Gå til innhold

Ville du gitt opp en "bestevenninne" som nesten aldri tar kontakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestevenninna mi flytta til en annen del av landet for et par år siden, og det har derfor naturlig blitt mindre kontakt der vi fysisk møtes. Vi har derimot holdt kontakt via tlf., snap og meldinger hele tiden.
Hun har en del familie her, og vi har alltid møttes når hun har vært på besøk hos de. 

Siden i vår har hun sjeldent hatt tid til å snakke med meg på tlf, og meldinger og snapper har blitt færre og kortere. 
De siste to mnd har det i hovedsak vært en snap for dagen, og ikke noe tekst å svare på. 

Nå har hun vært på besøk hos familie her i over ei uke, og jeg har gjentatte ganger spurt om vi skulle møtes, men har ikke fått noe svar. 
Fikk heller ikke noe svar da jeg spurte om det var en spesiell grunn til at hun ikke svarte meg på meldinger. 

Er det bare å gi opp? Eller skal jeg møte opp på døra og forlange en forklaring?

Anonymkode: e9f21...354

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne så er daglig snap sykt mye. Det finnes ingen mennesker jeg vil ha kontakt med hver dag... Kanskje du er masete?

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dere unge?

Jeg ville gitt det tid. Det vil si, sluttet å ta veldig mye kontakt og sett om hun tar kontakt når det går lang nok tid. Gjør hun ikke det, så ville jeg sendt henne en melding og tatt det opp da.

Jeg har de siste to årene vært en veldig dårlig venninne for mine, da jeg har slitt med depresjon. Vi har langt vennskap bak oss, og heldigvis var de her enda når jeg kom ut av tåka. Trenger ikke være tilfelle for venninna di/dere, men ikke utelukkende heller dersom det plutselig har oppstått.

Anonymkode: ec9fb...d03

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er dessverre ikke så veldig interessert, det viser hun jo tydelig. 

Anonymkode: cc81b...0d6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne minner meg om min situasjon. 

Min bestevenn flyttet til en annen by på grunn av studier og vi mistet litt kontakten men det gikk fint.

Jeg flyttet til samme by på grunn av jobb. Jeg forsøke å ta opp kontakten og ville finne på ting. Jeg ble stadig avvist, dette endte med at jeg så en video på Instagram om vennskap. Der du skal forsøke å ikke ta kontakt for å se om vennskapet er ensidig. 

Jeg gjorde nettopp dette og siden ikke hørt noe. Det var utrolig vondt å miste vennen min, men det føles mye bedre å bare la vennskapet forsvinne enn å prøve å holde tak i noe som egentlig ikke er der...

Anonymkode: 5ece5...46b

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (22 minutter siden):

I mine øyne så er daglig snap sykt mye. Det finnes ingen mennesker jeg vil ha kontakt med hver dag... Kanskje du er masete?

Det er hun som sender snapp daglig. Ikke jeg. Så er nok ikke masete.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er dere unge?

Jeg ville gitt det tid. Det vil si, sluttet å ta veldig mye kontakt og sett om hun tar kontakt når det går lang nok tid. Gjør hun ikke det, så ville jeg sendt henne en melding og tatt det opp da.

Jeg har de siste to årene vært en veldig dårlig venninne for mine, da jeg har slitt med depresjon. Vi har langt vennskap bak oss, og heldigvis var de her enda når jeg kom ut av tåka. Trenger ikke være tilfelle for venninna di/dere, men ikke utelukkende heller dersom det plutselig har oppstått.

Anonymkode: ec9fb...d03

Nei, vi er godt voksne. 

Hun har en fortid med depresjon pga annen diagnose, men det er ikke det som er årsak nå. Kjenner henne såpass godt at jeg  med sikkerhet kan si det, men ønsker ikke komme innpå hva som er kjennetegn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Denne minner meg om min situasjon. 

Min bestevenn flyttet til en annen by på grunn av studier og vi mistet litt kontakten men det gikk fint.

Jeg flyttet til samme by på grunn av jobb. Jeg forsøke å ta opp kontakten og ville finne på ting. Jeg ble stadig avvist, dette endte med at jeg så en video på Instagram om vennskap. Der du skal forsøke å ikke ta kontakt for å se om vennskapet er ensidig. 

Jeg gjorde nettopp dette og siden ikke hørt noe. Det var utrolig vondt å miste vennen min, men det føles mye bedre å bare la vennskapet forsvinne enn å prøve å holde tak i noe som egentlig ikke er der...

Anonymkode: 5ece5...46b

Så leit at det av og til blir sånn. Har også noen gode venninner fra barndom/ungdom/studier som jeg har mistet kontakt med. 

Men tenker at siden det alltid er hun som sender snap først, så er det kanskje fordi hun vil ha kontakt? Jeg bare orker ikke når vi ikke kan snakke ordentlig med hverandre. Det hun driver med nå er fjortis-oppførsel.

