Gå til innhold

Deler dere alle soverom med mannen i småbarnsfasen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter barn nr 2 og lurer på om vi skal sove på hvert vårt soverom når baby kommer. Forrige var mye urolig som liten og sover fremdeles dårlig noen netter. For at vi begge foreldre er mest mulig opplagt virker det best å ha ansvar for hvert vårt barn. Nå i graviditeten sover jeg også mye bedre når jeg sover alene. Blir bortskjemt med det😂 Hvordan praksiserer dere det? 

Anonymkode: 7f59a...166

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi sover hver for oss. Vi bytter på å sove på gjesterommet annehver natt. Vi syns begge det er deilig å sove hver for oss. Kommer nok til å fortsette med det selv når barna blir eldre. 

Anonymkode: f3348...f1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid delt soverom, og har bare hatt baby på vårt soverom en kort periode. Det har gått fint med våre barn.

Anonymkode: ab457...528

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi sov sammen hele tiden. Barnet var bare på vårt soverom i ca 5-6 mnd før dem flytta på sitt eget rom. Største mi forandra seg mye når lille søster kom til verden. Da ble hun stor. Hun kunne jo ikke bruke smukke når lille søster gjorde det. Så vent å se hvordan ting blir. Kanskje det går godt med den største å. Kanskje den roer seg ned og blir lettere å ha med å gjøre på natten å. 

Anonymkode: 05158...3e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her varierer det hver natt. Spørs hbordan barna er om natta og hvor tidlig vi skal opp neste morgen. Noen ganger sover barna i vår seng og vi i barnas senger😂
jeg sover aller best alene, men vi har ikke nok rom til at vi skal ha hver sitt. 

Anonymkode: 9c0b7...fa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk sitt eget rom under første graviditet for 7 år siden - and we are never going back!

Anonymkode: af615...a05

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sover sammen og har alltid gjort det. Med unntak av nyfødt-tiden, har vi heller aldri hatt barn i senga (vi har fire stk). 
Sover best når jeg sover med mannen, samme gjelder han. 

Anonymkode: e714f...c56

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Venter barn nr 2 og lurer på om vi skal sove på hvert vårt soverom når baby kommer. Forrige var mye urolig som liten og sover fremdeles dårlig noen netter. For at vi begge foreldre er mest mulig opplagt virker det best å ha ansvar for hvert vårt barn. Nå i graviditeten sover jeg også mye bedre når jeg sover alene. Blir bortskjemt med det😂 Hvordan praksiserer dere det? 

Vi hadde to tette så vi sov med hvert vårt barn. 

Anonymkode: ee227...699

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi sover sammen, har alltid gjort det og for oss er det utenkelig å ikke dele seng hver natt, men jeg vet om flere par som sover fra hverandre (av ulike grunner, ofte pga snorking e.l.). Gjør det som passer best for dere. Søvn er kjempeviktig og det er veldig forståelig at man prioriterer best og mest mulig søvn for alle parter over å dele seng. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sover med barnet og mannen sover på soverommet vårt med katten🤭 Enn så lenge ihvertfall 😁

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg deler ett soverom. Men ikke alle de andre 

Anonymkode: de745...882

AnonymBruker
Skrevet

Etter barn nr 2, sover mannen på eget rom. Han er mer uthvilt og tar mer av lasten på dagen når jeg er trøtt. Vi flytter tilbake når baby får eget rom, men dette funker fint for oss vi er også flinkere til å prioritere hverandre når vi er våkne siden vi «mister» litt av nærheten. Søvn, som mange skriver, er nesten avgjørende for trivsel i huset. 

Anonymkode: 9a99d...c4c

• Liker 1
Skrevet

Fått tre barn og alltid sovet sammen. Noe annet hadde blitt helt feil for oss og har ikke vært oppe til diskusjon engang. Barn som har våknet har vi bare tatt inn til oss i midten eller bytter på å trøste på rommet sitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Eva00 skrev (3 minutter siden):

Fått tre barn og alltid sovet sammen. Noe annet hadde blitt helt feil for oss og har ikke vært oppe til diskusjon engang. Barn som har våknet har vi bare tatt inn til oss i midten eller bytter på å trøste på rommet sitt.

Samme her. 

Anonymkode: 01337...40e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ett barn på seks måneder, han har alltid sovet dårlig, så her samsover jeg alene med ham mens samboer sover med katten. Syns det er helt greit å ha det sånn, så slipper jeg snorking og snuing hele natta. 

Anonymkode: c3dc8...a8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har sovet på hvert vårt soverom siden første var rundt 8 måneder. Altså for 7 år siden. Det funket så bra at vi ikke så grunn til å slutte med det. Kjærlighets- og sexlivet blir samtidig bare bedre og bedre☺️

Anonymkode: 94344...b62

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart moderne forhold ryker når baby kommer. 

Anonymkode: d90e5...0ec

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Deler seng med mannen ja. Barna har kun vært på vårt soverom i 4-6 mnd før de flyttet inn på eget rom. To tette.  Yngste våkner ofte på natt enda, men blir da trøstet på eget rom.  Venter nr 3 nå, og har ingen planer om å ikke sove med mannen. Sover best med han på siden

Anonymkode: f7511...d7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi sover hver for oss. Vi bytter på å sove på gjesterommet annehver natt. Vi syns begge det er deilig å sove hver for oss. Kommer nok til å fortsette med det selv når barna blir eldre. 

Anonymkode: f3348...f1b

Samme her! 

Anonymkode: 3f248...e70

AnonymBruker
Skrevet

Vi legger oss ilag. Har baby på rommet i sprinkelseng, som i løpet av natta kommer over til oss. I tillegg har vi en 4 åring som kommer inn på nattmorgen. Da følger mannen henne tilbake og sover litt til på madrassen på gulvet sammen med henne. For oss gir denne løsningen et par timer ekstra søvn, og vi kan stå opp halv syv-syv og ikke fire-fem! 

Anonymkode: 7dcc2...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...