AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Hei, kjøpte en ny vaskemaskin for ca 2 mnd siden og det er nå noe galt med den. Virker som noe ligger under trommelen og lager en ulyd når jeg prøver å snurre på den. Kan være småstein/småleker fra barna. Lite trolig at det er bh-spile da jeg alltid bruker vaskepose. Hvem tar jeg kontakt med? Kjøpte den på komplett, men finner bare info om å sende ting tilbake på nettsiden og det er vel ikke akkurat aktuelt med en vaskemaskin. Har aldri hatt problemer med vaskemaskin før, så jeg vet ikke hvordan dette funker. Er ikke sikker på om det er min feil at den er ødelagt heller, så kan jeg eventuelt få det dekket hvis det ikke er min skyld? Anonymkode: d38e9...ddd
Gjest Adobyen Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 https://www.komplett.no/kundeservice/reklamasjon-og-garanti/
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 Adobyen skrev (3 timer siden): https://www.komplett.no/kundeservice/reklamasjon-og-garanti/ Hvorfor mener du det er relevant med reklamasjon eller garanti når TS skriver at det er pga stein eller barnas leker? Anonymkode: 9f8f3...130
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Om det er brukerfeil (leker, stein, bh-spile etc) så må du som kunde betale for reparasjon + evt byttedeler. Om det er en faktisk produksjonsfeil eller annen feil på produktet som ikke skyldes feil bruk, så vil reparasjonen bli belastet butikk/produsent. Det KAN hende du får dekt evt brukerfeil via forsikringer etc, men dette må du selv sjekke opp med dine forsikringsavtaler. Anonymkode: ff0b3...2bf
Gjest Adobyen Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor mener du det er relevant med reklamasjon eller garanti når TS skriver at det er pga stein eller barnas leker? Anonymkode: 9f8f3...130 Det visste hun vel ikke sikkert? Hun kan ringe til kundestøtte eller chatte med dem også. Jeg la inn linken da hun skrev at hun ikke fant noe på nettsiden deres. Endret 12. juli 2023 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 Søk opp «reparasjon Electrolux» (velg ditt merke selvsagt), og så kommer man sannsynligvis til selskap som driver med reparasjon både som garanti men også som du betalt for selv Anonymkode: d0c49...0a6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #7 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor mener du det er relevant med reklamasjon eller garanti når TS skriver at det er pga stein eller barnas leker? Anonymkode: 9f8f3...130 Det KAN være det. Men ts vet jo ikke sikkert. Kan lile hjerne være løse deler fra maskinen Anonymkode: 39216...e95 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #8 Skrevet 12. juli 2023 Har du sett gjennom bruksanvisningen? De pleier å ha en troubleshooting-del. Greit å sjekke om det er noe du enkelt kan gjøre selv først. Hvis ikke: Kontakt selger, de vil ordne avtale med reparatør. Det vil være gratis hvis det ikke er din feil. Anonymkode: 715d1...42b 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #9 Skrevet 12. juli 2023 Jeg fikk tak i reparasjon gjennom varemerket. De kom i løpet av to uker og jeg betalte 1200. Anonymkode: 8255a...d91
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #10 Skrevet 12. juli 2023 Har du fjernet transportsikringen? Sjekk i bruksanvisningen om du har fjernet alt. Anonymkode: f21fd...c9d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #11 Skrevet 13. juli 2023 Jeg tror det er en bhspile som sitter fast. Fant en bh med kun en spile i, som jeg hadde glemt å legge i vaskepose..... noen ide om hvor dyrt dette blir? Ts Anonymkode: d38e9...ddd
ThereGoesBob Skrevet 13. juli 2023 #12 Skrevet 13. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror det er en bhspile som sitter fast. Fant en bh med kun en spile i, som jeg hadde glemt å legge i vaskepose..... noen ide om hvor dyrt dette blir? Ts Anonymkode: d38e9...ddd Høres ut som en bagatell. Det dreier seg vel bare om å fiske opp igjen denne spilen. Er det en vaskemaskin med åpning på siden? Det går an å skru av sidepanelene men ikke sikkert dette er nødvendig. En relativt enkel sak. Det finnes en sluk i bånn under trommelen, mulig du klarer å få tak i spilen på denne måten men du har også et mindre panel med tilkomst der småtteri kan fjernes. Clas Ohlson selger noen fine slanke klyper som man kan bruke til slikt om det er trangt om plassen. https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-gripeklo-med-magnet/p/40-7526 Endret 13. juli 2023 av ThereGoesBob
