Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå har jeg en deltidsjobb ved siden av studiene der jeg tjener ca 2500 i mnd. I juni er jeg ferdigutdannet, og håper da å få meg en jobb.

Snakket med likningskontoret for å få dem til å sende meg et skattekort (tror jeg ble glemt i år). Visste ikke helt hva jeg kom til å tjene tilsammen. Vi ble enig om at jeg skulle få tilsendt et skattekort med tabelltrekk, der inntekten var satt til 200 000.

Lurer på hvor mye de vil trekke av lønnen fra deltidsjobben min nå? Er penger jeg hadde regnet med å spare til våren, når jobbsituasjonen blir usikker. Litt kjedelig om det blir høy skatt når jeg trenger pengene mer denne sommmeren, enn neste sommer.

Hadde det vært bedre om jeg bestilte fast, lavt prosenttrekk for deltidsjobben, og eventuelt endret denne til et høyere prosenttrekk om jeg får meg fulltidsjobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg gjort i hvertfall, i og med at du vil ha større evne til å betale skatt senere når du får fast jobb.

Og %trekket på et endret skattekort vil jo ta hensyn til hva du har tjent og betalt i skatt allerede slik at du slipper baksmell neste år.

Du kan eventuelt sjekke hva skattetrekket ditt blir med det tabellkortet du har fått her:

Tabelltrekk for skattekort 2006

Skrevet

Et spørsmål til:

Går det an å ha fast prosenttrekk på del 2 av skattekortet, og tabelltrekk på del 1?

Skrevet

ja, alle har prosent trekk på del 2.

Del 2 er bereget for biintekter, f.eks jobb nr 2. Men du kan selvfølgelig velge å gi dette til arb. giver i stedet for del 1.

Skrevet

Oki!

Tusen takk for svar, har aldri hatt tabelltrekk før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...