Gå til innhold

Ting som lønner seg å kjøpe i store kvantum i Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så dyrt der nå, ikke så mye å spare lengre på småting. Nettopp flyttet i hus så har faktisk plass til å kjøpe de større forpakningene og ikke minst fryse ned mye. Er det noe som lønner seg å kjøpe der nå, eller noen som har noen gode tips? :)  3 sultne ungdommer hjemme så alt hjelper

Anonymkode: 1a6ce...2ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger denne 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt.

Anonymkode: 4bf8e...ee8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt. Jeg kjøpte masse kjøtt i ferskvare disken sist 

Anonymkode: 7341f...d63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt og brus 

Anonymkode: 563de...c94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

yoghurt, frokostblanding, brus, vin 

Anonymkode: 91230...6ad

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig!  Vi kjøper 2-3 pakker på 1,5kg, latterlig billig. Deler opp og flatpakker 400g pr pakke i frysefolie og fryseposer (banker de flate så de tiner lett). Bacon, kjøttpålegg og ost er og rimeligere - hvertfall de typene vi spiser. Ellers er det jo selvsagt brus, alkohol og tobakksvarer man sparer en del på, men ikke sikkert det er aktuelt for dere. Favorittølen vår koster 38kr for 0,33l i Norge, samme ølen koster 16kr for 0,5 i Sverige 😅 Hadde dog aldri tatt turen bare for øl, da vi bare kosedrikker i ny og ne, så de 38kr har ikke mye å si for lommeboka sånn sett, men når vi først er der handler vi de med.

Godis er billigere, spesielt import, en diger pakke M&M koster 100kr der kontra 160kr her (får de ikke i vanlige matbutikker i Norge, bare godisbutikker). Så det er enda noe å spare, har en mor som er ram på å sammenlikne priser så vi ikke gjør bomkjøp. 

Det som ikke lønner seg er hygieneprodukter, baderomsartikler og vaskemidler etc. Det får du billigere i Norge, spesielt på Normal.

Vi drar også for å få større utvalg, da Sverige har mange fler produkter spesielt til baking. 

Anonymkode: a3b19...823

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kjøttdeig!  Vi kjøper 2-3 pakker på 1,5kg, latterlig billig. Deler opp og flatpakker 400g pr pakke i frysefolie og fryseposer (banker de flate så de tiner lett). Bacon, kjøttpålegg og ost er og rimeligere - hvertfall de typene vi spiser. Ellers er det jo selvsagt brus, alkohol og tobakksvarer man sparer en del på, men ikke sikkert det er aktuelt for dere. Favorittølen vår koster 38kr for 0,33l i Norge, samme ølen koster 16kr for 0,5 i Sverige 😅 Hadde dog aldri tatt turen bare for øl, da vi bare kosedrikker i ny og ne, så de 38kr har ikke mye å si for lommeboka sånn sett, men når vi først er der handler vi de med.

Godis er billigere, spesielt import, en diger pakke M&M koster 100kr der kontra 160kr her (får de ikke i vanlige matbutikker i Norge, bare godisbutikker). Så det er enda noe å spare, har en mor som er ram på å sammenlikne priser så vi ikke gjør bomkjøp. 

Det som ikke lønner seg er hygieneprodukter, baderomsartikler og vaskemidler etc. Det får du billigere i Norge, spesielt på Normal.

Vi drar også for å få større utvalg, da Sverige har mange fler produkter spesielt til baking. 

Tusen takk for svar!! Sist jeg var i Sverige betalte jeg 245 for den store pakken du snakker om. Husker at det ikke er så alt for lenge siden den kostet 169 🫣

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva koster kjøttdeig i Sverige?

Anonymkode: 22b54...9c3

• Nyttig 1
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Havregryn og nøtter/frø og kokos for å lage egen musli. Muslien deres er også veldig god og passer godt ganen til folk i voksealderen. Knekkebrød. Hvetemel (8 kr for en kg hvis du kjøper 5 kgs pakker). Sukker. Oster (de som kan fryses). Bacon, og som de andre sier, kjøtt. Kaffebønner. Norsk frossen-laks. Pasta av alle typer. Oljer. De har noen safttyper vi ikke har lenger hvis sånt er viktig. 

Det er kun noen veldig få ting som er dyrere, soyasaus, fløte, rømme (den norske er dessuten bedre), smør og creme fraiche blant annet. Og sikkert ikke aktuelt, men isen deres er heller ikke god.

Skrevet

Har dere karbonadedeig i Sverige, aka sånn med 5% fett? Ikke sett det når jeg har vært der 

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
Topsi skrev (5 minutter siden):

Har dere karbonadedeig i Sverige, aka sånn med 5% fett? Ikke sett det når jeg har vært der 

Jeg kjøper ikke det i Sverige, men det er noe navneeforvirringer rundt dette, tror jeg? Nötfärs = karbonadedeig (Fettprosent er angitt på forpakningen). blandfärs = kjøttdeig med blanding av storfekjøtt og svinekjøtt.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste typer kjøtt, også kylling. Pølser, skinkepålegg. Brus, dopapir, ost.

Vi pleier å handle en del på öob. De har billig krydder og hermetikk der. Har også hamstret noe juleartikler der, gavepapir og til/fra-lapper osv. Har innimellom gode tilbud. 

Anonymkode: 9d927...cc3

AnonymBruker
Skrevet

Alle de svenske butikkene har tilbudsaviser på nett. Det gjør det lettere å planlegge handelen.

Anonymkode: 781bc...493

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva koster kjøttdeig i Sverige?

Anonymkode: 22b54...9c3

10% fett heter karbonadedeig og koster 90kr kg på charlottenberg. Tror det var 109kr på Nordby. 

Anonymkode: 4bf8e...ee8

• Liker 1
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De fleste typer kjøtt, også kylling. Pølser, skinkepålegg. Brus, dopapir, ost.

Vi pleier å handle en del på öob. De har billig krydder og hermetikk der. Har også hamstret noe juleartikler der, gavepapir og til/fra-lapper osv. Har innimellom gode tilbud. 

Anonymkode: 9d927...cc3

Dopapir glemte jeg, også veldig rimelig i store pakninger.

Jeg skulle til Sverige 12. mars 2020 for å handle, og spurte svigerdatteren min om jeg skulle kjøpe med dopapir, det var jo tomt her i Norge. Den store vitsen. Det var vel det eneste vi hadde  nok av under hele pandemien, var det ikke?

/beklager, gamle minner

Skrevet

Kjøttdeig, ost, bacon, kyllingfilét, benfrie koteletter er det vi hamstrer mest i Sverige.

AnonymBruker
Skrevet

Billys Panpizza  og gorbys  piroger. Finnes flerpakk, er billigere og flere å velge på enn i Norge. Fint å kaste i micron for en sulten tenåring hvis det ellers er variert kosthold. 

Anonymkode: 70086...caa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glutenfritt og allergimat er veldig mye billigere, bedre utvalg også. Noen reseptfrie legemiddel, det meste av typiske kosttilskudd om noen i familien trener mye. 

Anonymkode: da3bd...313

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Er så dyrt der nå, ikke så mye å spare lengre på småting. Nettopp flyttet i hus så har faktisk plass til å kjøpe de større forpakningene og ikke minst fryse ned mye. Er det noe som lønner seg å kjøpe der nå, eller noen som har noen gode tips? :)  3 sultne ungdommer hjemme så alt hjelper

Øl

Anonymkode: 0d2f6...548

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...