AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #1 Skrevet 11. juli 2023 Mulig jeg er en overemosjonell overbeskyttende hønemor, men jeg gruer meg sånn til barna skal være alene en uke hos sine besteforeldre på andre siden av landet. Jeg savner dem så fælt. De er 7 og 9 år. Har inntrykk av at andre foreldre storkoser seg med barnefri, men jeg bare tenker på hvordan barna mine har det og lengter til de kommer hjem igjen. Anonymkode: ee242...325 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #2 Skrevet 11. juli 2023 Mine barn ble satt på et fly fra sør til nord så fort de var gamle nok å fly alene. De storkoste seg hos besteforeldre, oldemor og slekt. Jeg hadde det helt topp hjemme. Pleide å ta en skikkelig opprydding og vask på barnerom. Helt nydelig å stå opp til et rent og ryddig hus. Ha ettermiddagene fri. Kunne være sosial når jeg ønsket. Sove til jeg våknet av meg selv. Rolige morgener. Hilsen alenemamma for 2 Anonymkode: d0e01...bd3 10
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #3 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mine barn ble satt på et fly fra sør til nord så fort de var gamle nok å fly alene. De storkoste seg hos besteforeldre, oldemor og slekt. Jeg hadde det helt topp hjemme. Pleide å ta en skikkelig opprydding og vask på barnerom. Helt nydelig å stå opp til et rent og ryddig hus. Ha ettermiddagene fri. Kunne være sosial når jeg ønsket. Sove til jeg våknet av meg selv. Rolige morgener. Hilsen alenemamma for 2 Anonymkode: d0e01...bd3 Jeg blir så vemodig når de er bortreist. Føler ikke jeg kan unne meg å kose meg og nyte alenetiden. ts Anonymkode: ee242...325 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #4 Skrevet 11. juli 2023 Har aldri hatt besteforeldre som har hatt barna på besøk alene. Aner ikke hvordan den følelsen kan være. Tror jeg hadde syns det var litt godt. Anonymkode: 1d347...d46
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #5 Skrevet 11. juli 2023 Da ville jeg rett og slett forsøkt å jobba litt med det, og begynt å unne deg og nyte tiden aleine. Det er bra for ungene også. Anonymkode: 00137...b93 16 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #6 Skrevet 11. juli 2023 Foreldre burde skrive kontrakt så fort graviditeten er et faktum med Besteforeldre. Lenk fast Besteforeldre som barnevakter i alle ferier. Anonymkode: d1846...bd9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #7 Skrevet 11. juli 2023 7 og 9... Jeg trodde de var 2, liksom Du må jobbe med deg selv! Det aller beste for barna er om du dyrker deg selv når du har mulighet! Anonymkode: 21436...8db 7
Illuminatum Skrevet 11. juli 2023 #8 Skrevet 11. juli 2023 Selv reiste jeg alene til besteforeldre fra jeg var ni år. Herlige somre 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #9 Skrevet 11. juli 2023 Åsså så godt for barna med masse oppmerksomhet og nye opplevelser. Å besteforeldre som gjør alt for at barna skal ha det godt. Det er jo de du må tenke på,ikke på dine følelser. Mine barn leser meg som en åpen bok, hadde jeg mistrivdes ville de merka det på 1-2-3, å ville sikkert ikke reist. Vi har kun mannen min sine foreldre igjen, barna er der 1-2 ganger i året og er så takknemmelig for de at de kan være Sammen uten at jeg eller far er der å «forstyrrer». Kvalitetstid både for liten og «gammel»❤️💙 Anonymkode: 4df5c...53f 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #10 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg blir så vemodig når de er bortreist. Føler ikke jeg kan unne meg å kose meg og nyte alenetiden. ts Anonymkode: ee242...325 Vet du, det bør du helt oppriktig jobbe endel med deg selv på. Skjønner jo at huset sikkert føles litt tomt og rart, og en kan kjenne på savn - men ikke tillat deg selv å sitte fast i den følelsen. Ungene dine er så store nå, at de vil bare mer og mer finne sine egne vinger og gjøre ting for seg selv. Det er naturlig, og kjempefint Bedre å erkjenne og jobbe med seg selv alt nå, enn å gå på en kjempesmell den dagen de flytter ut vel? For om du ikke engang klarer å nyte litt at de er bortreist, og du har full frihet - så er det ærlig talt litt faresignal. Hvorfor kan du ikke unne deg å kose deg…? Det må du virkelig spørre deg selv om. En er jo ikke mindre glad i ungene sine, selv om en gjør noe hyggelig for seg selv? Finn på noe fint med mannen din, en venninne eller sett deg og les en god bok med noe godt i glasset. Tillat deg å kjenne på savnet når det kommer over deg, sånn en 5-10 minutter. Også rister du det av deg. Rist gjerne helt fysisk på kroppen, for å komme ut av moduset. Også flytter du fokus på noe som er hyggelig eller nyttig. Det kommer til å gå fint Anonymkode: ad667...da7 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #11 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig jeg er en overemosjonell overbeskyttende hønemor, men jeg gruer meg sånn til barna skal være alene en uke hos sine besteforeldre på andre siden av landet. Jeg savner dem så fælt. De er 7 og 9 år. Har inntrykk av at andre foreldre storkoser seg med barnefri, men jeg bare tenker på hvordan barna mine har det og lengter til de kommer hjem igjen. Anonymkode: ee242...325 Har du lite barnepass til vanlig og barna nesten hele tiden? Helt vanlig da! De får det nok fint. Men forstår deg godt! Skjønner ikke de som passer vekk babyer og barn fra de er veldig liten eller passer vekk barna mye. Godt med litt pass. Og de barna