Gjest Albbas Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Vi er på sydenferie på andre uka, og badetøyet vårt ser ikke ut pga solkrem. Vi har ikke hvitt badetøy, men misfargingen skinner gjennom. Foreløpig ikke gått bort i vask. Er det noen måte å få dette vekk på? Og hvordan løser dere dette på sydenferie? Utrolig irriterende hvis en relativt dyr bikini nå er ødelagt for alltid. 😒 Den var heldigvis ikke ny, men bør man rett og slett bare ha med badetøy man har råd til å miste? Har lest at det er et viktig stoff i solkrem som reagerer med mineraler i vann og gir gule flekker, og at dette derfor er vanskelig å unngå. Særlig når man er på badeferie slik som vi er, jeg har aldri hatt problemer i Norge med slikt, men husker det samme fra forrige tur til varmere strøk... Så lurer egentlig bare på hva dere gjør?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Kjøper bare mørkt badetøy. Anonymkode: 18512...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Uff, jeg har fått det i utringningen på alt av hvite plagg. Anonymkode: df2bc...a01 1 1
Kicki_90 Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Vasket noe hvitt tøy med biotex i vasken på hotellet, og brukte godt med flekkfjerner som fikk virke en stund før jeg vasket klærne når vi kom hjem. La de i bløt i vasken med flekkfjerner på, ca 30-60 min før vask. Hvit bikini, singlet og t-skjorte ble like hvitt igjen med den behandlingen hjemme, fikk det ikke bort med håndvask (men følte at det ble renere).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå