Gå til innhold

Insektstikk middel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så mange insektstikk over hele meg og det klør. Har prøvd flere forskjellige smørekremer på stikkene men det klør fortsatt. Jeg klør meg til blods. Sliter med å sove om natta. Er det noe jeg kan gjøre? Finnes det allergitabletter på resept hos legen? Jeg har hund som må ut på tur ellers hadde jeg holdt meg hjemme bare pga. de ekle insektene.

Anonymkode: e871e...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes vanlige allergitabletter uten resept å få kjøpt på Apoteket. Det har vært en livredder for meg. 
Ellers synes jeg Mentolatum er det mest effektive, og det kan brukes både forebyggende og etterpå.

Skrevet (endret)

Be om Xylocain salve på apoteket. 

Den virker lokalbedøvende slik at du ikke kjenner kløen så godt. På apoteket sa de det kunne brukes så lenge huden var hel. Litt rød og oppskrapet hud etter kløing går bra, men ikke åpne, blodige sår.

Og det er virkelig det eneste som har hjulpet effektivt.

Andre ting: Vademecum og tigerbalsam hjelper litt.

En salve som heter Utrolig selges på nettstedet herligheter.no. Det firmaet annonserer i gammeldame blad som Familien, og beskrivelsen av salven høres ut som det verste bløff og skryt - men den hjelper bedre enn Mentolatum og Eurax.

Men har du apotek i nærheten, løp og kjøp Xylocain. 

Det beste midlet forebyggende mot å bli bitt: Cactuz, som du kjøper på Vitusapotekene. Virker bedre enn Mygga.

Kle deg med lette, dekkende klær som myggen ikke klarer å stikke gjennom. Ja, den stikker gjennom løsvevd bomull.

Og har du stikk som klør så du blir gal på anklene/bena? Det kan være gresslopper. Går du tur med hunden i nærheten av gress, bruk sokker, og stikk buksebeina ned i sokkene. Gresslopper gir virkelig kløen fra helvete. (Det er egentlig ikke lopper, men noen bittesmå midd. Jeg aner ikke hva det rette navnet er)

Endret av ops2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...