AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Jeg skriver "slem" i hermetegn fordi det langt fra alltid er sannheten. Men man blir jo fort fremstilt sånn av den sårede i vennskapet. Avsluttede vennskap hvor kun den ene er lei seg, føler seg såret og som savner vennskapet. Og hvor den andre i vennskapet blir betraktet som slem, likeglad, kald og egoistisk som ikke gjorde mer for å beholde vennskapet. Hvorfor forlot du vennskapet? Og har det gått utover deg i ettertid på grunn av at eksvennen har pratet negativt om deg og fremstilt deg som hjerterå? Andre ting? Anonymkode: 99367...a0c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Fordi eksvenninnen utestengte meg fra felles feiringer pga ulike meninger, var mer opptatt av sladder og finne på ting om andre enn å faktisk ha det bra sammen og fordi hun løy en hel del og prøvde å sette oss andre i gjengen opp mot hverandre. Hun er usikker og mye drama og det har ikke jeg tid eller kapasitet til. Anonymkode: 6459d...8fc
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 Mistet en venn pga sjalusi, tror jeg. Og fordi jeg var i en ustabil periode. Jeg var veldig god venn med en mann da vi studerte, og vi hadde god kontakt etterpå også. Jeg var sammen med en fyr da, men det ble slutt. Da var jeg mye mer sammen med han kompisen. Men jeg tok bruddet tungt, og oppførte meg nok litt egoistisk. Jeg vil ikke si jeg var slem, men jeg orket ikke alltid ha besøk og forklare hvorfor. Jeg kunne også bli fort sliten og lei og ville være i fred. Da tok kompisen min det personlig. Så begynte jeg å date en fyr, og tror at kompisen min ble sjalu. Jeg tror at kompisen min var forelska i meg, men ikke helt sikker... Det endte med at han kjefta på meg og bare skulle krangle. Jeg var slem og egoistisk... Jeg beklaget, jeg hadde en vanskelig periode og mente ikke noe vondt med det. Og jeg var også ærlig og sa at jeg syns han var for kontrollerende. Han trengte ikke å vite hvor jeg var til enhver tid. Dette tålte han ikke. Så til slutt sa jeg at jeg har sagt mitt, jeg har ikke tenkt å diskutere dette mer med deg. Du kan kontakte meg igjen når du har lyst til å prate om noe annet. Har ikke hørt fra han på flere år. Hans valg. Han har heldigvis ikke pratet dritt om meg til felles venner. Jeg har heller ikke gjort det. Noen har spurt hvorfor vi ikke har hatt kontakt med hverandre. Da har jeg sagt det som det er, men vært tydelig på at dette er min side av saken, og jeg skjønner det hvis han ser ting på en annen måte. Og jeg oppførte meg ikke som en uskyldig engel hele tiden heller. Jeg hadde jo en dårlig periode hvor jeg ikke orket å ta så mye hensyn til alle andre, og jeg ble til slutt irritert på han og lirte vel av meg noe dritt jeg også. Anonymkode: afb33...8a4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Jeg avsluttet nettopp et langt vennskap fordi noe skjedde som endret dynamikken i vennskapet vårt, han ble redd for å miste meg, og i den frykten så ble han voldsomt manipulerende og utførte psykisk vold for å holde meg igjen. Jeg måtte gå for min egen velvære, og følte meg så lettet og glad med en gang jeg gjorde det. Til felles venner har jeg blitt fremstilt som en løgner som holdt han på kroken, løy og mishandlet han i månedsvis før jeg plutselig endte vennskapet uten noe forvarsel. Resultatet er at jeg har mistet mange felles venner og det har gått sterkt utover ryktet mitt da jeg har blitt fremstilt som en løgner og mishandler. Jeg kunne nok fikset det ved å komme ut med min side av historien, men jeg er bare så lettet over å være kvitt han at jeg ikke orker det, vil bare at det skal være ferdig så jeg ikke trenger å tenke på han igjen. Anonymkode: 06066...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 Avsluttet er vennskap nylig pga mental helse på vennen min. Hun er alt annet enn i vater og sliter mye med alt i hverdagen. Nok til at det gikk utover meg døgnet rundt. Hun respekterte ikke noen grenser, behandlet meg som jeg var hennes gratis psykolog og eneste samtaleemner vi kunne ha var hennes problemer, medisiner, diagnoser og traumer. Aner ikke om jeg er baksnakket eller ikke, for vi har ingen felles venner lengre da alle har kuttet henne ut. Slemt ja, men tilslutt orker ikke folk mer… Anonymkode: e41ea...e01
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 Jeg har vært både den slemme og den som er kutta ut. Det er vel del av livets gang, spesielt for de av oss som har bagasje. Lever greit med begge deler. Lev og lær. Anonymkode: 61979...30c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå