Gå til innhold

Ansatt på Mester Grønn visste ikke hvordan en Monstera plante så ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på Mester Grønn i dag for å spørre om råd, ang en Monstera plante jeg kjøpte der for et par måneder siden.

Ekspeditøren hadde jobbet i bransjen i 6 måneder fortalte hun, men visste ikke hvordan en Monstera plante så ut, så jeg måtte vise henne hvilken plante jeg snakket om.

Monstera er jo en populær plante som man kjenner til selv om man ikke jobber i blomsterbutikk.

Jeg gir meg ende over🥴

Anonymkode: f6392...670

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En gang var jeg på en ostebutikk og ansatt visste ikke at Parmigiano og Grana Padano var to forskjellige oster…

Anonymkode: 497ba...96b

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Var på Mester Grønn i dag for å spørre om råd, ang en Monstera plante jeg kjøpte der for et par måneder siden.

Ekspeditøren hadde jobbet i bransjen i 6 måneder fortalte hun, men visste ikke hvordan en Monstera plante så ut, så jeg måtte vise henne hvilken plante jeg snakket om.

Monstera er jo en populær plante som man kjenner til selv om man ikke jobber i blomsterbutikk.

Jeg gir meg ende over🥴

Ok.

Fikk du råd?

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes…. Det kan være man ikke har lært alt på 6 mnd… og ikke alle har jobbet så ofte før ferietid… Ta kontakt med lokalavisa ;) 

Anonymkode: 1eab9...215

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke lokalavisa har hørt om planten heller.

Anonymkode: cfdc4...d43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av alle ting å legge energi og engasjement i.

Anonymkode: 26559...773

• Liker 17
Skrevet

Mange av de som jobber på plantebutikker kan faktisk urovekkende lite om planter 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg gir meg ende over🥴

Hva var det du lurte på som du ikke kunne finne svar på ved å Google?

Anonymkode: 85656...6f1

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Norja skrev (12 minutter siden):

Ok.

Fikk du råd?

Hun ba meg gå til en Inter Flora butikk

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva var det du lurte på som du ikke kunne finne svar på ved å Google?

Anonymkode: 85656...6f1

Hvorfor skal jeg google når jeg tilfeldigvis gikk forbi en Mester Grønn butikk?

Lurte også på om de hadde garanti på plantene man kjøper, slik at man kan få en ny en hvis planten har sykdom.

Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er rimelig spesielt! Monstra er en veeeeldig populær plante! 

Anonymkode: f7dcf...e45

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Monstera er den planten som mange blomsterbutikker selger mest av, da den er en trendy interiørplante som man kan se i mange boligannonser og interiørblader.

Jeg har ikke peiling på planter men jeg har visst hva en Monstera plante er de siste årene, bare ved å bla gjennom et ukeblad, se på tv eller lese boligannonser.

Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Av alle ting å legge energi og engasjement i.

Anonymkode: 26559...773

Det er viktig å være engasjert 🙂

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er viktig å være engasjert 🙂

Ts

Det er viktig å være tolerant med sommervikarer og/eller nybegynnere.

Men hvis det er det som skal til for å føle deg over noen, så er det vel det. Da foretrekker jeg folk som kan lite om planter.

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Tipaa said:

Mange av de som jobber på plantebutikker kan faktisk urovekkende lite om planter 

Enkelte plasser tar de det enda lenger. På Plantasjen Sandefjord tror jeg det er et krav om at man ikke må være smartere enn plantene for å få jobb. 

Anonymkode: 54160...fd2

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gir meg ende over🥴

Er utdannet blomsterdekoratør. Husker selv at jeg hadde problemer med plantenavn i ganske lang tid😅 Vi måtte lære navn på alle sesong planter/blomster på norsk, latinsk, engelsk og hva enn navn norske husstander bruker på de plantene.
Om hun bare har 6 mnd med total erfaring så forstår jeg godt at hun ikke kunne det😅 Uansett så skal det alltid være noen der som har kunnskap om produktene de selger.

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Trodde den alltid ble kalt vindusblad før den ble så moteriktig. 

Anonymkode: cdc40...eeb

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (2 timer siden):

Det er viktig å være tolerant med sommervikarer og/eller nybegynnere.

Men hvis det er det som skal til for å føle deg over noen, så er det vel det. Da foretrekker jeg folk som kan lite om planter.

Hun hadde jobbet i blomsterbutikk i 6 måneder fortalte hun meg

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samma det, blomst er blomst. Prestekrager og hvitveiser er mye finere enn den kvasten din uansett. 

Anonymkode: 7be15...ce0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...