Gå til innhold

Hva gjør dere alenemødre når dere er veldig slitne hele tiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp og gode råd. 

Jeg er alene med to barn, eldste begynner i 3 klasse og yngste går i barnehage. Vi kom hjem fra ferie for en uke siden og jeg har vært helt utslitt både i ferien og uken etterpå. Jeg reiste alene med barna til Tyskland og var der i 9 dager. Vi har hatt fullt opplegg med bading, fornøyelsesparker og diverse utflukter. Jeg har trodd hele tiden at denne turen var grunnen til at jeg er så sliten,og at det skulle være godt å komme hjem å hente seg inn igjen. Men nå har det gått en uke og jeg har fremdeles store vansker med å stå opp om morgenen, jeg slumrer ofte på sofaen og orker såvidt å gå ut med minsten. Jeg teller bare ned dager til de skal på ferie med far om 3 uker. 

Absolutt alt er et ork nå. Rydding, vasking, følge opp barna med aktiviteter og hygiene osv, matlaging, handling og alt annet dagligdags. Jeg vil helst bare sove. 

Og for all del så gjennomfører jeg alt dette fordi jeg vet jeg må, men føler jeg bare blir mer og mer trøtt og sliten. Jeg legger meg normalt mellom 22:30 og 23:00 og minsten våkner rundt 07:30 så jeg skal jo egentlig få nok søvn, barna mine er snille og stort sett grei å håndtere og denne nåværende situasjonen min har jeg aldri opplevd før. 

Jeg er ikke deprimert, føler meg iallefall ikke trist og nedstemt. Jeg er og fullstendig klar over at det kan være voldsomt slitsomt å være forelder og har absolutt kjent på det mange ganger, men ikke så altoppslukende og i så lang tid. 

Jeg gjør alt jeg kan for å bite tenna sammen så barna kan ha det godt og jeg ønsker så veldig å kose meg sammen med dem resten av ferien. Så om andre opplever slikt iblandt sa vil jeg gjerne høre hva andre gjør i slike perioder og hvordan en kommer seg over det,eller om jeg bare må ta tiden til hjelp?

Hilsen desperat alenemor 

Anonymkode: a9180...527

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du legge deg veldig tidlig noen kvelder nå til du har hentet deg inn igjen? Føler du deg frisk? Mye virus som går nå og man kan bli veldig sliten av det. 

Anonymkode: de972...fc7

• Liker 2
Skrevet

Det er greit å være trøtt og sliten i perioder. Du har mye å stå i, og du er et menneske.
Det er først når vi har anledning til å kjenne etter at vi kjenner hvor utslitte vi er, og ferien begynner ofte med en kollaps. Du er ikke alene. På neste ferie bør dere kanskje ta det mer piano. Det er ikke nødvendig med aktiviteter hver dag.
Det er ingen skam å legge seg klokka ni heller ❤️

For å være på den sikre siden kan du jo også sjekke om det finnes noen kroppslig grunn til utmattelsen din.
(D-vitaminmangel, annen ernæringsmangel, jernmangel, infeksjoner, søvnapne...? Spør legen)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du legge deg veldig tidlig noen kvelder nå til du har hentet deg inn igjen? Føler du deg frisk? Mye virus som går nå og man kan bli veldig sliten av det. 

Har ikke hatt noe sykdomsfølelse og har forsøkt å legge meg tidligere men da ligger jeg bare å vrir på meg. Akkurat på kvelden er jeg ikke så trøtt lenger 😅

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Andro said:

Det er greit å være trøtt og sliten i perioder. Du har mye å stå i, og du er et menneske.
Det er først når vi har anledning til å kjenne etter at vi kjenner hvor utslitte vi er, og ferien begynner ofte med en kollaps. Du er ikke alene. På neste ferie bør dere kanskje ta det mer piano. Det er ikke nødvendig med aktiviteter hver dag.
Det er ingen skam å legge seg klokka ni heller ❤️

For å være på den sikre siden kan du jo også sjekke om det finnes noen kroppslig grunn til utmattelsen din.
(D-vitaminmangel, annen ernæringsmangel, jernmangel, infeksjoner, søvnapne...? Spør legen)

Ferien var planlagt før vi reiste og jeg trodde at jeg skulle ha like mye glede av disse tingene som barna mine hadde, men tror nok neste tur blir mer rolig ja. Om det ikke gir seg nå i løpet av få dager tar jeg kontakt med legen. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi roer ned, gjør mindre av det vi bør, og mer av det vi vil. For meg er egentid viktig, og prøver å få gått en tur alene 30 min hver dag. Det kan være før barna kommer hjem/hentes, gjerne på veg hjem fra jobb. Da får jeg litt mental ro.

Anonymkode: 835c0...d7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke hatt noe sykdomsfølelse og har forsøkt å legge meg tidligere men da ligger jeg bare å vrir på meg. Akkurat på kvelden er jeg ikke så trøtt lenger 😅

Jeg kjenner meg igjen. Når jeg endelig får koble ut og gjøre det jeg vil gjøre og slappe av så er jeg ikke så trøtt 😂

AnonymBruker
Skrevet

Drikker med drita og driter 

Anonymkode: 62315...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Kan barna stå opp selv og se på en film eller noe en times tid om morgenen? Det har reddet vår sommer i år😊 men ja, det er sykt hektisk.

Anonymkode: a15f4...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...