waco Skrevet 2. november 2002 #1 Skrevet 2. november 2002 Siden vi ikke har eget vitenskapsforum så legger jeg spørsmålet her. Hva kommer det av at vi bor i et klima som er så fiendtlig innstilt overfor maskiner? Jeg kjører rundt i en moped for ikke å bli stoppe av politet, men nå er det så kaldt at scootern ikke starter om morningene, og den står i et parkeringshus på grønland, innendørs! Selv i innendørs varme har kulden sluppet til, vi bor i et slikt mistilpasset værstasjon at vi burde tenke litt. Skulle det egentlig bodd mennesker i Norge? Burde vi ikke heller dele de pengene vi har på oljefond med resten av verden, og kjøpe tomter i varmere strøk? Gjøre det litt hyggelig for oss selv? Det handler om å se ting fra en litt annen synsvinkel. Waco
Kristian (71) Skrevet 2. november 2002 #2 Skrevet 2. november 2002 Vel Waco, vi er jo ikke så mange i dette landet...... og med alle pengene vi har i oljen kan det sikkert la seg gjøre å få kjøpt en øy ett eller annet sted som er stor nok til rundt 4 - 5 millioner mennesker der vi kunne velge å bo hele året eller trekke sydover om vinteren.
Gjest Lea Skrevet 2. november 2002 #3 Skrevet 2. november 2002 Hvorfor kjører du rundt I en moped Waco... må da være fryktelig trangt? Jeg pleide å sitte PÅ mopeden min jeg! Og jeg ble stoppet flere ganger av politiet da enn jeg har blitt etter at jeg begynte å kjøre bil Men du kan jo prøve å flytte utenlands for å se om det hjelper!
waco Skrevet 2. november 2002 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2002 Vi kunne kjøpt en mengde øyer, hvor de ulike meningsutvekslinger kan bo på hver sin øy. Jeg som er liberalist og ønsker legaliserings av hasj, mer ansvar til kvinnen og et ikkeformynderi, bør få bo på hvor egen øy, så kan andre mennesker som er mer opptatt av regler og forbyderi ha sin ifred. Waco
waco Skrevet 2. november 2002 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2002 Lea, jeg skjønner at du ikke forstod annet i teksten enn en enkel pronomen feil, så jeg håper du unnskylder meg, da jeg overlater mikofonen til en annen. Waco
Væren Skrevet 2. november 2002 #6 Skrevet 2. november 2002 Jeg har tatt konsekvensen av dette, og tar meg en sydentur til mitt lille paradis om vinteren! Ellers hørtes tanken forlokkende ut, wako! Men det er nå ingen steder som er vakrere enn Norge om sommeren, da...
waco Skrevet 2. november 2002 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2002 Dere har kanskje glemt å legge merke til at pengene oftest går til leilighetskjøp i spania, det er derfor jeg kan sitte der nede å chatte med dere. Waco
Gjest Lea Skrevet 2. november 2002 #8 Skrevet 2. november 2002 Lea, jeg skjønner at du ikke forstod annet i teksten enn en enkel pronomen feil, så jeg håper du unnskylder meg, da jeg overlater mikofonen til en annen. Waco Beklager at jeg prøver å underholde meg selv litt da lille venn. Når det gjelder selve temaet: Jeg er godt i gang med Spania-planene mine jeg. Kan dra når jeg vil, men er jo nødt til å tjene litt penger jeg da. Først jobber, spare og investere... så flytte halve året.
waco Skrevet 2. november 2002 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2002 Tja, hvis du har barn og er "alene" så får du jo en del kroner av staten da. Skjønner at så mange benytter seg av den anledningen- Hvordan er det å være norsk jente i sydenland idag? Er dere like populære som sist, eller har latinerne begynt å bli litt lei? Har snakket med en del spanske gutter, og jeg må si jeg ble ganske rystet da jeg hørte dem fortelle om norske damer, først trodde jeg de spøkte og kanskje overdrev litt, men da jeg hørte de samme historiene på flyet, på vei hjem, kjerringene som ulte og tuta så forstår jeg hvorfor sydentur blir kalt sexreiser. Waco Forskjellen mellom gutter og jenter, er at der gutten sier knulla sier dama eventyr, det er derfor dem alltid ender som "offeret", da rødhette aldri så ulven.....
