waco Skrevet 2. november 2002 #1 Skrevet 2. november 2002 Det mange har tenkt men aldri forstått, er at sosialkontoret og aetat skaper de klasseskillene vi har idag. Jeg kan ta meg selv som et eksempel, et interessant objekt, i motsetning til dere klarer jeg å se min egen oppførsel fra utsiden. Familien min er så rike at de må sende masse svarte penger ut av landet, og siden jeg hadde kunnskapene som skulle til for å cashe ut hundretusen, som er lovlig grense hva myndighetene tillatte, sendte jeg 99 000 nkr en gang i måneden i flere år. Uheldigvis så får jeg penger fra aetat, det er fordi jeg studerer og er ressurssvak av natur. Aetat har plikt til å hjelpe deg uansett hvor mye du har på kontoen, det teller ikke i det hele tatt, det er værre med kvinner og sosialkontoret, de er mindre bemidlet, så det er kanskje årsaken til at kvinner oftere må gå på sosialen. Eier du noe mer enn en sykkel og telt, så forteller sosialen at du må selge tingene, man må absolutt være når sultegrensa for å i det hele tatt bli tatt til betraktning. Kan vi se flere beviser av denne kvinneskapte klasseskillet vi har? Waco Som gjerne ser hvordan tingene henger sammen.
Thea Skrevet 2. november 2002 #2 Skrevet 2. november 2002 Jeg kan ta meg selv som et eksempel' date=' et interessant objekt [/quote'] Yeah yeah
Kristian (71) Skrevet 2. november 2002 #3 Skrevet 2. november 2002 Det mange har tenkt men aldri forstått' date=' er at sosialkontoret og aetat skaper de klasseskillene vi har idag. [/quote'] Er det kvinnene som har skapt sosialkontoret og aetat? Ref: tittelen på tråden din. Sorry, kan ikke se at du har bevist noe som helst jeg waco.... men jeg sikkert bare dum og trenger flere bevis da.
waco Skrevet 2. november 2002 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2002 At dere ikke forstår noe som helst, forteller mest om dere selv, men la meg forklare den uvitende; Dersom man deler norges befolkning inn i tre tredjedeler, hvor man setter den rikerste klasse i øverste hylle, og de uten formue nederst, da vil man ha de som er i arbeid og får nyte godt av aeatat. Mennesker som aldri har arbeidet er som regel fattige og de må gå på sosialen som har langt lavere satser. At dere ikke forstår slike elementære ting er jo årsaken til at jeg fortsetter å være på kg. Waco
Kristian (71) Skrevet 2. november 2002 #5 Skrevet 2. november 2002 Og jeg er fortsatt så teit at jeg ikke skjønner hva dette har med overskriften dine å gjøre.... kvinner skaper klasseskillet??? Du som er så smart må da kunne forklare på en forståelig måte for oss idioter og uvitende på hvilken måte kvinner skaper klasseskille slik du påstår.
waco Skrevet 2. november 2002 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2002 Hallo, tror du virkelig på historien om at det er menn som har startet patriealismen? Alt er oppfunnet av kvinner, alt er gjort av kvinner, ved hver mannlig bevegelse så befinner det seg en kvinne bak. Hvem er samfunnet tilrettelagt? Hvem er det som får godene her i livet? Den vektskålen er ujevnt fordelt og forkarer på en grei måte hvordan kvinner har klart å tilegne seg de kunnskaper som er nødvendige for å alltid stå frem som "offer", slik den tildekte sløren på den x'prostituerte som tjente to millioner på seks månederer, og vil straffe de samme kara som ga henne pengene! Her er det faremomenter, det var ingen på holmgang som stilte det såkalte "offeret" til ansvar for sitt sløseribruk av luksusliv. Tror du det ble totaltforbudt med røyk på amerikanske flyplasser, grunnet Clintons sigarrøyking? Alle vet at det var Hillary som sto bak. Clinton ble kjent for mannens sexbegjær, akkurat slik Bush beviser mannens hevntørst. Kvinner har flerpartene av stemmesedlene her i verden. Waco
Anie Skrevet 2. november 2002 #7 Skrevet 2. november 2002 Hæ... :-? Dette skjønte jeg ikke et kvekk av...... Tror nok du må forklare dette bedre waco.... Forklar gjerne med en tesje kanskje jeg forstår det bedre da
Kristian (71) Skrevet 2. november 2002 #8 Skrevet 2. november 2002 I et innlegg skriver du at kvinner er mindre bemidlet og må gå på sosialkontoret, og i neste innlegg hevder du at det er kvinnene som får godene her i livet og samfunnet er tilrettelagt for dem. Dette henger ikke på greip, og siden du ikke er i stand til å forklare hvordan kvinnene skaper klasseskillet, lar jeg denne debatten ligg død her for min del.
waco Skrevet 2. november 2002 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2002 Det er tydelig at du uansett aldri ville ha forstått, for du enser ikke det intrigemakeri kvinner igangsetter for hverandre. Det er kvinner som holder andre kvinner nede, vi menn er kunn redskaper kvinner bruker der de finner det nødvendig. Hvorfor ellers skulle flest menn ta livet av seg? Waco
Gjest gurimalla Skrevet 2. november 2002 #10 Skrevet 2. november 2002 Ingen tvinger deg til å ta imot penger fra Aetat Waco. Hvis du ikke vil ha støtte kan du bare la være å sette frem krav..... Ellers var det sannelig ikke enkelt å forstå hva du hyler over denne gangen.
orakel Skrevet 2. november 2002 #11 Skrevet 2. november 2002 Du gir oss nå ihverfall en god latter Waco, holdt på å le meg fillete da jeg leste det første innlegget ditt :D Waco skrev: Jeg kan ta meg selv som et eksempel, et interessant objekt, i motsetning til dere klarer jeg å se min egen oppførsel fra utsiden. Uheldigvis så får jeg penger fra aetat, det er fordi jeg studerer og er ressurssvak av natur. Du kan få sagt det "ressurssvak av natur", har lært et nytt uttrykk i dag
Bettie Skrevet 2. november 2002 #12 Skrevet 2. november 2002 Skal vi se om jeg har forstått det riktig...... Det er kvinnene som skaper de sosiale forskjellene fordi de får alle godene og sørger for å holde andre kvinner nede, og derfor gir A-etat penger til verdige ressurssvake studenter, mens sosialkontoret ikke gir penger hvis du eier mer enn ei nål i veggen..... Jo, det er vel en forvirret logikk i dette, hvis man definerer goder som konstant dårlig råd, og det kan jo være et gode. Bare tenk på hvordan kvinner da virkelig får utviklet sin kreativitet for å overleve, en mulighet menn da ikke får, stakkars menn..... I tillegg får du effekten av disse kvinnenes kamp med sosialkontorene. De får jo en kompetanse i å sloss mot et system, forhandle og lære seg lover og regler som en middels god jurist. Dette går også den stakkars mann glipp av......... Så når alle disse kreative, forhadlingsdyktige kvinnene kommer ut i arbeidslivet, vil de selvsat det beste for sine medsøster og sørger for å holde dem nede i sosialkontorets- og A-etats korridorer for å gå i lære. For å få litt likestilling inn i dette, burde jo mannen få samme mulighet. Vi kvinner får gå sammen om å sparke dem ut av topplederstillinger og styrerom, ta fra dem alle de gyldne fallskjermene og putte dem inn i små leiligheter som enslige fedre. Firmabilen, fri avis og telefon må vi nok også ta fra dem. Da ville vi klare å gjøre noe med klasseskillene og likestillingen her i landet Ikke sant?
Gjest Delilah Skrevet 3. november 2002 #13 Skrevet 3. november 2002 Bettie skrev: For å få litt likestilling inn i dette, burde jo mannen få samme mulighet. Vi kvinner får gå sammen om å sparke dem ut av topplederstillinger og styrerom, ta fra dem alle de gyldne fallskjermene og putte dem inn i små leiligheter som enslige fedre. Firmabilen, fri avis og telefon må vi nok også ta fra dem. for meg så høres det ut som om du Waco har hatt en eller flere uheldige møter og opplevelser med arten kvinnfolk, og at det muligens er derfor du er så sprikende og forvirrende i dine argumenter her...? Ikke vet jeg, men jeg klarte liksom ikke helt å forstå hva det var du egentlig mente å si med innlegget ditt. Bare for å ha sagt det; jeg er en av de kvinnene som bidrar til at Aetat osv. har penger i kassa til trengende, gjennom den skatten jeg betaler hver måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå