Phoenix Heart Skrevet 13. juli 2023 #161 Del Skrevet 13. juli 2023 (endret) Det første du må gjøre er å finne ut om har fått god oppdragelse fra sin mor, om ikke kan det bli veldig vanskelig å få han tam. Ellers må du passe på at han har tilgang til mat og vann, gå litt turer med ham, mulig i bånd slik at han ikke springer etter andre damer og du må huske å klø ham litt på ryggen og bak øret om han har vært snil. Også må du gi han en liten godbit. Endret 13. juli 2023 av Athena Freyja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 13. juli 2023 #162 Del Skrevet 13. juli 2023 orgu skrev (8 timer siden): Bare vær klar over at ikke alle menn vil akseptere sin nye eier, og vil se sitt snitt til plutselig å rømme hjemmefra. Viktig å ha stålkontoll på innkalling da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 13. juli 2023 #163 Del Skrevet 13. juli 2023 2 hours ago, Athena Freyja said: Det første du må gjøre er å finne ut om har fått god oppdragelse fra sin mor, om ikke kan det bli veldig vanskelig å få han tam. Ellers må du passe på at han har tilgang til mat og vann, gå litt turer med ham, mulig i bånd slik at han ikke springer etter andre damer og du må huske å klø ham litt på ryggen og bak øret om han har vært snil. Også må du gi han en liten godbit. Min erfaring er at det kan være enda viktigere å observere adferden til faren. Når jeg har vurdert å skaffe en kvinne så fokuserer jeg om mulig på morens adferd, gjorde en gang en fatal bommert der i min ungdom, mange egenskaper vil vise seg å bli overført i de linjene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 13. juli 2023 #164 Del Skrevet 13. juli 2023 Tiuren skrev (2 timer siden): Min erfaring er at det kan være enda viktigere å observere adferden til faren. Når jeg har vurdert å skaffe en kvinne så fokuserer jeg om mulig på morens adferd, gjorde en gang en fatal bommert der i min ungdom, mange egenskaper vil vise seg å bli overført i de linjene. Øy, jammen bra at mannen min ikke fikk råd fra deg! 😱 Da ville jeg aldri blitt gift. Noe mer ulikt enn min mor og jeg skal du lete lenge etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 13. juli 2023 #165 Del Skrevet 13. juli 2023 2 minutter siden, Hulderen said: Øy, jammen bra at mannen min ikke fikk råd fra deg! 😱 Da ville jeg aldri blitt gift. Noe mer ulikt enn min mor og jeg skal du lete lenge etter. Flaks for han Jeg gjorde det samme, kvinnen jeg valgte var helt ulik sin mor (jeg likte ikke hennes mor, og det gjorde ikke hun heller). Men så gikk årene og hun ble mer og mer lik.... (og ordet lik er ikke tilfeldig valgt, etter hvert var hun helt fjern fra meg) . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 13. juli 2023 #166 Del Skrevet 13. juli 2023 Tiuren skrev (3 timer siden): Min erfaring er at det kan være enda viktigere å observere adferden til faren. Når jeg har vurdert å skaffe en kvinne så fokuserer jeg om mulig på morens adferd, gjorde en gang en fatal bommert der i min ungdom, mange egenskaper vil vise seg å bli overført i de linjene. Viktig å sjekke både mor og far i forkant. Fant en, far var ok men mor var spik hakke gærn og sønnen farlig lik sin mor. Denne gangen fikk jeg kun sjekket mor men hun var veldig godt balansert, sjekket også tante og onkel for å være sikker. Full klaff! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. juli 2023 #167 Del Skrevet 13. juli 2023 In absentia skrev (9 timer siden): Mange uansvarlige kvinner på Tinder som aldri skulle hatt lov til å ha mann 😠 Helt korrekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 13. juli 2023 #168 Del Skrevet 13. juli 2023 Tiuren skrev (12 timer siden): Det som forbauser meg er hvor ettertraktet handymenn og vaktmenn ser ut til å være når jeg leser her, men hvor vanskelige de er å omsette. Det kan jo ha noe med a de fleste handymenn er begynt å trekke på åra og få grå hår (om de i det hele tatt har hår), men allikevel.. Her i huset går en nesten perfekt handy/vakt-blanding med gode kull å vise til, men ingen har adoptert han enda. Hvordan skal jeg bli kvitt han? Kan han leies ut for oppdrag eller avl, eventuelt besøkshjem? Som en som har drevet avl på en spesialisert og meget dedikert handymanntype kan jeg fortelle at denne ble snappet opp straks han hadde vært på videregående kurs. Han flyttet ganske raskt etterpå inn i hus med en romslig garasje, plass til teknisk utstyr og et kjøkken som han kunne oppgradere utstyrsmessig, der hans flotte morslinjer nå går videre til neste generasjon. Dette gikk helt av seg selv, uten noen form for avertering. Prøv å send ham ut til bekjente og se om jungeltelegrafen begynner å gå. Utstyr ham gjerne med verktøy, før du slipper ham løs, slik at han alltid er beredt til å vise hva han duger