Gjest Lea Skrevet 2. november 2002 #10 Skrevet 2. november 2002 Har aldri hatt problemer med Spanske gutter jeg. (Sånn er det å være stygg som juling ) Tror at blondiner med lys hud og blå øyne får de fleste problemene, men det er jo heeelt harmløst. Spanjolene har sin egen måte å leve på. Jentene her i norge er jo ikke vant til å bli behandlet særlig pent av norske menn, så det er ikke rart at vi blir litt sjokkert/smigret e.l. når vi endelig møter en "gentleman". Jeg vet at enkelte jenter forvandles til "små-horer" så fort de kommer til sydligere strøk. Alle hemninger legges igjen hjemme. Hvis man har den innstillingen at Spanske gutter er bare ekle og innpåslitne, så vil man få problemer. Jeg er ganske bereist i Spania og tar spanjolene for det de er. Det hjelper å sette seg litt inn i hvordan folk lever.
Bettie Skrevet 2. november 2002 #11 Skrevet 2. november 2002 Den gang isen sakte trakk seg tilbake i Europa (det er noe år siden, da), var det en flokk mennesker som ikke likte endringen - fordi denne flokken likte ikke forandring. Etterhvert kom de så langt nord at da de sto på platået og så utover verden så de bare hav, og derfor måtte de bli der - altså i Norge. (det har stått i en bok, så da er det nok sant) Så flokken formerte seg mot alle odds, spiste nærmest gråstein og satt seg fast på hver sin tue hvor de grublet over alle forferdeligheter i verden. Og uansett hvor lys og flott dagen så ut til å kunne bli, var det alltid en mulighet til å rynke panna, uffe seg og påpeke at dette ikke kom til å vare, for kom ikke en høststorm, så ville det bli silregn og tåke snart. Og sannspådde var de alle, og trivdes med det. Vi, etterkommerne av denne flokken endringsengstelige og grinebitende mennesker, har det ikke bra før vi har noe å klage over, og været - det svikter oss aldri som misnøyessamtaleemne. SÅ det å ha hver vår øy i varmen, der alt ville være fred og ro og harmoni, det ville raskt tatt knekken på oss, for hvor skulle vi gjøre av vår inngrodde misnøye og kranglevorenhet. Ellers er jeg prinsipielt motstander av vinter og kuldr, men synes det er flott å ha noe så konkret å være misfornøyd med - og ingen kan si at jeg skal ta meg sammen og gjøre noe med det heller - for man kan ikke gjøre noe med været.......
Gjest Delilah Skrevet 3. november 2002 #12 Skrevet 3. november 2002 Måtte smile litt da jeg leste innlegget ditt Bettie! Spesielt: Den gang isen sakte trakk seg tilbake i Europa (det er noe år siden, da), var det en flokk mennesker som ikke likte endringen - fordi denne flokken likte ikke forandring. Etterhvert kom de så langt nord at da de sto på platået og så utover verden så de bare hav, og derfor måtte de bli der - altså i Norge. (det har stått i en bok, så da er det nok sant) Jeg har lest det selv en gang, husker ikke hvor. Men, til Waco og alle som tror at norske jenter automatisk blir til billige charter horer så fort de setter seg på et fly sydover: Jeg leste i en meget respektert guidebok en gang - tror det var Lonley Planet eller lignende...at forskerne mener at Norge og også skandinavia som sådan ble befolket av stammer/grupper av mennesker fra de Kykladiske øyene! Slå den du Altså at grupper skal ha kommet hit etter siste istid fra Egeerhavet i den Greske øyidyllen, og frivillig slått seg ned her....! Men, vi må jo huske på at alt var helt annerledes på den tiden Man gikk dit det var føde å få, og ja: mange vil jo se på oss som steike gale som fikk føde ut av en iskald steinrøys...Men, nå er det nå en gang sånn at utviklingen har jo gått sin gang.. - og godt er det! Jeg for min del elsker "Syden" og alt som har med den kulturen å gjøre. Kanskje det har noe med mine gamle gener å gjøre? Uansett, Waco: Jeg tror du bør innrømme for deg selv at det er en ting å oppleve/erfare negative ting i ett kjærlighetsforhold som går over styr, til å sette seg som "dommer" over alle i Norge som liker å reise til andre land/kulturer osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå