Gå til innhold

Koloskopi med noe reisevei - erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått time til koloskopi i Oslo kl 10. Har 1,5-2 timers reisevei. Skal ta siste tømmemiddel 5 timer før.

Har noen erfaring om jeg unngår de mest akutte toalett turene de siste par timene før undersøkelsen?

Anonymkode: cc938...d11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare på do ca 5-10min etter tømmemiddel. Kanskje du må to ganger så sett av 30-40 minutter til det hjemme , så skal alt være ute og ikke noe fare for at du må på nytt flere timer etter tømmemiddel 

Anonymkode: 5e3cf...f1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må bare på do ca 5-10min etter tømmemiddel. Kanskje du må to ganger så sett av 30-40 minutter til det hjemme , så skal alt være ute og ikke noe fare for at du må på nytt flere timer etter tømmemiddel 

Anonymkode: 5e3cf...f1e

Med all mulig respekt, men det der er jo tull og tøys og gjelder kanskje for noen, men ikke for alle. Jeg har ingen tips annet enn å beregne god tid på kjøreturen og stoppe ved første og beste do med en gang du kjenner noe som helst. Og å beskytte bilsete og eventuelt også bruke bleie hvis du genuint ikke har kontroll. Men det verste pleier å være over i løpet av den første typ timen, så oddsmessig går turen helt fint :)

Anonymkode: ab57d...10a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å overnatte i Oslo før undersøkelsen?   Det hadde vært mitt førstevalg. 

Selve virkningen av tømmemiddelet varer i opptil 3-4 timer.  Hvis du drikker som anbefalt vil tømmingen være over før du drar.

Men det er anbefalt å drikke mye frem til undersøkelsen, og jeg må alltid tisse mye på grunn av det. 

Anonymkode: 8d27f...299

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å overnatte i Oslo før undersøkelsen?   Det hadde vært mitt førstevalg. 

Selve virkningen av tømmemiddelet varer i opptil 3-4 timer.  Hvis du drikker som anbefalt vil tømmingen være over før du drar.

Men det er anbefalt å drikke mye frem til undersøkelsen, og jeg må alltid tisse mye på grunn av det. 

Anonymkode: 8d27f...299

Takk for svar.

Overnatting må evt bli på hotell. Hadde håper å unngå den itgiften.

Skal prøve å drikke mye, så får jeg håpe det går bra.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med all mulig respekt, men det der er jo tull og tøys og gjelder kanskje for noen, men ikke for alle. Jeg har ingen tips annet enn å beregne god tid på kjøreturen og stoppe ved første og beste do med en gang du kjenner noe som helst. Og å beskytte bilsete og eventuelt også bruke bleie hvis du genuint ikke har kontroll. Men det verste pleier å være over i løpet av den første typ timen, så oddsmessig går turen helt fint :)

Anonymkode: ab57d...10a

Takk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjansen for at tarmen er veldig tømt på siste runde med tømmemiddel er veldig stor. Jeg har tatt koloskopi flere ganger og det har aldri vært sånn at jeg ikke greier å holde meg. Første tømmerunde er mer krevende enn siste. Men det er ikke som akutt diaré hvor man må finne toalett nu! Det kommer forvarsel. Ta med en toalettrull i bilen, ekstra skift og noe å dekke bilsete med. Da skal du være berget. 

Anonymkode: 17e56...97a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ullevål sykehus hotell hadde jeg sjekket ut😉

Anonymkode: 1a0b2...5cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...