til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunni2 Skrevet 16. juli 2023 #169 Del Skrevet 16. juli 2023 On 7/13/2023 at 4:51 AM, orgu said: Bare vær klar over at ikke alle menn vil akseptere sin nye eier, og vil se sitt snitt til plutselig å rømme hjemmefra. On 7/13/2023 at 1:08 PM, Duff said: Viktig å ha stålkontoll på innkalling da. Jeg kan anbefale elektronisk halbånd, når den gjør noe uønsket trykker du på fjernkontrollen og den får et støt. De er intelligente og lærer fort. Hvis den allerede har stukket av nytter det ikke med slik dressur, da risikerer du bare å skremme den lenger vekk. Husk belønning når den er lydig og flink. ❤️ Du kan utstyre den med mobil men det er ikke alltid de svarer så pass på at GPS-en er aktivert. En egen manneforsikring er også å anbefale. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 16. juli 2023 #170 Del Skrevet 16. juli 2023 😆 morsomste tråden på lenge😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 16. juli 2023 #171 Del Skrevet 16. juli 2023 Menn kommer i mange varianter. Men de fleste er fornøyde om de får tilgang til litt doggy, og får lov å småbite litt på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvakky Skrevet 22. juli 2023 #172 Del Skrevet 22. juli 2023 Åå, skjønner det er mye å tenke over før man skaffer seg. De er så forskjellige disse mennene. Jeg har hatt min en stund nå, går bra! Har ikke vurdert å bytte ham ut i en katt eller hund. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 22. juli 2023 #173 Del Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 18.24): Så sant han ikke er omplassert grunnet problemadferd. Anonymkode: 9f5d0...fee 😂😂😂 dagens ! Ja, vær for guds skyld skeptisk til de som har vært omplassert mange ganger , å skylder på andre enn seg selv 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 23. juli 2023 #174 Del Skrevet 23. juli 2023 Kvakky skrev (På 22.7.2023 den 12.57): Åå, skjønner det er mye å tenke over før man skaffer seg. De er så forskjellige disse mennene. Jeg har hatt min en stund nå, går bra! Har ikke vurdert å bytte ham ut i en katt eller hund. Enn nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvakky Skrevet 23. juli 2023 #175 Del Skrevet 23. juli 2023 Kokeplate skrev (38 minutter siden): Enn nå da? Ikke nå heller! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 23. juli 2023 #176 Del Skrevet 23. juli 2023 (endret) Jeg anskaffet meg en gatemann, som var blitt dårlig behandlet av oppdretter og hadde vært løsmann i mange år før jeg tok ham i hus, bortsett fra en periode, hvor en kvinne tok ham inn, men ikke taklet utfordringen. Om man ønsker en veldig lojal mann er dette et godt tips, men gjør oppmerksom på at det vil kreve en god del innsats og forståelse, samt myyye kjærlighet og kos, for å få en slik løsmann trygg og velfungerende. Man må antagelig også ha aksept for at gatemenn har opplevd mye vondt tidligere i livet, og at de ofte vil ha noe separasjonsangst, og ha tendenser til å tråkke deg i hælene konstant. Man må gjerne øve mye før de takler å bli forlatt alene, og skepsis til andre kan medføre at det ikke bestandig er så enkelt å få pass til ham av andre. Tillitsproblemer de har utviklet medfører ofte at de ikke går godt sammen med så mange andre menn heller, men fort kan trekke seg bort fra å sosialiseres med andre menn. Noen gatemenn utvikler dessverre også en aggressiv adferd som gjør manneholdet spesielt vanskelig, og til og med farlig. Ser man tendens til dette bør man sette mannen ut på gata igjen. Om aggressivitet ikke er et problem, eller det kun er småtendenser til dette rettet mot mennesker som virker truende mot familien, er nok gatemenn noe av de mest lojale menn man kan finne, om man altså har nødvendig tålmodighet, forståelse og kjærlighet å gi. Tissing utenfor kassen er som med andre typer menn dessverre noe gatemenn heller ikke kan avlæres. Endret 24. juli 2023 av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 23. juli 2023 #177 Del Skrevet 23. juli 2023 Kvakky skrev (1 time siden): Ikke nå heller! 😁 Bra. Viser for øvrig til innlegg #70 og #72. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvakky Skrevet 23. juli 2023 #178 Del Skrevet 23. juli 2023 Kokeplate skrev (56 minutter siden): Bra. Viser for øvrig til innlegg #70 og #72. Aii, har ikke fått med meg! Hiv deg på senga kaill 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 23. juli 2023 #179 Del Skrevet 23. juli 2023 Kvakky skrev (6 timer siden): Ikke nå heller! 😁 De har nye @Kokeplater på kitchn i så fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvakky Skrevet 24. juli 2023 #180 Del Skrevet 24. juli 2023 Cid skrev (7 timer siden): De har nye @Kokeplater på kitchn i så fall Kjekt å vite 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå