Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg, eller stemmer det at folk generelt bare blir mer og mer egoistiske i dette samfunnet? F.eks mangel på respekt for andres tid ved at mange ikke holder avtaler, ikke engang gir beskjed om at de må avlyse? Det føles som at folk bare skal ha og ha og ha, og kun er opptatt av seg og sitt..

Anonymkode: 66da7...d08

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Narsissisme

Anonymkode: df45a...1eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det stemmer ikke, jeg tenker ofte på andre og hva de tenker om meg 

• Hjerte 5
Skrevet

Noen slike finnes det nok, men jeg har inntrykk av at mennesker som tenker mer på andre enn seg selv er et større problem. Det går så langt at det går ut over deres psykiske helse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Somarfugelen skrev (2 timer siden):

Det stemmer ikke, jeg tenker ofte på andre og hva de tenker om meg 

My point exactly 😂 «JEG tenker ofte på andre og hva de tenker om MEG»

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk har alltid vært mer eller mindre sånn, vi bor i vår egen kropp og er alltid oss selv nærmest. 

Anonymkode: 178b2...025

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget det da moren min døde brått, og omtrent 70% av mine nærmeste venner bare frøs helt og snudde ryggen til. 

Jeg hadde ikke en gang sagt noe, de bare ghosted meg etter begravelsen. 

Anonymkode: 69f7e...f11

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (2 minutter siden):

Noen slike finnes det nok, men jeg har inntrykk av at mennesker som tenker mer på andre enn seg selv er et større problem. Det går så langt at det går ut over deres psykiske helse.

Tenk deg om litt.. Grunnen til at folk får dårligere helse av å «tenke på andre» er ikke fordi de tenker på andre og hva som er best for andre, de bryr seg hva andre mener om DEM. Det er ene og alene egoisme 😅

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenk deg om litt.. Grunnen til at folk får dårligere helse av å «tenke på andre» er ikke fordi de tenker på andre og hva som er best for andre, de bryr seg hva andre mener om DEM. Det er ene og alene egoisme 😅

Ja, mener du at det er mindre alvorlig av den grunn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mener å si: "Alle tenker på seg, det er bare meg som tenker på meg?"

Anonymkode: 57db7...bd3

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Du skjønner åpenbart ikke hva denne tråden dreier seg om. Tråden dreier seg om at så mange mennesker kun er opptatt av seg og sitt. Det handler ikke om at folk får mentale problemer fordi de sammenligner seg med andre og bryr seg om hva andre mener om akkurat dem. Handler ikke noe om at det ikke er alvorlig å slite mentalt, det har ingenting med saken å gjøre. På den annen side, hvis folk hadde brydd seg om andre ting enn bare seg og sitt, hvordan de selv ser ut og framstår, ville de kanskje ikke slitt så mye psykisk.. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei… men det er jo typisk KG at uansett hva faen man sier så klarer noen å kritisere likevel.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det bare meg, eller stemmer det at folk generelt bare blir mer og mer egoistiske i dette samfunnet? F.eks mangel på respekt for andres tid ved at mange ikke holder avtaler, ikke engang gir beskjed om at de må avlyse? Det føles som at folk bare skal ha og ha og ha, og kun er opptatt av seg og sitt..

Da får jeg svare på det tråden åpenbart handler om da, siden det ikke er lov å se saken fra flere sider:

Det er nok bare deg. Jeg opplever ingen mennesker i min omgangskrets som ikke holder avtaler - eller i det minste gir beskjed hvis noe skulle endre seg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (8 minutter siden):

Skjønner du hva jeg mener? Folk bryr seg ikke om andre på en uselvisk måte. De bryr seg om hva andre synes og tenker og mener om DEM SELV. Altså er de selv i fokuset hele veien.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner du hva jeg mener? Folk bryr seg ikke om andre på en uselvisk måte. De bryr seg om hva andre synes og tenker og mener om DEM SELV. Altså er de selv i fokuset hele veien.

Jeg skjønner hva du mener, jeg er bare ikke enig med deg.

• Liker 1
Skrevet

Typisk Norsk det der 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom hit for å si det samme :hoho:

Anonymkode: f3163...002

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (4 minutter siden):

Da får jeg svare på det tråden åpenbart handler om da, siden det ikke er lov å se saken fra flere sider:

Det er nok bare deg. Jeg opplever ingen mennesker i min omgangskrets som ikke holder avtaler - eller i det minste gir beskjed hvis noe skulle endre seg...

Så du konkluderer med at det bare er meg, fordi akkurat DU ikke har opplevd det.. 🙉

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (23 minutter siden):

THIS!! 

Anonymkode: 79d52...07e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har egentlig begynt å unngå mennesker som kun snakker om seg og sitt, og kun er opptatt av hva de kan tjene på noe, selv relasjoner. Blir kvalm.

Anonymkode: cf41b...d83

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...