Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

KAn jeg det? jeg kjøpte meg en 3 liters bohem i dag og gledet meg til å ta et glass rødvin. Jeg og mannen skulle kose oss og åpnet boksen og vinen var heeelt forferdelig! Sur rett og slett! OG jeg drikker alltid bohem så jeg vet at det er noe galt, kanskje dårlige druer e.l. Spm er: Kan jeg dra på polet,klage og få ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går jo ann å prøve. Går sikkert greit.

Skrevet

Ta den med dit og si at du tror det er noe galt med den. Tror nok det skal gå bra. Men kanskje ikke dersom kartongen er halvtom ;)

Skrevet

Det er vanlig i allefall på flasker at man får byttet dem.

Kartong vet jeg faktisk ikke... Verd forsøket!

Men enig med over; ikke halvtom/tom kartong... ;)

Skrevet

Du får utvislomt byttet vin som er dårlig, skulle bare mangle. Men det er jo mulig de vil forlange kvittering, så de vet at den er levert av vinmonopolet og at du ikke har kjøpt den et annet sted, eller at den har stått åpnet hos deg et halvt år - i så fall er det jo ikke rart om den er blitt dårlig.

Skrevet

Ja, man kan fortelle Vinmonopolet at varen man kjøpte der ikke har den standard og kvalitet som den pleier å ha og at noe er galt med denne. Ta den med, lever den inn, og gjerne en bankutskrift/kvittering som viser at du har handlet der og be om å få en ny.

Skrevet

Du får utvislomt byttet vin som er dårlig, skulle bare mangle. Men det er jo mulig de vil forlange kvittering, så de vet at den er levert av vinmonopolet og at du ikke har kjøpt den et annet sted, eller at den har stått åpnet hos deg et halvt år - i så fall er det jo ikke rart om den er blitt dårlig.

Skrevet
Du får utvislomt byttet vin som er dårlig, skulle bare mangle. Men det er jo mulig de vil forlange kvittering,

Min mor dro tilbake på polet med en dårlig vin. Og hun fikk helt fint bytta uten kvittering! Tross alt en av fordelene med en monopolbedrift, det er jo kun de som selger produktet! Selvsagt kunne hun ha kjøpt den i utlandet, men det er begrensa hvor mye av vinen som finnes i Norge som blir kjøpt i utlandet. Det aller meste av den vinen som drikkes her i landet er jo kjøpt på polet!

Skrevet

Det eneste du ikke får byttet på polet er sprit, pga metanol-faren.

Skrevet

Vant en flaske rødvin i vinlotteri som jeg syntes smakte rart, og flere som smakte var enige. Korket flasken igjen og tok den med på polet dagen etter. Der smakte de på den, de mente den var ok, men fikk likevel en ny flaske (av en annen vin fra dem).

Vinmonopolet mener vel egentlig at det klages på for lite vin. Så ta en tur på polet og hør hva de sier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...