AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #1 Skrevet 11. juli 2023 Er område Kista ok eller farlig? Anonymkode: 1412e...575
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #2 Skrevet 11. juli 2023 Ser at den grenser til Rinkeby, men samtidig har området mange kjente bedrifter og hoteller, så blir usikker… Anonymkode: 1412e...575
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #3 Skrevet 11. juli 2023 Kista er vel mest kjent for en del sprengninger, og ligger i samme bydelsområde som Rinkeby. Ikke akkurat den bydelen jeg ville ha bosatt meg i Stockholm. Anonymkode: 968ed...efb 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #4 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kista er vel mest kjent for en del sprengninger, og ligger i samme bydelsområde som Rinkeby. Ikke akkurat den bydelen jeg ville ha bosatt meg i Stockholm. Anonymkode: 968ed...efb Hva med én natt på hotell? Anonymkode: 1412e...575
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #5 Skrevet 11. juli 2023 Ifølge Google Maps ligger Kista 15 min unna Rinkeby (med bil). Ikke akkurat samme bydel Anonymkode: 1412e...575
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #6 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med én natt på hotell? Anonymkode: 1412e...575 Hadde nok heller ikke valgt en natt på hotell der heller. Det er en drabanten. Anonymkode: 968ed...efb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #8 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hadde nok heller ikke valgt en natt på hotell der heller. Det er en drabanten. Anonymkode: 968ed...efb Drabanten betyr jo ikke «farlig». Kjenner du Stockholm godt? Anonymkode: 1412e...575
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #9 Skrevet 11. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva med én natt på hotell? Anonymkode: 1412e...575 Garantert helt problemfritt, Stockholm er ikke Kabul da Anonymkode: f8069...097 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #10 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Garantert helt problemfritt, Stockholm er ikke Kabul da Anonymkode: f8069...097 Men ikke langt fra Rinkeby da… Anonymkode: 1412e...575 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #11 Skrevet 11. juli 2023 1 hour ago, Firefine said: Det er Sverige dere. Slutt å skape uro. Mange plasser i Sverige som ikke er Sverige, men midtøsten. Ikke noe vits å snakke om Sverige slik det var for 40 år siden. Anonymkode: 6ccb6...0ac 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #12 Skrevet 11. juli 2023 Jeg har bodd i Stockholm og pendlet mellom Solna - Kista - Järfälla, og for 10 år siden var Kista gallerian og områdene i Kista allerede ekstremt utsatt. Når folk sier "Stockholm er ikke Kabul da", neivel, det er geografisk langt unna men demografisk ikke veldig annerledes per i dag. Utkantområdene i Stockholm ER veldig utsatt, hvis du vil bo på hotell i omegn så kan det lønne seg å finne noe ennå lenger ut, eller i et byområde som ikke er så utsatt som Kista, Akalla, Husby, Jakobsberg o.l. Om du er kvinne og/eller venninner på tur, ta forhåndsregler og ikke gå ute alene på nettene osv. Jeg bodde i Sundbyberg en periode og det var ansett som et trygt og fint villaområde, men noen mnd etter jeg flyttet derfra ble en jente gjengvoldtatt utenfor t-banestasjonen på kveldstid. Det skjer MYE i utkantområdene av bykjernene i storbyene i Sverige, nordmenn skjønner ikke dette, som vi ser av kommentarer fra folk lenger opp her. Jeg har opplevd drive by shooting utenfor nærbutikken på en helt vanlig søndag, og blitt truet på livet fordi jeg var den eneste hvite kvinnen på bussen osv. Sånt vil du gjerne unngå, så jeg anbefaler deg å legge noen ekstra hundrelapper på å finne et hotell som ikke ligger langs den blå linjen, eller nærmere bykjernen der det er god sikkerhet på hotellene. Solna, Sundbyberg, Norrmalm osv. er tryggere. Anonymkode: 633cd...08f 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #13 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har bodd i Stockholm og pendlet mellom Solna - Kista - Järfälla, og for 10 år siden var Kista gallerian og områdene i Kista allerede ekstremt utsatt. Når folk sier "Stockholm er ikke Kabul da", neivel, det er geografisk langt unna men demografisk ikke veldig annerledes per i dag. Utkantområdene i Stockholm ER veldig utsatt, hvis du vil bo på hotell i omegn så kan det lønne seg å finne noe ennå lenger ut, eller i et byområde som ikke er så utsatt som Kista, Akalla, Husby, Jakobsberg o.l. Om du er kvinne og/eller venninner på tur, ta forhåndsregler og ikke gå ute alene på nettene osv. Jeg