Skrevet

Mange sender snap til mange, så trenger ikke å bety at du er spesiell for henne av den grunn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sunshineyellow skrev (2 minutter siden):

Mange sender snap til mange, så trenger ikke å bety at du er spesiell for henne av den grunn. 

Fullstendig klar over det. Er jo derfor jeg spør om hva andre her ville gjort.

Skrevet

Virker litt spesielt om hun flyttet for et par år siden, og det først er i vår hun trekker seg unna / tar mindre kontakt. Men kanskje hun rett og slett har vokst litt fra deg, og har fått nye venner på det nye hjemstedet?

Tror ikke jeg ville ha møtt opp på døra når hun ikke svarer på noen meldinger. Du har jo gitt klart uttrykk for at du har lyst til å treffe henne, nå må det være opp til henne å svare.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det likt med min bestis, bortsett fra at jeg ikke får noen snap. Aldri. Det er så rart, for når vi møtes er vi erteris, han vil ikke slippe meg av syne omtrent. Men når jeg drar hjem blir han helt tyst, ikke en lyd. Så treffes vi igjen et halvt år etter, og han er på meg som en mygg. Veldig rart.

Anonymkode: 62635...8ec

Gjest Mother Dirt
Skrevet

En snap om dagen? Er ikke det mer enn nok? Jeg møtte min bestevenninne rett før jul i fjor, og snakket med henne forrige uke, men da hadde jeg ikke snakket med henne siden tidlig i mai i år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bestevenninna mi flytta til en annen del av landet for et par år siden, og det har derfor naturlig blitt mindre kontakt der vi fysisk møtes. Vi har derimot holdt kontakt via tlf., snap og meldinger hele tiden.
Hun har en del familie her, og vi har alltid møttes når hun har vært på besøk hos de. 

Siden i vår har hun sjeldent hatt tid til å snakke med meg på tlf, og meldinger og snapper har blitt færre og kortere. 
De siste to mnd har det i hovedsak vært en snap for dagen, og ikke noe tekst å svare på. 

Nå har hun vært på besøk hos familie her i over ei uke, og jeg har gjentatte ganger spurt om vi skulle møtes, men har ikke fått noe svar. 
Fikk heller ikke noe svar da jeg spurte om det var en spesiell grunn til at hun ikke svarte meg på meldinger. 

Er det bare å gi opp? Eller skal jeg møte opp på døra og forlange en forklaring?

Blokker og slett tlfnr. Det vil gi deg ro i sjelen. 

Anonymkode: 0ab9d...441

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (26 minutter siden):

Virker litt spesielt om hun flyttet for et par år siden, og det først er i vår hun trekker seg unna / tar mindre kontakt. Men kanskje hun rett og slett har vokst litt fra deg, og har fått nye venner på det nye hjemstedet?

Tror ikke jeg ville ha møtt opp på døra når hun ikke svarer på noen meldinger. Du har jo gitt klart uttrykk for at du har lyst til å treffe henne, nå må det være opp til henne å svare.

Vi har et ganske langt vennskap, har stått sammen i tynt og tykt, tålt sykdom og dødsfall, og har alltid vært brutalt ærlige med hverandre. Derfor jeg vurderer å møte opp på døra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Blokker og slett tlfnr. Det vil gi deg ro i sjelen. 

Anonymkode: 0ab9d...441

Hadde jeg ønsket det, så hadde jeg gjort det uten å spørre om synspunkter her først.

AnonymBruker
Skrevet
Mother Dirt skrev (8 minutter siden):

En snap om dagen? Er ikke det mer enn nok? Jeg møtte min bestevenninne rett før jul i fjor, og snakket med henne forrige uke, men da hadde jeg ikke snakket med henne siden tidlig i mai i år. 

Er ikke nok når normalen er noe helt annet.

Gjest Mother Dirt
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke nok når normalen er noe helt annet.

Det er vel ikke normalen for henne lenger da. Kanskje hun ikke har like stor interesse av akkurat det lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde slutta å ta kontakt, hører du ikke fra henne så er hun ikke investert i vennskapet lenger dessverre. 

Anonymkode: c7376...40a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres jo vannvittig needy ut.

Å ha daglig kontakt og dialog hadde jeg ikke orket, selv med bestevenn i samme by.

Selvfølgelig sender hun færre meldinger, når det fører til å bli tvunget inn i en meldingsutveksling hver gang.

Som voksen, med venner som har flyttet til ulike deler av landet, så har en jo nye liv der de bor. Kontakten er langt mer sporadisk. Kan gå uker mellom. Men vi har alle tryggheten i hverandre, lange vennskap og stoler på hverandre. Når vi først møtes er alt som før. Og skulle det skje en krise er det disse venninne en vender seg til, og som stiller opp.

Men ingen har mulighet til å ha kontakt mange ganger om dagen med venner når en er voksen, kanskje med partner og barn.

Anonymkode: 50415...675

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...