Gå til innhold

Klaustrofobi

*Heidi*

Anbefalte innlegg

Jeg har så utrolig klaustrofobi, har hatt det hele livet men da bare litt, sånn som litt noian for heiser og sånn, men jeg har tatt de for det. Men sommeren for 2 år siden var jeg i syden og vi gikk inn på en buss som bare ble stappet fullere og fullerer av folk.. jeg fikk helt helt noian, begynte å skrike at jeg ville ut ogstyre og ordne. og det er akkurat som om det ble sluppet en bombe inni meg da, for etter det har jeg hatt helt noian. Bare døra på badet mitt(feks)er litt hard snører det seg inne i meg, og jeg får panikk. Sånn som i går så skulle mannen min i butikken og jeg satt i bilen,og den stod og gikk og han ba meg låse innenfra,bare sånn for sikkerhetsskyld, og jeg gjorde det men fikk helt noian for at jeg ikke skulle komme meg ut, så jeg måtte låse opp og gå ut å bare få litt luft! Det er sånne helt syke ting som skjer med meg.. også nå for eksempel, har jeg gips og hvis jeg sitter og tenker på at den er fast på foten min får jeg oxo helt noian og må bare avlede mine egene tanker før jeg skjærer den av i panikk :forvirret:

Jeg vet selv at dette bare psykisk og jeg har prøvd å omstille tankene mine men jeg klarer det ikke, derfor trenger jeg profejonell hjelp! Men hvordan går jeg frem? Og hvordan hjelp kan jeg få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med legen din først.

Dersom han/hun ser behovet (noe de helt sikkert vil gjøre) vil legen henvise deg til behandling. Og da slipper du unna med bare egenandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen din først.

Dersom han/hun ser behovet (noe de helt sikkert vil gjøre) vil legen henvise deg til behandling. Og da slipper du unna med bare egenandelen.

Ok, da skal jeg prøve det! Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Dr. Phil så er det ikke noe i veien med deg og at du må ikke bruke ord som at du vet at du er helt teit. Du har nok en forbi, men trøst deg med at de faktisk er ganske så lett å bli kvitt :) lykke til! :)

psst, så et Dr.Phil program om dette og lignende for to uker siden. Hun ene hadde helst angst for at hun skulle spy eller for at noen rundt henne skulle spy. Hun turde faktisk ikke å ta flyet for å komme til programmet pga hun var livredd for at noen skulle kaste opp i flyet...du kan trøste deg selv med at du ikke er alene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med dette, besvimte nesten i køen på mcdonalds engang for det var så mange folk der som sto og dyttet og presset og pustet meg i nakken..

Det som hjelper for meg er å bli hysterisk, folk trekker seg unna da. Men det må jo være en bedre måte enn å hyle "KOM DERE TIL HELVETE VEKK FRA MEG!!!" :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...