Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer bare på hva dere har i utgifter på boliglånet deres. Det gjelder dere som har kjøpt leilighet. Jeg bor sammen med kjæresten og vi har 7000 kr i husleie pr mnd. Hvor mye lån kunne vi greid for samme pris tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet inn i helt ny leilighet. 3 roms. Husbankfinansiert. Jeg betalte egenkapital på 550.000. Lån på en million. Har avdragsfritt i 5år. Betaler nesten 2000 pr.mnd.i renter. Fellesutgifter på 1382,00 og da er fjernvarme innkludert. Det vannbåren varme i alle gulv bortsett fra badet der er det varmekabler. Så fjernvarmen dekker altså varme og varmtvann. Så her er det ikke høye boutgifter nei. Har aldri hatt det så bra jeg. Håper dere har muligheten til åfå kjøpt noe. Det er jo synd å måtte betale så mye pr.mnd.når det ikke blir deres engang.

Skrevet

Vi betaler 3000 på lånet vårt (ca. 500.000), men vi kunne klart det dobbelte uten problemer

Skrevet

800 000 i lån (ca halvparten av leilighetens verdi) og har serielån, betaler rett over 4000 i mnd.

Generelt kan man si at det koster omtrent 5000 kr i mnd per million i lån, men det varierer selvsagt etter om du har serie- eller annuitetslån, hva slags renter du har, hvor mye egenkapital osv.

Skrevet

vi har lån på 1 255 000 og betaler rett i overkant av 7000 kr

har det over 20 år. Det du må tenke på er at det gjerne kommer en liten husleie i tilegg til lånet. Man betaler jo husleie/kommunale avgifter i tilegg til lånet.

men altså tar dere det over 20 år så så greier dere fint å betale 1,2 millioner kr med 7000 kr i mnd.. (men det var det med renteøkning da)

Skrevet

Vi betaler 12000 på lånet i mnd. det er 3500 fra meg og samme sum fra mannen,

og hybel inntekter på 5000 kr i mnd.

Betaler ned lånet raskt,har igjen 500 tusen,ferdig nedbetalt i 2010 tror jeg.

Skrevet

Vi har nesten nøyaktig en million i lån og betaler ca. 5000 i måneden.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vi hadde 1 mill i lån, betalte ca 5000 i mnd + 750 kr i fellesutgifter. MEN, det var i fjor. Da vi kjøpte for noen år siden var renta en del høyere, da betalte vi litt over 8000 på lånet i mnd.

Nå har vi 1.3 mill i lån, og betaler rundt 7500 pr mnd.

Skrevet

Vi har 1.4 mill i lån og betaler rundt 7000 i måneden på det + 600 i fellesutgifter til sameiet. Men det går tross alt tilbake til oss selv i form av utbedringer på fasaden, forsikring og oppgradering av selve huset. :)

Skrevet

Vi har ca 1, 7 millioner i lån på huset nå, og betaler i underkant av 8500,- i mnd.

-Å betale 7000 på leilighet man leier synes jeg er "galskap", mye bedre å kjøpe leilighet å betale til seg selv :)

Skrevet

Jeg har 1,2 mill i lån, og betaler 7000 kr i mnd. I tillegg har jeg husleie på 2000 kr.

Gjest Fruktfat
Skrevet

vi har 1,7mill i lån, betaler ca 7500 pr mnd, over 30 år.

Skrevet

1.6 mill i lån. Har avdragsfrihet nå første året. Betaler drøye 4000,-

Skrevet

Vi har ca 1,3 i lån, betaler 7500 over 20 år.

Skrevet

Nå er vel lånet rett i underkant av 1mill og vi betaler 8000,- pr måned.

Skrevet

Vi betaler 10.000,-. Da har vi 1,8 millioner i lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...