Gå til innhold

Hvor nøye er du på aldersgrense på leker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange leker står det f.eks "3+" på. Stort sett pga. små deler, for eksempel Hama-perler. Gir du likevel slike til en 2-åring som ikke stapper ting i munnen lenger? 2,5-åring?

Anonymkode: 27941...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi følger ikke slavisk, men ser an barnet, så ja, det kunne jeg gjort hvis jeg opplevde det som trygt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi ser an leken og vi ser an barnet. Noen leker får de leke med lenge før 3 år, andre leker ikke etter 3 år engang. 

Anonymkode: f00e1...0f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var redd for at min skulle bli kvalt selv om hun ikke puttet noe  i munnen så vidt jeg kan huske, så jeg ventet. Perler, selv de store.  hadde hun uansett ikke noe glede av før hun ble eldre. 

Anonymkode: 33161...820

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vanskelig å unngå når man har barn i tett alder. Men alltid under oppsyn av oss voksne. Spesielt han som puttet alt i munnen. 

Anonymkode: 0d49a...0cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tenkt på denne merkingen som aldersgrense, men en indikasjon på hvilken alder lekene passer for. Barn er forskjellige, store variasjoner i ulike ferdigheter. En toåring kan klare et puslespill som er merket med 3+.

Kjøper så og si sldri leker, utenom mye lego, og tenker mest på.om dette vil fenge hos oss. Små biter er en utfordring for små barn, så unngår disse, men bitene finnes også i søsken lekeklosser.

Anonymkode: ef190...114

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...