 13-åring bør være med foreldrene sine eller andre omsorgspersoner Sette noe i halsen?!? Virkelig?!? Skal det være en grunn til at tenåringene ikke skal kunne bære alene over natta? Da kan de jo ikke være alene et par timer på dagtid heller, eller gå seg en tur alene. Det er vel ikke på natta man setter ting i halsen... 17 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #14 Skrevet 12. juli 2023 Kjør på! Nye tider nå, få som driver med festing og rus i en alder av 13. Bare tapere. Jeg er 17, og var alene hjemme for første gang da jeg var 13. Gikk helt fint. Bor dere i et trygt nabolag, kjør på🤙🤙 Anonymkode: 2e090...da5 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #15 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det hjelper ikke at sønnen din er til å stole på. Plutselig får noen gneister nyss om at det er en unge som er alene, og så tar de seg inn og fester og stjeler og gjør hærverk. Er det naboer i nærheten som kan følge godt med? Anonymkode: 7bf5d...918 Det er 2023, ikke 1980. Ingen bryr seg. Anonymkode: 2e090...da5 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #16 Skrevet 12. juli 2023 TS her. Det er snakk om en uke. Anonymkode: 71a08...4be 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #17 Skrevet 12. juli 2023 Jeg var alene mye på den alderen. Ser ikke problemet. Anonymkode: 67d7e...6b3 5
Tøvftta Skrevet 12. juli 2023 #18 Skrevet 12. juli 2023 Ei uke er litt lenge. Hadde det vært bare en helg hadde ikke jeg sett noe problem med det. 4
tussi84 Skrevet 12. juli 2023 #19 Skrevet 12. juli 2023 Altfor lenge. Kunne prøvd en eller to overnattinger borte, når han nærmet seg 15. Og da slik at noen stakk innom for å sjekke bare. En 13 åring skal ikke være alene hjemme om nettene. Og han skal heller ikke bestemme over at dere ikke skal dra. 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #20 Skrevet 12. juli 2023 Nice try, TROLLKJÆRRING! Anonymkode: 248f2...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå