Gå til innhold

Flytte til Fredrikstad vs Lillestrøm? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredrikstad får litt i minus for jeg er livredd for at barna skal få dialekten. Bor i vestby nå. Syntes det er ufattelig tomt og kjedelig og iiiingenting å gjøre. Ikke fint heller.

Råd? Erfaringer? Fordeler? Ulemper?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lillestrøm kommune eller Lillestrøm by?

Les om mygg i Lillestrøm....

Anonymkode: 8616a...324

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ulempen med Fredrikstad er jo at det blir langt til Oslo. Fra Lillestrøm er det 10 min med tog. Fra Vestby 22 min. 

Anonymkode: 24d4d...9b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Minst 15 steder i samme budsjettklasse rundt Oslo jeg ville valgt over noen av de. 

Anonymkode: 57c1d...1a0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Minst 15 steder i samme budsjettklasse rundt Oslo jeg ville valgt over noen av de. 

Anonymkode: 57c1d...1a0

Som hvilke?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du liker naturen er jo Fredrikstad helt fantastisk.  

Fredrikstad er jo en grei stor by, og kan by på det meste. Så at det ikke er noe å finne på der stemmer vel ikke. 

Bor ikke i Fredrikstad selv, men kunne virkelig tenkt meg å flytte dit. 

Anonymkode: 77cd9...75c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du liker naturen er jo Fredrikstad helt fantastisk.  

Fredrikstad er jo en grei stor by, og kan by på det meste. Så at det ikke er noe å finne på der stemmer vel ikke. 

Bor ikke i Fredrikstad selv, men kunne virkelig tenkt meg å flytte dit. 

Anonymkode: 77cd9...75c

Jeg mener at det ikke er noe å finne på i vestby :)

Skrevet

Hva med Moss vs Fredrikstad?

AnonymBruker
Skrevet

Lillestrøm har kort avstand til Oslo, på godt og vondt. Men det er jo noe dritt alle steder. I Bærum svømmer ungdommen i kokain og tragisk russebussmiljø. I Lillestrøm kommer det gjenger fra Oslo pga togstasjonen. På lille Råholt sliter de med narko, og andre steder så er skoler rene mobbehelvete.... 

Anonymkode: ad902...e8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hællæ! Vel,dialekten den får man på kjøpet,men den er ofte veldig overdreven på tv. Fredrikstad er en flott by,med et levende by-sentrum. Gratis by-ferger,nærme E6, gode tog- forbindelser. Norges flotteste badestrender(foten),flott skjærgård,kommunalt billig flott friluftsbad(Kongsten)....sånn for å nevne noe 

Anonymkode: 82536...169

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fredrikstad er en fin by med Glomma som renner igjennom sentrum. Gratis ferge. Kort vei til Hvaler og Sverige. Togforbindelse mot Oslo og Gøteborg. Også kjører man inn til Oslo på rett under en time. 

Anonymkode: bea54...052

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye bedre klima i Fredrikstad, mye kortere vinter. Lillestrøm er jo blitt en "større" by og bor selv i nærheten.  Vi vurderer å flytte til Fredrikstad når ungene har flyttet ut.  Er også billigere der. 

Anonymkode: 575fd...1f2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste fordelen med Lillestrøm er reiseveien til Oslo om man må inn dit. Utenom det ser jeg egentlig ikke så mye positivt. Fredrikstad har kort avstand til andre byer og Sverige. Et topp sted om sommeren.

Anonymkode: 5eddd...b27

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om du har barn så må du sjekke barnehager og skoler nøye før du flytter til Lillestrøm. Er mange barnehager som knapt har stabile ansatte og mange av skolene har masse problemer med mobbing som ikke tas tak i, og det er mye vikarer i skolene og barnehagene. Mange i mitt nettverk har opplevd å bytte lærer midt i skoleåret, og vi snakker om at man er heldig om man har stabil lærer over tid.

Anonymkode: b138f...d07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

IKKE Lillestrøm pga myggen!! 

Fredrikstad er koselig. Andre fine steder er jo Moss og Sarpsborg. 

Anonymkode: 3340c...a42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde helt klart valgt Fredrikstad av de 2. En veldig koselig by.

Anonymkode: ae79f...4e1

• Liker 4
Skrevet

Legger inn en stemme på Fredrikstad, her jeg bor selv. Flott by og flotte folk 🙂

Dialekten er mye mindre uttalt enn mange tror (men kanskje litt avhengig av hvilken del av byen barna vokser opp i.)

Kjenner lite til Lillestrøm, så har ikke grunnlaget til å sammenligne de direkte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
mammaemma skrev (23 timer siden):

Hva med Moss vs Fredrikstad?

Moss, har du lyst til å sitte fast i evigunge bilfører hver gang du skal ut å kjøre bil så velger du Moss ja. Moss er et eneste stort trafikkaos på grunn av fergene

Anonymkode: 836fa...ac6

Skrevet

Hvorfor ikke Moss/Som? Det må være et paradis for barn å vokse opp der! Jeg ble så overrasket da jeg var på tur der, skikkelig fint, som en sørlandsidyll! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...