er vel ofte vant til det og foreldrene og. Men ikke alle er så heldig! Anonymkode: 4d7a8...9b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #12 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig jeg er en overemosjonell overbeskyttende hønemor, men jeg gruer meg sånn til barna skal være alene en uke hos sine besteforeldre på andre siden av landet. Jeg savner dem så fælt. De er 7 og 9 år. Har inntrykk av at andre foreldre storkoser seg med barnefri, men jeg bare tenker på hvordan barna mine har det og lengter til de kommer hjem igjen. Anonymkode: ee242...325 Jeg er lik deg Anonymkode: cf252...101 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #13 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Foreldre burde skrive kontrakt så fort graviditeten er et faktum med Besteforeldre. Lenk fast Besteforeldre som barnevakter i alle ferier. Anonymkode: d1846...bd9 Nei takk Anonymkode: cf252...101 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #14 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir så vemodig når de er bortreist. Føler ikke jeg kan unne meg å kose meg og nyte alenetiden. ts Anonymkode: ee242...325 Da har du en ypperlig tid til å trene på det. Anonymkode: eafc2...b72 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #15 Skrevet 11. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Mulig jeg er en overemosjonell overbeskyttende hønemor, men jeg gruer meg sånn til barna skal være alene en uke hos sine besteforeldre på andre siden av landet. Jeg savner dem så fælt. De er 7 og 9 år. Har inntrykk av at andre foreldre storkoser seg med barnefri, men jeg bare tenker på hvordan barna mine har det og lengter til de kommer hjem igjen. Anonymkode: ee242...325 Tenk på alle de gode sidene ved å tilbringe tid med besteforeldre. De vil lære å være selvstendige. Bra du har en sånn mulighet og bra for barna. Mine to eldste tilbringte ferie med besteforeldre fra 6årsalder. Anonymkode: 51b24...2f3 1
fru Alving Skrevet 11. juli 2023 #16 Skrevet 11. juli 2023 Hjelper det å tenke at dette er noe som er bra for barna, noe som gir dem en rikere barndom? Besteforeldre og barnebarn alene sammen kan danne helt andre bånd enn når dere foreldre er med. Kanskje du kan gjøre noe fint for deg selv også, unn deg selv litt ekstra nå som du har barna borte. En hyggelig tur ut, litt lange morgener eller noe annet som du setter pris på. Og at du savner barna dine er naturlig, det blir ekstra hyggelig når de kommer hjem igjen. 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #17 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg blir så vemodig når de er bortreist. Føler ikke jeg kan unne meg å kose meg og nyte alenetiden. ts Anonymkode: ee242...325 Stakkars ❤️ føler med deg. Husker første ferien vinden på alene uten barn. Bare en lang weekend til London da de var 5 og 7 år. Var helt krise når jeg tenkte på hvor langt unna jeg var de. Tenk om det skjer noe? Følte jeg sviktet de ved å reise fra de.. men de hadde det helt toppers hos besteforeldrene. hadde vi bare vært hjemme hadde jeg ikke følt på det like sterkt. Men siden vi var så langt unna kjente jeg på det. Nå er de 15 og 18 år, og jeg kjenner fortsatt litt på det om vi er langt unna hverandre. Men mest i frykt for at det skal skje noe. Prøv å kos deg og hold deg litt opptatt. Møt venner og gjør ting du ellers ikke får tid til. Så er det også veldig mye læring i det å være litt borte fra mamma og pappa. De vil oppleve ting med andre og lære å bli trygg andre steder Anonymkode: 1a92a...101 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #18 Skrevet 12. juli 2023 Tenk positivt! Barna får, i tillegg til å skape gode barndomsminner med besteforeldrene, kjenne på en stor mestringsfølelse. Noe de vil ha stor nytte og glede av senere. De får mange nyttige erfaringer som vil gi de en trygghet fremover når de kanskje skal på leirskole, speiderturer, Norway cup eller hva det måtte være. Og det er godt for begge parter å savne hverandre litt og kjenne på gleden ved å treffes igjen 😃. Og sist, men ikke minst: Du får ladet batteriene, kan nyte livet uten ansvar og forpliktelser. Du kan kose deg med venner og bare være deg. Og når barna kommer hjem igjen så vil de oppleve en glad mamma med masse overskudd og livsglede. Nyt disse dagene. Det gjør garantert barna dine og besteforeldrene også 😃. Anonymkode: 69e49...ea9 1 1
Ananas. Skrevet 12. juli 2023 #19 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg blir så vemodig når de er bortreist. Føler ikke jeg kan unne meg å kose meg og nyte alenetiden. ts Anonymkode: ee242...325 Prøv å huske på at de har det like bra, uavhengig av hvordan du har det. De merker ikke at du sitter og venter på dem og savner dem, så du kan like gjerne la det være og kose deg så mye som mulig. At tanken savnet streifer deg en gang i blant er naturlig uansett hva du gjør, men ikke «straff» deg selv for at de er borte, du trenger ikke å plages av det for å væte en god mamma. Prøv å snu hodet om til å tenke at dette er en uke der de uansett er borte, og det er en bedre brukt ferieuke om alle tre koser seg, ikke bare to. Skjønner at det er vanskelig, men for meg pleier det å hjelpe å tenke sånn i situasjoner jeg uansett ikke kan/vil forandre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #20 Skrevet 12. juli 2023 Det hjelper å lese svarene deres❤️ ts Anonymkode: ee242...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå