Mooza Skrevet 30. august 2023 Forfatter #61 Del Skrevet 30. august 2023 Jeg har sett et intervju av Tucker Carlson (ja, jeg vet at han er omdiskutert og kastet ut av Fox, men fortsatt den mest sette i USA), og general Douglas Macgregor. Det er veldig dystre utsikter på det han sier. Er det noen som har kommentarer til dette? Jeg tenker at mannen er høyt dekorert, og tydeligvis veldig kompetent, om motstrøms mot media-"synet" som hersker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 30. august 2023 #62 Del Skrevet 30. august 2023 ”I krig er sannheten det første offeret.” - Aischylos Begge sider juger, og det er bortimot umulig å finne noe som er 100% sikkert. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 30. august 2023 #63 Del Skrevet 30. august 2023 Mooza skrev (30 minutter siden): Jeg har sett et intervju av Tucker Carlson (ja, jeg vet at han er omdiskutert og kastet ut av Fox, men fortsatt den mest sette i USA), og general Douglas Macgregor. Det er veldig dystre utsikter på det han sier. Er det noen som har kommentarer til dette? Jeg tenker at mannen er høyt dekorert, og tydeligvis veldig kompetent, om motstrøms mot media-"synet" som hersker. Tucker Carlson og en pensjonert "Anti-Woke" Oberst? Her får vi nok servert sannheter på løpende bånd ja. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 30. august 2023 Forfatter #64 Del Skrevet 30. august 2023 ltfutt skrev (Akkurat nå): Tucker Carlson og en pensjonert "Anti-Woke" Oberst? Her får vi nok servert sannheter på løpende bånd ja. Anti-woke er vel ikke akkurat noe som forteller om hans kompentanse, som han har mye av. Vi kan diskutere om woke lager bedre krigere, men det får være en annen tråd. Ja, gjør vi nå det? Jeg tenker at vi får nok servert noen ubehaglige sannheter også! Vi vet jo at det ikke er mye diskusjon eller informasjon rundt denne krigen som går på det kritiske. Derfor er det jo interessant å høre hva han sier. For om man er politisk uenig med mannen, så betyr jo ikke det at han har en unik innsikt. Det som jeg reagerer på er dødstallene han kommer med. Han virker til å tro at de er ekstremt lave for Russland, sammenlignet med Ukraina. Det er selvsagt flere ting jeg undrer meg over. Men det er jo vanskelig å diskutere med noen som bare tenker "anti-woke"- dette er ikke noe jeg kan se. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 30. august 2023 #65 Del Skrevet 30. august 2023 (endret) Mooza skrev (47 minutter siden): Men det er jo vanskelig å diskutere med noen som bare tenker "anti-woke"- dette er ikke noe jeg kan se. Kjøper du argumentene hans om disiplin, og hvordan Russland er overlegent militært? Hva slags våpensystemer har disse 300.000 reservistene tilgang til, som kan utfordre NATO mener du? Det har lenge vært snakk fra konservative om hvordan vesten har blitt Woke, og at dette fører til kollaps i samfunnet, og militært. Etter Ukraina-krigen har selvsagt noe av dette endret seg. Ukraina klarer å holde Russland i sjakk selv med bare indirekte våpenhjelp fra vesten. -Men noen pusher fortsatt denne propagandaen. Endret 30. august 2023 av ltfutt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 30. august 2023 #66 Del Skrevet 30. august 2023 velociraptor skrev (På 24.7.2023 den 0.05): Nei, du får sitere meg riktig. Corona-pandemien sluttet da krigen startet. I følge media. Smitten var der fortsatt, men ble ikke lenger ansett som en pandemi, eller som særlig viktig eller farlig. Den stoppet et halvt år før krigen startet. Og Media bestemmer ikke dette; dette er noe WHO avklarer. Media rapporterer, de bestemmer ingenting. Gitt at det ikke finnes noen funksjonell forklaring bak denne krigen, så er det drøyt å bygge en relasjon mellom en pandemi og en krig. Kanskje den største tragedien med pandemien, er at folk aldri lært forskjellen mellom hva som er en smittsom sykdom, en epidemi og hva er en pandemi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 30. august 2023 Forfatter #67 Del Skrevet 30. august 2023 ltfutt skrev (1 minutt siden): Kjøper du argumentene hans om disiplin, og hvordan Russland er overlegent