Gå til innhold

Hva skjer når Ukraina kommer inn i Nato?

Fjongfrøken

Anbefalte innlegg

Sitter å tenker litt på dette for tida, hva vil skje når Ukraina blir medlem av Nato? 

Blir krigen slått død? Eller blir krigen å eskalere til 3.verdenskrig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjongfrøken skrev (1 minutt siden):

Sitter å tenker litt på dette for tida, hva vil skje når Ukraina blir medlem av Nato? 

Blir krigen slått død? Eller blir krigen å eskalere til 3.verdenskrig? 

De vil ikke komme inn før krigen er over.. ellers ville det blitt 3 verdens krig med engang 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Ukraina kommer inn i NATO har man verdens mest kapable hær på laget, enorm erfaring med drone-teknologi og hvordan man slår en mye større fiende.

Det blir ikke gøy for NATOs fiender.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (3 timer siden):

De vil ikke komme inn før krigen er over.. ellers ville det blitt 3 verdens krig med engang 

Og hvorfor blir det 3.verdenskrig om det er en krig mellom Nato og Russland? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siljes_tanker skrev (2 minutter siden):

Håper ikke de kommer inn noen gang. Hverken de eller andre slaviske land. 

Det er da plenty slaviske land som er medlemmer i NATO. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper NATO skrinlegger tanken om Ukraina i Nato mot at Russland trekker seg ut og Tyrkia får bli med i EU...da har vi et utgangspunkt for fred...på tide noen snakker om fred og ikke kun om mer våpen til krigføring..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (5 minutter siden):

Jeg håper NATO skrinlegger tanken om Ukraina i Nato mot at Russland trekker seg ut og Tyrkia får bli med i EU...da har vi et utgangspunkt for fred...på tide noen snakker om fred og ikke kun om mer våpen til krigføring..

Men vi kan ikke risikere at dette skjer igjen. Da må man isåfall få på plass en garanti om at NATO vil gripe inn om Russland angriper Ukraina, og da kan Ukraina like gjerne komme inn i varmen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (1 minutt siden):

Men vi kan ikke risikere at dette skjer igjen. Da må man isåfall få på plass en garanti om at NATO vil gripe inn om Russland angriper Ukraina, og da kan Ukraina like gjerne komme inn i varmen.

nei , hvem har garantier for hva som skjer i fremtiden på denne planeten..en fredsavtale er ihverfall en god sikring, syntes jeg da..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (Akkurat nå):

nei , hvem har garantier for hva som skjer i fremtiden på denne planeten..en fredsavtale er ihverfall en god sikring, syntes jeg da..

Hvordan mener du en fredsavtale skal komme på plass? Den angripende part viser ingen vilje til det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (Akkurat nå):

En fredsavtale med et land som Russland er ikke mye verdt. Kun inntil de ikke ser seg tjent med å følge den avtalen.

Jeg tror den beste løsningen er å få med Ukraina, men unngå øvelser i Ukraina og ikke utplassere NATO-styrker, våpen etc der. Bare grip inn ved behov, og så må Ukraina delta i NATO-operasjoner andre steder.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (2 timer siden):

En fredsavtale med et land som Russland er ikke mye verdt. Kun inntil de ikke ser seg tjent med å følge den avtalen.

Jeg tror den beste løsningen er å få med Ukraina, men unngå øvelser i Ukraina og ikke utplassere NATO-styrker, våpen etc der. Bare grip inn ved behov, og så må Ukraina delta i NATO-operasjoner andre steder.

Det er vel ingen som har drevet med mer angrepskriger i etterkrigstiden enn NATO ..er det noen vi bør holde øye med så er det oss selv..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon

De kommer ikke inn før krigen er over og om det hadde skjedd før så hadde det ikke skjedd noe mer enn at krigen fortsetter. Tror ikke det hadde brutt ut 3.verdenskrig på grunn av det. 

Endret av Elooon
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Baktus skrev (6 minutter siden):

Det er vel ingen som har drevet med mer angrepskriger i etterkrigstiden enn NATO ..er det noen vi bør holde øye med så er det oss selv..

Det er utvilsomt Russland som er en tikkende bombe og som vil angripe hvem som helst som fremstår som svakere. Heldigvis feilvurderte de Ukraina fullstendig, og ikke minst den vestlige innblandingen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elooon skrev (3 minutter siden):

De kommer ikke inn før krigen er over og om det hadde skjedd før så hadde det ikke skjedd noe mer enn at krigen fortsetter. Tror ikke det hadde brutt ut 3.verdenskrig på grunn av det. 

Nei , så langt har artikkel 5 i Nato kun vært brukt en eneste gang..etter et terrorangrep i usa i 2001...ellers har det vært angrepskriger...hvis ukraina skulle blitt med i nato midt i en krig så skal artikkel 5 i allinasen benyttes, det vil si atomkrig, ettersom atomvåpen stort sett er det som er igjen av våpen hos både allierte og Russland i denne krigen.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (1 minutt siden):

Det er utvilsomt Russland som er en tikkende bombe og som vil angripe hvem som helst som fremstår som svakere. Heldigvis feilvurderte de Ukraina fullstendig, og ikke minst den vestlige innblandingen.

Hadde det ikke vært for at Russland kriger mot hele nato sine våpenleveranser så hadde Ukraina tapt krigen for et år siden...det vet alle..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er tiden inne for å snakke om fred..og jeg tror det er muligheter for det hvis alle jenker seg litt..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...