Gå til innhold

Ulemper med fillers?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter en livskrise ble jeg brått 10 år eldre i ansiktet. Har en snill og flink dermatolog som har gitt meg noen greie behandlinger, men jeg vurderer å guffe på med litt fillers for å teste det ut. IKKE type andelepper og digre kinn, men noe diskret og naturlig. 

Er det noen åpenbare farer eller ulemper med dette? Eller kan man teste det litt ut uten risiko?

Anonymkode: e75ab...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ulemper:

Dyrt

Må refilles 

Sprøytestikket kan treffe blodåret og forårsake alt fra dødt hudvev (nekrose) til blindhet 

Filleren løser seg ikke opp med tiden som man trodde før, den migrerer til andre steder i ansiktet og skaper større ujevnheter enn i utgangspunktet 

Filler trekker til seg vann og dermed blir området du har fylt i mere tungt, og med tyngdekraften går det nedover og i lengden blir man mer dratt og hengete i ansiktet. Derfor ender mange med å måtte fylle helt andre områder enn de egentlig i utgangspunktet trengte og til slutt vil man se oppblåst og unormal ut. Verdens mest ledende på kosmetiske inngrep og kirurgi som Ben Talei og fler (youtube) har begynt å fraråde filler pga dette. Merker at norske behandlere også er mer reserverte nå enn før. 

Anonymkode: e7049...91c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Etter en livskrise ble jeg brått 10 år eldre i ansiktet. Har en snill og flink dermatolog som har gitt meg noen greie behandlinger, men jeg vurderer å guffe på med litt fillers for å teste det ut. IKKE type andelepper og digre kinn, men noe diskret og naturlig. 

Er det noen åpenbare farer eller ulemper med dette? Eller kan man teste det litt ut uten risiko?

Anonymkode: e75ab...9fc

Resultatet kan gi blåmerker, klumper og ujevn hud. Dette er relativt vanlige bivirkinger. Det er også alltid en viss risiko for at det blir satt feil med fatale følger. Feks om den blir satt inn i en blodåre. Da kan det føre til blodpropp i ansiktet som igjen kan føre til nekrose om ikke filleren blir løst opp snarest. I verste fall kan det før til blindhet dersom det er en åre som går til øyet som er blokkert. Det er sjeldent dette skjer, men det kan likevel skje den beste behandler. Vet om ei det skjedde med som hovnet opp i hele ansiktet og fikk store sår. Dette til tross for at behandleren ga henne motmiddel  (hyalase) med det samme.

Anonymkode: e389a...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...