militært? Hva slags våpensystemer har disse 300.000 reservistene tilgang til, som kan utfordre NATO mener du? Det har lenge vært snakk fra konservative om hvordan vesten har blitt Woke, og at dette har fører til kollaps i samfunnet, og militært. Etter Ukraina-krigen har selvsagt noe av dette endret seg. Jeg synes som sagt det burde være en separat tråd. Jeg vet ikke egentlig hva anti-woke handler om militært? Jeg regner med at det kvoteres inn så og så-mange i "styre og stell". Jeg tror ikke en person med annen legning eller et tredje kjønn vil utgjøre en forskjell på mannskap, men kanskje på ledelse. Det kan jo også forringe struktur en periode, hvis det blir mange utskiftninger og fokus på å være woke, heller enn å forbedre seg militært og operasjonelt. Alt slikt vil jo være en overgang uansett....men hvis man er i den overgangen.... Når det gjelder Ukraina og woke, så har de vel aldri vært det! Det er jo ikke et veldig likestilt land i forhold til Norge. De ligger langt ned på lista over gender equality. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 30. august 2023 Forfatter #68 Del Skrevet 30. august 2023 Mooza skrev (1 time siden): Jeg har sett et intervju av Tucker Carlson (ja, jeg vet at han er omdiskutert og kastet ut av Fox, men fortsatt den mest sette i USA), og general Douglas Macgregor. Det er veldig dystre utsikter på det han sier. Er det noen som har kommentarer til dette? Jeg tenker at mannen er høyt dekorert, og tydeligvis veldig kompetent, om motstrøms mot media-"synet" som hersker. Nå siterer jeg meg selv, men jeg må legge til at jeg hadde bare sett første del av dette intervjuet. Siste delen ble veldig mye synsing fra generalen rent politisk, og det tok helt av. Men første del angående situasjonen på bakken og rent militært i Ukraina, der lurer jeg på om han har rett? Utfra siste del så kan man kanskje tenke at han er veldig bastant i sine uttalelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet 30. august 2023 #69 Del Skrevet 30. august 2023 3 hours ago, Mooza said: Nå siterer jeg meg selv, men jeg må legge til at jeg hadde bare sett første del av dette intervjuet. Siste delen ble veldig mye synsing fra generalen rent politisk, og det tok helt av. Men første del angående situasjonen på bakken og rent militært i Ukraina, der lurer jeg på om han har rett? Utfra siste del så kan man kanskje tenke at han er veldig bastant i sine uttalelser. Han har ingen dekning for tallene han kommer med. Antakelig har han funnet på dem selv, eller bruker et ekstremt anslag fra Russland. Ukrainas anslag for russiske tap er sannsynligvis overdrevet, men også Russland prøver å gi inntrykk av at de er mye mer suksessfulle enn de egentlig er. F.eks. later Russland som om de har ødelagt veldig mange av Leopard 2-tanksene som har blitt sendt ved å gi ut en masse forskjellige opptak av de samme tanksene fra forskjellige vinkler. De som har studert alle opptakene fra begge sider sier at det er 5 som er bekreftet tapt og 10 som er skadd og sannsynligvis sendt til reparasjon. Av de 5 som er tapt har sannsynligvis mannskapet klart å komme seg ut fra 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MAGEROST Skrevet 30. august 2023 #70 Del Skrevet 30. august 2023 Mooza skrev (2 timer siden): Jeg har sett et intervju av Tucker Carlson (ja, jeg vet at han er omdiskutert og kastet ut av Fox, men fortsatt den mest sette i USA), og general Douglas Macgregor. Det er veldig dystre utsikter på det han sier. Er det noen som har kommentarer til dette? Jeg tenker at mannen er høyt dekorert, og tydeligvis veldig kompetent, om motstrøms mot media-"synet" som hersker. Mooza skrev (1 time siden): Nå siterer jeg meg selv, men jeg må legge til at jeg hadde bare sett første del av dette intervjuet. Siste delen ble veldig mye synsing fra generalen rent politisk, og det tok helt av. Men første del angående situasjonen på bakken og rent militært i Ukraina, der lurer jeg på om han har rett? Utfra siste del så kan man kanskje tenke at han er veldig bastant i sine uttalelser. Macgregor var og er pro-russisk, hans dekorasjoner er ikke noe å