Gå til innhold

Er jeg en stalker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor går grensen for hva som er sunt når man er tiltrukket av noen man ikke kjenner?

Jeg har googlet litt, og sjekket om hun bor alene via Gule Sider (ville finne ut om hun hadde samboer). Har ikke sjekket sosiale medier eller lignende, og har ikke gjort noe forsøk på å oppsøke vedkommende.

Føler meg likevel litt som en stalker på grunn av Googlinga.

Er usikker på hva som er normalt her.
Har ikke så mye erfaring med å være avstandsforelsket i voksen alder.

Tenker at dette av ulike grunner er noe jeg ikke kan eller bør agere på, og har bestemt meg for å ikke hente inn mer info. Men jeg føler meg fortsatt som en stalker.

For ordens skyld; dette er ikke en kjendis eller noe, men en helt vanlig dame som jeg bare har pratet med i forbifarten en gang. Dessverre er hun veldig tiltrekkende…

Anonymkode: 1ec50...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke si at du er en stalker for det der. Hvem googler ikke folk slik nå for tiden ? 

• Liker 3
Skrevet

Nei, dette er ikke stalking.

Men hvorfor ikke gjøre det enkelt? Be henne på date! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem her. Enn så lenge . . .

Det må nok mye mer til for å kalle det stalking. Jeg googler også ofte folk på nettet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du begynner å følge etter henne på gaten, kikker inn vinduet hennes og vet hvor hun er til enhver tid. DA er det stalking.

Det du beskriver er ganske normalt i dagens teknologiske samfunn. 

Anonymkode: 59852...463

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig.

Når jeg er stormende forelsket i en fyr så kan jeg plutselig finne at jeg har rotet meg inn i bryllupsalbumet til kusinen liksom. 

Anonymkode: 8cb66...383

• Liker 4
Skrevet

De fleste er jo på sosiale medier for å få informasjon, få inspirasjon, uten at en er interessert i noen. Jeg er ikke på Facebook, Instagram, fordi jeg er blank på det, men jeg er ofte innom andres sider, ikke fordi jeg er interessert i noen. Er en interessert, er det vanlig å gjøre noe med det, uten å luske rundt noen, hvis det er motivet. Det å være avstandsforelsket i voksen alder er jo ikke så innbringende da, så da ville jeg ha forsøkt å bli kjent med vedkommende, og bare veket unna hvis du forstår at hun ikke er interessert. Bare si det som det er, at du ikke kjenner henne, men lurer på om hun vil ta en kaffe, et eller annet sted må du vel ha fått navnet hennes, så det må være en link du kan vise til etc.?  Sier hun at hun har samboer, nei, passer ikke etc., så er det jo bare å vandre videre. Legge tanken på is, og be henne ut hvis du møter henne tilfeldig en gang, du kjenner jo ikke henne, så hvor forelska kan du være, liksom? Forelskelser kommer og går, stikker ikke så dypt. Det er plenty av måter en kan få til en samtale på. Har jeg ikke sett deg før et sted er kanskje litt fjernt, men finne på noe hvis det passer seg. Det å finne nummeret hennes uten en link, vil trolig føles litt merkelig! 

Skrevet

Du har jo truffet henne en gang, så da er det jo lett å få til en naturlig samtale! Bare ta det ved anledning uten å luske rundt henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...