bodde i Sundbyberg en periode og det var ansett som et trygt og fint villaområde, men noen mnd etter jeg flyttet derfra ble en jente gjengvoldtatt utenfor t-banestasjonen på kveldstid. Det skjer MYE i utkantområdene av bykjernene i storbyene i Sverige, nordmenn skjønner ikke dette, som vi ser av kommentarer fra folk lenger opp her. Jeg har opplevd drive by shooting utenfor nærbutikken på en helt vanlig søndag, og blitt truet på livet fordi jeg var den eneste hvite kvinnen på bussen osv. Sånt vil du gjerne unngå, så jeg anbefaler deg å legge noen ekstra hundrelapper på å finne et hotell som ikke ligger langs den blå linjen, eller nærmere bykjernen der det er god sikkerhet på hotellene. Solna, Sundbyberg, Norrmalm osv. er tryggere. Anonymkode: 633cd...08f Så hvis man har hotell i Kista, må man ta taxi dit? Anonymkode: 1412e...575
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #14 Skrevet 11. juli 2023 Eller skal man bare avbestille det? Anonymkode: 1412e...575
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #15 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller skal man bare avbestille det? Anonymkode: 1412e...575 Du velger jo absolutt selv her, jeg har ikke myndighet til å bestemme om du skal ta taxi til/bo på hotell i Kista. Men om jeg skulle på tur til Stockholm hadde jeg funnet et hotell i sentrum. Si at du skal på tur til Oslo, og bestiller deg hotell i Groruddalen.. det kan gå helt fint, men du utsetter deg unødvendig for risiko i et område du ikke kjenner og som er kjent for å være "belastet". Meg bekjent er det billige(re)/tryggere hotell nærmere Stockholms stad, men her igjen kommer det jo helt an på hvem du reiser med, hva du skal/hvor du skal og hva formålet er. Om du skal til/på noe som skjer utenfor sentrum osv. så kunne man kanskje vært behjelpelig med å finne tryggere steder, men da må vi ha mer informasjon:) Anonymkode: 633cd...08f 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #16 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du velger jo absolutt selv her, jeg har ikke myndighet til å bestemme om du skal ta taxi til/bo på hotell i Kista. Men om jeg skulle på tur til Stockholm hadde jeg funnet et hotell i sentrum. Si at du skal på tur til Oslo, og bestiller deg hotell i Groruddalen.. det kan gå helt fint, men du utsetter deg unødvendig for risiko i et område du ikke kjenner og som er kjent for å være "belastet". Meg bekjent er det billige(re)/tryggere hotell nærmere Stockholms stad, men her igjen kommer det jo helt an på hvem du reiser med, hva du skal/hvor du skal og hva formålet er. Om du skal til/på noe som skjer utenfor sentrum osv. så kunne man kanskje vært behjelpelig med å finne tryggere steder, men da må vi ha mer informasjon:) Anonymkode: 633cd...08f Jeg skal på et seminar som er 10 minutter fra hotellet. Derfor valgte jeg dette området in the first place. Men ja, føler meg ikke bra nå. Rart at når jeg leser hva folk skriver om hotellene i Kista område, er det MANGE som skriver «fint område». Anonymkode: 1412e...575 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #17 Skrevet 11. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal på et seminar som er 10 minutter fra hotellet. Derfor valgte jeg dette området in the first place. Men ja, føler meg ikke bra nå. Rart at når jeg leser hva folk skriver om hotellene i Kista område, er det MANGE som skriver «fint område». Anonymkode: 1412e...575 De er bare globalister som lever i sin egen boble. Bor i de hviteste nabolagene eller tror alle gettoene og parallellsamfunnene i Sverige er akkurat like den lille venneklikken de selv har hvor en eller flere har en eller annen foreldre fra utlandet. Anonymkode: 6ccb6...0ac 3 1
Kjetil E Skrevet 11. juli 2023 #18 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er område Kista ok eller farlig? Anonymkode: 1412e...575 Jeg bruker ofte å bo på Quality Friends hotell, rett ved Friends arena og Mall of Scandinavia. Veldig greit og fint hotell å bo på. Et gigantisk kjøpesenter og scandinavias største fotballstadion som nærmeste nabo. Lett og ta seg inn til sentrum. Og gode parkeringsmuligheter i forbindelse med kjøpesenteret. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #19 Skrevet 11. juli 2023 En venninne av meg bor i Stockholm, hun sa at kistad går fint altså, hun hadde ikke hatt problemet med det. Anonymkode: 4afb3...47d 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #20 Skrevet 11. juli 2023 Ja, det er ghettoer, kriminalitet og berikelse i øst, vest, syd og nord for Stockholm. Svenske tilstander kalles det. Anonymkode: 7beeb...525 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå