Gå til innhold

Frisøren tom for hårfarge, mener jeg må betale for timen likevel.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kom til frisøren var de tomme for min hårfarge, og hadde vært det i noen uker. Jeg ville ikke farge håret mitt i en annen farge, og ville ha ny time når de fikk inn fargen min, men hun mente at jeg måtte betale for timen uansett, eller gebyr for «ikke benyttet time». Jeg mener dette er urimelig, for det er ikke min feil at de ikke hadde fargen inne, og jeg har ikke lyst på en annen farge.

Er jeg urimelig her som nektet å betale? Vet ikke om de sender meg regning eller hva…

Anonymkode: 34efa...f55

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du er urimelig nei, og tipper du kan ha forbrukerloven på din side når de ikke kan utføre den tjenesten du skulle ha.

Anonymkode: acc4c...05b

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Så lenge du dukket opp til timen, så kan de ikke forlange at du betaler. Ikke din feil at det var tomt for farge, dette må frisøren ta på sin egen kappe.

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du skal ikke betale 

Anonymkode: 45b4b...0ac

• Liker 6
Skrevet (endret)

Nei, det syns jeg ikke, min frisør ringer meg i forkant om det oppstår slike situasjoner - dialogen går begge veier, du kan jo kreve henne for timen og se hva som skejr? :P

Endret av Carrot
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at de sender regning. Uansett, jeg tenker de hadde mistet en kunde der og da. 

Anonymkode: e12b4...ca6

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken frisør er dette? Bare sånn at jeg ikke bestiller time der.

Anonymkode: ab204...799

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Krev henne for tapt arbeidsinntekt. Du kastet jo bort tiden din på å dra til frisøren for ingenting. På grunn av noe de kunne gitt beskjed om for lenge siden. Så frekt. 

Frisører er ganske frekke. Jeg bestilte klipp, fikk klipp. Så begynte hun å legge håret, noe jeg hverken ville bruke tid på eller hadde bedt om, men kunne ikke avslutte når to håndfuller hår var lagt opp helt anerledes enn resten. Hun ville ha betalt for legg. Det er så dårlig gjort å betale for noe man aldri har bedt om. Det var også veldig kjedelig og bortkastet tid for meg å sitte der å vente på at hun skulle bli ferdig

Anonymkode: a8436...817

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtten, jeg følte at det var jeg som var vanskelig kunde der jeg stod.

Ønsker ikke å utlevere salongen, håper hun har tenkt seg om og forstår at det hele ble feil.

ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for støtten, jeg følte at det var jeg som var vanskelig kunde der jeg stod.

Ønsker ikke å utlevere salongen, håper hun har tenkt seg om og forstår at det hele ble feil.

ts

Kan du si hvilken by, den ligger i?

AnonymBruker
Skrevet

Nope, og bytt frisør :) 

Anonymkode: f4da5...28a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nysgjerrig much?

Anonymkode: e9e75...972

AnonymBruker
Skrevet

Heng dem ut, så de andre i lokalområdet kan slippe sånne useriøse frisører som dem. 

Anonymkode: 3bbef...816

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvert eneste tettsted i i Norge har 15+ frisører. Oddsen for at du ender opp i samme salong er forsvinnende liten.

TS. Du var absolutt ikke urimlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke betale for timen. Du møtte opp, men frisøren kunne ikke utføre rjenesten dere hadde avtalt, så dette må frisøren ta på egen kappe. 

Anonymkode: c4016...f72

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, så klart skal du ikke betale! Bra du nektet!

Jeg hadde forventet en beklagelse om det var meg som hadde satt av tid, reist til frisøren og så måtte reise hjem uten å få gjort noe. Da hadde jeg sagt det var greit (men vært litt irritert inni meg), hadde jeg blitt møtt med krav om å betale istedenfor beklagelse, da hadde jeg blitt sint 😅

Anonymkode: fae2d...373

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri farget håret hos frisør, så vet ikke hvordan slikt foregår ved bestilling. Sier man hvilken farge man vil ha slik at tjenesten og dens innhold er helt avklart før man kommer til timen? Eller er det bare "Bestille time til farge"? Hvis det er det siste, tenker jeg at kunden har ansvar for å undersøke at frisøren har fargen man ønsker seg. Hvis ikke har man bestilt time til en tjeneste på litt "løselige" vilkår, og ja, jeg tenker at frisøren da kan kreve betalt for time.

Man må ta litt ansvar selv også.

Anonymkode: c9866...4aa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er helt feil. Og du har nok forbrukerlovgivning på din side også. Hadde dratt til en annen salong 

Anonymkode: 6b6a9...1f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri farget håret hos frisør, så vet ikke hvordan slikt foregår ved bestilling. Sier man hvilken farge man vil ha slik at tjenesten og dens innhold er helt avklart før man kommer til timen? Eller er det bare "Bestille time til farge"? Hvis det er det siste, tenker jeg at kunden har ansvar for å undersøke at frisøren har fargen man ønsker seg. Hvis ikke har man bestilt time til en tjeneste på litt "løselige" vilkår, og ja, jeg tenker at frisøren da kan kreve betalt for time.

Man må ta litt ansvar selv også.

Anonymkode: c9866...4aa

Ofte vet frisøren hva man vil ha om man går til en fast, men du bestiller bare time til farging. Men om de er fri for diverse farger burde de jo si ifra om det 

Anonymkode: 6b6a9...1f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 7/12/2023 at 10:46 AM, AnonymBruker said:

Krev henne for tapt arbeidsinntekt. Du kastet jo bort tiden din på å dra til frisøren for ingenting. På grunn av noe de kunne gitt beskjed om for lenge siden. Så frekt. 

Frisører er ganske frekke. Jeg bestilte klipp, fikk klipp. Så begynte hun å legge håret, noe jeg hverken ville bruke tid på eller hadde bedt om, men kunne ikke avslutte når to håndfuller hår var lagt opp helt anerledes enn resten. Hun ville ha betalt for legg. Det er så dårlig gjort å betale for noe man aldri har bedt om. Det var også veldig kjedelig og bortkastet tid for meg å sitte der å vente på at hun skulle bli ferdig

Anonymkode: a8436...817

Hva er å legge opp hår?

Anonymkode: 44111...cbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...