Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er mannen snart 40 og det siste året er det eneste han er interessert i trening.  Han bruker alle krefter på harde økter daglig. Musklene øker (men han var flott og hadde mye styrke tidligere også. Han er attraktiv og pen fra før og har alltid hatt en atletisk pen kropp). 

Flott at han har fått en ny sterk interesse og jeg heier på fremgangen hans. Men er samtidig litt redd for om denne forandringen skal være en permanent forandring? Det er i mine øyne nå blitt en smule ekstremt? 

Vi pleide å nyte god mat og vin i ledige helger tidligere, som jeg hadde stor glede av. Det er det ikke rom for når det nå skal telles kalorier og proteiner. 

Er det andre som har opplevd lignende besettelse hos samboeren sin etter et langt samliv og vil dele noen tanker? 

(kan legge til at jeg selv er slank og trent, da det bestandig har vært viktig for oss begge å holde oss i fin form). 

Anonymkode: 2ad4a...f1d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurt å kutte ned på alkoholen når man nærmer seg 40. 

Pass på å få inn litt "par-aktivitet" også. 

Anonymkode: 271c8...b03

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør han? 

Endel endrer seg slik grunnet depresjon/angst osv. 

Anonymkode: 73792...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja når han plutselig hadde noen andre i kikkerten.

Anonymkode: 4d5be...504

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann gikk fra å være en greit trent friluftsmann, som tok sin del av ansvaret hjemme og var hyggelig å dra på tur med, til å bli en selvisolerende treningsnarkoman som jeg ikke fikk skikkelig kontakt med.
Jeg opplevde det som en virkelighetsflukt, og ga opp å prøve å kommunisere. Alt arbeid hjemme falt på meg, og han ble sur når jeg påpekte at jeg var dønn alene med hus og barn. Kasta ham ut, og han løper fortsatt - tolv år etter. Særere og særere.

Anonymkode: 3e586...49c

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er også treningsnarkoman. Har forsåvidt alltid vært det, så ingen endringer. Jeg er imidlertid veldig glad for at han også nyter livet på andre måter, og selv velger å ta treningsfri når vi har ferier. 

Er ikke sundt og bra når slikt tar over alle elementer i livet, og ikke er det nødvendig heller, men mindre man satser på å bli proff i noe. At min mann lever og spiser godt, samt tar seg treningsfri i ferier, betyr ikke annen differanse i resultater enn at han både lever godt og er svært veltrent. 

Anonymkode: 83241...562

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk midtlivskrise. 

Anonymkode: 307c1...b1c

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lurt å kutte ned på alkoholen når man nærmer seg 40. 

Pass på å få inn litt "par-aktivitet" også. 

Jeg ønsker å kunne nyte et glass vin med samboeren min en gang i måneden. Par aktiviteter er nå kun trening. Ikke trening og andre ting, slik det var før. Har du erfaring på området siden du kommenterer? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min eksmann gikk fra å være en greit trent friluftsmann, som tok sin del av ansvaret hjemme og var hyggelig å dra på tur med, til å bli en selvisolerende treningsnarkoman som jeg ikke fikk skikkelig kontakt med.
Jeg opplevde det som en virkelighetsflukt, og ga opp å prøve å kommunisere. Alt arbeid hjemme falt på meg, og han ble sur når jeg påpekte at jeg var dønn alene med hus og barn. Kasta ham ut, og han løper fortsatt - tolv år etter. Særere og særere.

Anonymkode: 3e586...49c

Jeg har nevnt noe av dette ja. At det er viktig at oppgaver i hjemmet blir prioritert til tross for at treningen nå tar mer krefter enn før. Du er inne på noe av bekymringene mine her ja. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min mann er også treningsnarkoman. Har forsåvidt alltid vært det, så ingen endringer. Jeg er imidlertid veldig glad for at han også nyter livet på andre måter, og selv velger å ta treningsfri når vi har ferier. 

Er ikke sundt og bra når slikt tar over alle elementer i livet, og ikke er det nødvendig heller, men mindre man satser på å bli proff i noe. At min mann lever og spiser godt, samt tar seg treningsfri i ferier, betyr ikke annen differanse i resultater enn at han både lever godt og er svært veltrent. 

Anonymkode: 83241...562

Denne balansen savner jeg ja! Men det virker ikke som treningsfrie dager kan nytes, men heller oppleves som "tapt treningstid". Han kan ikke lengre spise middag hos andre, uten å kompansere etterpå. Hmm. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ønsker å kunne nyte et glass vin med samboeren min en gang i måneden. Par aktiviteter er nå kun trening. Ikke trening og andre ting, slik det var før. Har du erfaring på området siden du kommenterer? 

Jepp, eksen ble treningsfrik da han gikk inn i livskrise og etterhvert sluttet med mye vi hadde felles og så slo opp med meg. Såkalt høyt funksjonelt depresjon hvor han presterte på jobb men var ute og sykle hjemme. Jeg tvang ham i terapi. Han er fortsatt treningsfrik men det er ikke mitt problem lenger. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Typisk 40-årskrise. Har vært der selv . . .

Nå har jeg begynt igjen. Denne gangen 80-årskrise . . 😁

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannlig overgangsalder og midtlivskrise. Be ham om å skjerpe seg, ellers vil hsn bli mer og mer selvopptatt og kjedelig å være sammen med. Det finnes ikke noe døllere enn folk over 40 med trening som hobby.

Anonymkode: b7762...370

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var misunnelig på de guttungene med sixpack og svære bulkete armer, nakke og bein, og som hadde slanke, stramme solbrune damer med hvitt hår og hairextensions. Jeg er normalvektig og søt, men ingen fotomodell (det er ikke han heller). Så begynte han å vanke med typer som var 10 år yngre, og trente så ofte han kunne, og var "invalid" de dagene han ikke trente. Han begynte å klage på mitt utseende og at jeg ikke trente slik HAN ville jeg skulle trene. Jeg liker å løpe ute i naturen og gikk også på spinning og aerobic. Han ville jeg skulle gå på senter og løfte vekter og ta de vanskeligste gruppetimene. Siden han ikke klarte å forme meg til hans ideal, så byttet han meg ut med ei på treningssenteret. Fikk sjokk og var helt fra meg. Men innså at jeg egentlig hadde mistet han da han begynte med denne endringen. Han var på utkikk, og forlot meg når han fikk napp. Hørte fra ei annen på det senteret at han hadde prøvd å sjekke henne opp mens vi var sammen 🙄 Jeg fikk det uansett mye bedre uten han da kjærlighetssorgen gikk over og jeg tenkte klart. 😀

Anonymkode: 34396...606

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser samme tendensen hos dama.. hun trener ofte i ukedagene når hun har fri (turnusjobb) og da tenker jeg at helgen kan vi finne på noe. Men hver lørdag formiddag MÅ hun trene så da får ikke familien funnet på noe sammen.. kun ettermiddagen fri. Jeg må ta meg av barna.  Og er vi på en idrettsbane med barna og vi kunne spilt fotball sammen i familien som to lag, så prioriterer hun heller å jogge rundt banen eller å gjøre styrketrening for seg selv. Helt håpløst i mine øyne. For all del. Bra hun trener, men virker litt manisk. Tar jeg det opp er det jeg som er helt idiot.

Anonymkode: c2f1a...69b

Skrevet

Heldigvis synes jeg ikke tjukk nakke og bulkete armer er noe fint,så denne krisa klarte jeg fint å hoppe over. Bredskuldret har jeg alltid vært og har høyden. Så om meg bare klarer holde meg unna ostepopen og kvikk lunsjen,så er sier jeg meg heldigvis fornøyd.

Har "sagt opp" venner pga de er så møkka kjedelige med trening som hobby. Helt umulig at noen som ikke har samme hobby selv finner disse personene noe som helst interessante. Ikke kan de spise normalt. Ikke kan de drikke. De må ha minimum 7 timer søvn,så de legger seg jo rett etter barne TV. Det skal trenes før jobb. Det skal trenes etter jobb. Det skal trenes i helgene. Det skal trenes på ferie. 

Æsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...