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #13 Skrevet 13. juli 2023 Det er denne: https://www.komplett.no/product/1216939/hvitevarer/vask-toerk/vaskemaskin/bosch-wgg254aasn-vaskemaskin-hvit?q=Bosch+wgg25 ThereGoesBob skrev (6 minutter siden): Høres ut som en bagatell. Det dreier seg vel bare om å fiske opp igjen denne spilen. Er det en vaskemaskin med åpning på siden? Det går an å skru av sidepanelene men ikke sikkert dette er nødvendig. En relativt enkel sak. Det finnes en sluk i bånn under trommelen, mulig du klarer å få tak i spilen på denne måten. Clas Ohlson selger noen fine slanke klyper som man kan bruke til slikt om det er trangt om plassen. Ser ikke ut som den kan åpnes på siden. Jeg vet ikke om jeg tør å prøve på noe sånt selv 🙈 Anonymkode: d38e9...ddd
ThereGoesBob Skrevet 13. juli 2023 #14 Skrevet 13. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er denne: https://www.komplett.no/product/1216939/hvitevarer/vask-toerk/vaskemaskin/bosch-wgg254aasn-vaskemaskin-hvit?q=Bosch+wgg25 Ser ikke ut som den kan åpnes på siden. Jeg vet ikke om jeg tør å prøve på noe sånt selv 🙈 Anonymkode: d38e9...ddd Selve trommelen med klesvasken som spinner rundt ligger inni en enda litt større trommel som er fastmontert. Mellom disse to finnes en meget smal passasje hvor denne spilen kan ha falt ned i mellom, mest sansynlig via gliset i døråpningen. Det viktigste er å prøve å lokalisere objektet og ta det derfra. Det er ganske trangt men det kan la seg gjøre. Men hvis du er 10 tommeltotter kan det bli vanskelig. Høres det ut som spilen sitter fast eller roterer den rundt i lag med trommelen? Du hører det på lyden. Er ulyden konstant eller pulserer det? Endret 13. juli 2023 av ThereGoesBob
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #15 Skrevet 13. juli 2023 Tusen takk for at du engasjerer deg 😃 Ulyden er konstant og veldig skjærende/skrapende. Anonymkode: d38e9...ddd 1
ThereGoesBob Skrevet 13. juli 2023 #16 Skrevet 13. juli 2023 (endret) Ser du den grå ringen som ligger direkte innenfor døren? Det er mulig denne kan fjernes. Ser ut som et håndtak helt oppe der.. Endret 13. juli 2023 av ThereGoesBob
ThereGoesBob Skrevet 13. juli 2023 #17 Skrevet 13. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for at du engasjerer deg 😃 Ulyden er konstant og veldig skjærende/skrapende. Anonymkode: d38e9...ddd Har skrudd en god del på min egen Miele vaskemaskin som nå nærmer seg 25 år 😉 Det er en fantastisk arbeidshest så lenge den får det vedlikeholdet den har behov for. Endret 13. juli 2023 av ThereGoesBob 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #18 Skrevet 13. juli 2023 ThereGoesBob skrev (4 minutter siden): Ser du den grå ringen som ligger direkte innenfor døren? Det er mulig denne kan fjernes. Ser ut som met håndtak helt oppe der.. Er på nattevakt akkurat nå, så jeg har ikke maskinen foran meg. Men skal sjekkes ut i morgen 😃 Tusen takk for gode innspill! Kanskje jeg finner noe på YouTube også. Ville vært veldig gøy å få til å fikse det selv 😃 Anonymkode: d38e9...ddd 1
ThereGoesBob Skrevet 13. juli 2023 #19 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er på nattevakt akkurat nå, så jeg har ikke maskinen foran meg. Men skal sjekkes ut i morgen 😃 Tusen takk for gode innspill! Kanskje jeg finner noe på YouTube også. Ville vært veldig gøy å få til å fikse det selv 😃 Anonymkode: d38e9...ddd Jeg lagde en rød sirkel rundt det som muligens er et håndtak. De er så forskjellige alle disse maskinene, så man må bare prøve seg fram. God vakt videre !
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #20 Skrevet 13. juli 2023 ThereGoesBob skrev (2 minutter siden): Jeg lagde en rød sirkel rundt det som muligens er et håndtak. De er så forskjellige alle disse maskinene, så man må bare prøve seg fram. God vakt videre ! Takk! 😃 Gleder meg til å sjekke når jeg kommer hjem 😃 Anonymkode: d38e9...ddd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå