Gå til innhold

Føler jeg svikter som mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt litt reise angst og liker meg best hjemme. Nå i 2023 har det vært et tøft år, mye som har skjedd og tunge ting i forbindelse med dødsfall. 
I sommer har angsten/ indre uro meldt sin ankomst og mannen tok med ungdommen på ferie alene i år. De har vært i Paris og London og hatt det helt amazing! De har shoppet og opplevd masse, og det er jeg veldig glad for. 
Men jeg sitter her og føler meg som verdens verste mamma som ikke klarte å reise i år, jeg har blitt med på feriene før selv om jeg har slitt litt, så har det sol regel gått seg til. 
Men denne sommeren her føler jeg meg bare mislykket, og føler jeg svikter ungdommen. 
flere ? 

Anonymkode: e4bc8...ca6

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære deg. Du sendte far og barn på ferie og du har fått litt tiltrengt tid alene. Høres ut som et godt valg,  når ting er som de er. Ungen har da vært på tur og kost seg masse. 

Anonymkode: 079e3...7de

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ferie og opplevelser med barna er det beste😊 Angst og indre uro bør ikke komme før barna. Det er bare trist 

Anonymkode: 26036...8ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ferie og opplevelser med barna er det beste😊 Angst og indre uro bør ikke komme før barna. Det er bare trist 

Ja det er det avslutt. Men angst er ikke noe man alltid rår over. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En velger jo ikke å ha angst? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er sikkert herlig for far og ungdom å få kvalitetstid sammen!! Når de reiser med bare den ene forelderen får jo ungdommen mye mer fokus, enn når begge foreldrene er med :) Kan du ikke si til ungdommen din at du gleder deg til å planlegge tur sammen bare dere to når du er bedre? :)

God bedring, forresten!❤️ Er sikker på du er en super mamma!🥰

Anonymkode: e7e2d...2e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

🙄😵‍💫

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skjerp deg. Du har nok ingen anelse hva du snakker om🙄

TS: Ingenting å ha dårlig samvittighet for, høres ut som ungdommen din har hatt det kjempefint😄 Å ha alenetid med en forelder er også fint for barna. Sønnen min elsker å dra på tur med faren. Jeg er heller ikke så glad i å reise, mye av samme grunn som deg, vanligvis blir jeg med, men de har dratt på tur alene og mange ganger.

Ungdommen er kanskje så stor at hun eller han skjønner at du trenger å være hjemme å ta vare på deg selv? For å kunne være ei god mamma, må man ta vare på seg selv. Det høres ut som du har hatt et tøft år.

Anonymkode: 18711...71c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er verst for deg. Far og ungdom har sikkert hatt godt av en tur alene, det kan være kjempefint å ha litt alenetid med en forelder. Så dette synes jeg ikke du skal tenke på. Kanskje kan dere dra på tur senere, når du er bedre? 

Anonymkode: 94356...e49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har alltid hatt litt reise angst og liker meg best hjemme. Nå i 2023 har det vært et tøft år, mye som har skjedd og tunge ting i forbindelse med dødsfall. 
I sommer har angsten/ indre uro meldt sin ankomst og mannen tok med ungdommen på ferie alene i år. De har vært i Paris og London og hatt det helt amazing! De har shoppet og opplevd masse, og det er jeg veldig glad for. 
Men jeg sitter her og føler meg som verdens verste mamma som ikke klarte å reise i år, jeg har blitt med på feriene før selv om jeg har slitt litt, så har det sol regel gått seg til. 
Men denne sommeren her føler jeg meg bare mislykket, og føler jeg svikter ungdommen. 
flere ? 

Hadde du følt deg mislykket og som verdens verste mor hvis du ikke hadde kunnet bli med pga beinbrudd også? Hvis nei, hvorfor ikke?

Anonymkode: b695a...e5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er angsten som snakker.

Men om du klarer å se litt rasjonelt på det - hva i all verden skulle du ha dårlig samvittighet for?

Tenåringen har - etter dine ord - hatt det amazing!

Din helse hindrer deg i å reise, men dere fant en løsning så tenåringen fikk en flott opplevelse likevel. Det er jo helt det motsatte av å svikte!

Og dessuten - sommeren er jo langt fra over?

Om angsten din først og fremst er knyttet til det å reise, så er det jo på ingen måte for sent å finne på noe gøy eller koselig enten nærområdet eller hjemme? :)

At tenåringen får pappatid er også et gode, som ikke er alle tenåringer forunt.

Barnet ditt er heldig, som har to voksne som setter barnet sitt foran seg selv. Pappaen som tar tenåringen på tur, og du som lar dem reise, når du selv ikke kan ❤️

Anonymkode: e7dbe...2e7

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde du følt deg mislykket og som verdens verste mor hvis du ikke hadde kunnet bli med pga beinbrudd også? Hvis nei, hvorfor ikke?

God vinkling! Nei, da hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet i det hele tatt. Men det er jo noe med psyken, en tenker jo at en bare må skjerpe seg og ikke la angsten få overtaket. Men det er jo ikke enkelt når det står på

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

flere ? 

Jeg tror at du sliter med generell angst og skyldsfølelse og at du bør snakke med legen din jeg. Dette er ikke normalt.

Anonymkode: 9c2c5...c67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En velger jo ikke å ha angst? 

En velger om man vil jobbe med det eller ikke..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

God vinkling! Nei, da hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet i det hele tatt. Men det er jo noe med psyken, en tenker jo at en bare må skjerpe seg og ikke la angsten få overtaket. Men det er jo ikke enkelt når det står på

Nettopp. Angst er uhelse på linje med et brukket bein. Den største forskjellen er at angsten i tillegg til å hindre deg i å reise, også snakker deg ned for at du ikke kunne reise. Der kan du be angsten dra dit pepper'n gror, ikke la den gi deg dårlig samvittighet for noe den hindrer deg i!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Eeeh? 
Jeg jobber beinhardt for det, og går i samtaler. 
når kroppen har blitt utsatt for flere ekstreme påkjenninger på kort tid, er det ingen quick fix dessverre. Da tar det litt tid. Men jeg skal kjempe meg opp igjen 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tror at du sliter med generell angst og skyldsfølelse og at du bør snakke med legen din jeg. Dette er ikke normalt.

Jeg har normale reaksjoner på unormale hendelser jeg jobber med. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Noen ganger rekker man ikke jobbe seg gjennom ting før det er for sent. Til TS: Finn på koselige ting med barnet ditt som er innenfor det du takler. Du blir en hyggeligere mamma og dere får det finere sammen. Hjemmekino, tur i skogen eller hva dere liker. Tenk på at barnet har kunnet shoppe og oppleve mye for de pengene dere sparte på at du ikke dro på ferie😊Få barnet til å føle seg ønsket og likt. At du har lyst til å bruke tid på barnet ditt, da går det nok bra!

Anonymkode: 31eef...4bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...