Gå til innhold

Kollegaen min tar 6 uker ferie og skal bare være hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kollega av meg som har tatt ut 6 uker ferie og avspasering til sammen. Spurte litt rundt hva denne personen skulle i ferien siden hen skulle ha så lang ferie. Fikk til svar at hen hadde ingen planer og skulle bare være hjemme. Dette synes jeg høres noe suspekt/rart ut. Hadde da aldri orket å gå 6 uker slengende hjemme. Vil hen ikke bli veldig rastløs og irritert av dette da? Hadde jeg blitt i alle fall. Lurer veldig fælt på hva vedkommende finner på hjemme i 6 uker!

Anonymkode: 6b6b4...9d7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige, og det er vel strengt tatt ikke ditt problem? Kanskje vedkommende skal rydde litt hjemme, male ett par rom, få besøk av familie, gå på tur i nærområdet, dra inn til byen på dagstur. Høres ut som en drømmeferie for meg.

Anonymkode: 6be4a...92a

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en kollega av meg som har tatt ut 6 uker ferie og avspasering til sammen. Spurte litt rundt hva denne personen skulle i ferien siden hen skulle ha så lang ferie. Fikk til svar at hen hadde ingen planer og skulle bare være hjemme. Dette synes jeg høres noe suspekt/rart ut. Hadde da aldri orket å gå 6 uker slengende hjemme. Vil hen ikke bli veldig rastløs og irritert av dette da? Hadde jeg blitt i alle fall. Lurer veldig fælt på hva vedkommende finner på hjemme i 6 uker!

Der var du igjen jo, snokekolleganabo! Godt du fant noe nytt å tenke på, grenser for hvor lenge man kan plages av at kollegaen går alene på kino eller naboen handler flere ganger i uka :) 

Hvorfor "spurte du rundt" for å finne ut hva kollegaen skulle, var du redd "hen" hadde funnet på noe artig du ikke kan konkurrere med? 

Anonymkode: 0276a...a44

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres digg ut, jeg hadde kost meg

Anonymkode: 0fc77...a28

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sikkert godt med et avbrekk fra irriterende, snokete kollegaer som deg.

Anonymkode: 1dde3...c8a

😂😂😂😂👏👏👏 DAGENS!!! 

Anonymkode: d856e...499

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

NEI NÅ MÅ DU GI DEG!!

At de ønsker å ha hjemmeferie høres suspekt ut??

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Høres veldig fornuftig og godt ut, spør du meg. Du har en fornuftig kollega som kjører på med langferie. ☺️

Og det er alltids 1000 ting å gjøre hjemme, særlig om man har en bolig å vedlikeholde. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er en hjemmekjær persom og kunne lett hatt en full ferie med hjemmet som base. Planlagt noen prosjekter, hatt og reist på besøk, reist på stranda, vært turist i egen by…..

Angrer litt på at jeg er bortreist fire uker….

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om vedlikehold hjemme innebærer å male hele huset, sette opp gjerde/fikse/legge ny plen, sette opp ny bod, rense takrenner, slike ting kan ta lang tid - og har man ferie så er det jo deilig å ikke stresse med å bli ferdig på 3 dager:) 

Anonymkode: c7d44...d85

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så siden DU ikke syns det er deilig å være hjemme, ikke legge planer, bare ta det som det kommer så er det noe galt med de som syns slik ferie er fantastisk? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Mezzosoprena said:

NEI NÅ MÅ DU GI DEG!!

At de ønsker å ha hjemmeferie høres suspekt ut??

Dette er jo åpenbart vedkommende som synes det er tegn på psykisk sykdom å gjøre noe som helst alene, så da må jo seks uker alene hjemme bety at man er moden for innleggelse. 

Anonymkode: 0276a...a44

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan jo hende vedkommende skal noe, men ikke gidder å si der til deg, siden du er et sånn menneske som legger deg oppi andres privatliv.

Anonymkode: ad1ed...496

Mener du det er uvanlig og. Invaderende når kolleger spør hva man skal i ferien? Til informasjon driter egentlig de fleste i svaret. Men det er vanlig høflighet å spørre.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal passe dine egne saker? 😂

Anonymkode: d21a6...d64

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Så siden DU ikke syns det er deilig å være hjemme, ikke legge planer, bare ta det som det kommer så er det noe galt med de som syns slik ferie er fantastisk? 

Helt korrekt. Folk som ikke liker å reise bort i ferien er en rar del av menneskeheten.

AnonymBruker
Skrevet

Høres helt fantastisk ut!

Jeg skal reise litt her og der i ferien (bare i Norge, besøke venner og slekt), men har fått klemt inn en hel uke hvor jeg har INGEN planer, og jeg gleder meg nesten mest til det. Skulle gjerne hatt 6 sånne!

Anonymkode: 84c75...874

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Åh, det hadde jeg lett gjort. 
Dagsturer, lese bøker, bruke tid på hobbyene mine, vedlikehold av hus og hjem, vennemiddager, gå turer, trene, høre på musikk.. Det høres helt nydelig ut. 

Anonymkode: 8d0be...1ae

Så enig!

Om jeg ikke hadde hatt barn, ville jeg lett valgt å være hjemme hele ferien og bare kost meg med bøker, trening, musikk, god mat etc. Liker ikke å reise, skjønner ikke hvorfor folk aktivt velger det så ofte og mye. Vente på flyplasser, sitte ukomfortabelt på fly, tog, buss, svette i varmen, bruke masse penger på mat du kunne laget hjemme istedet, utsette seg for unødvendige bakterier og bråk etc.

Anonymkode: fed14...106

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...