hoppe i taket over, den eneste grunnen til at han ble Oberst var fordi han kom fra West Point. Han har i årevis sugd på lillekjeppen til Putin og vært kritisk til NATO. Denne svadaen han kommer med har han ytret siden starten av krigen og han har fortsatt ikke hatt rett i noen av sine spådommer. Jeg vet ikke hvor godt du kjenner til Macgregor,men han er ikke verdt tiden. Han er på ingen måte objektiv eller spesielt kunnskapsrik når det kommer til historie eller ironisk nok å analysere slagmarken i Ukraina (hvor alt han har sagt har vist seg feil). Han forsvarte også Russland i 2014 og har siden vært en sentral person i pro-russiske og konspi miljøer, han tilhører den runkeringen med 5-6 andre kjente amerikanere som stadig blir dratt opp av disse folkene som ett slags "bevis" for at Russland er uskyldige i alt og hvor forferdelig og korrupt vesten er. Det eneste Macgregor prøver oppnå er splittelse og misnøye med demokratene, alle løgnene og propagandaen han sprer er for å få større oppslutning for Trump, Hvorfor? Fordi Trump flere ganger har prøvd å utnevne han til div stillinger, først som ambassadør i Tyskland - Stoppet av senatet, så utnevnte Trump han til styret for west point academy, men utnevnelsen ble stoppet av Biden. Da har vi ikke engang snakket om hans direkte rasistiske og autoritære holdninger, han tror på og sprer teorier som brukes av div "hvit makt" miljøer og mener at den "priviligerte underklassen" utgjør en stor fare. Noen sitater fra Macdipshit Tre dager etter invasjonen startet: "The battle in eastern Ukraine is really almost over, all of the Ukrainian troops there have been largely surrounded and cut off. You have a concentration down in the Southeast of 30 or 40,000 of them, and if they don't surrender in the next 24 hours, I suspect Russia will ultimately annihilate them." Bortforklaringen: "The first five days Russian forces I think frankly were too gentle," he said. "They've now corrected that. So, I would say another 10 days this should be completely over." Så kommer det vanlig oppgulpet som kommer fra tullinger som han "I think Zelensky is a puppet, and he is putting huge numbers of his own population in unnecessary risk," Macgregor added. "I don't see anything heroic about the man. I think the most heroic thing he could do right now is come to terms with reality. Neutralize Ukraine." "Russia will not suffer as a result of our sanctions." "The war is really over for the Ukrainians...they have been grounded to bits." 2016: Like Henry James’s “Sacred Cows,” old alliances like NATO may vanish; 2014 During an appearance in 2014 on RT, the Russian state-controlled media network, Macgregor said that Eastern and Southern Ukrainians are “clearly Russian” and “we now have a demand for recognition that the people that live in those areas are, in fact, Russians.” Spar deg bryderiet og tiden med å høre på folk som Macgregor, da kan du like gjerne høre på løgnene til Putin, siden de stort sett er de samme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 31. august 2023 Forfatter #71 Del Skrevet 31. august 2023 MAGEROST skrev (20 timer siden): Macgregor var og er pro-russisk, hans dekorasjoner er ikke noe å hoppe i taket over, den eneste grunnen til at han ble Oberst var fordi han kom fra West Point. Han har i årevis sugd på lillekjeppen til Putin og vært kritisk til NATO. Denne svadaen han kommer med har han ytret siden starten av krigen og han har fortsatt ikke hatt rett i noen av sine spådommer. Jeg vet ikke hvor godt du kjenner til Macgregor,men han er ikke verdt tiden. Han er på ingen måte objektiv eller spesielt kunnskapsrik når det kommer til historie eller ironisk nok å analysere slagmarken i Ukraina (hvor alt han har sagt har vist seg feil). Ok, kanskje du har rett. Samtidig; Det virker det jo som om hans militære karriere var veldig suksessrik, og utmerkelsene han har fått synes jeg er imponerende, også antall kriger. Det virker jo som han hadde sterke meninger som generalene ikke var interessert i, og det var disse som gjorde at han ikke fikk forfremmelse. https://responsiblestatecraft.org/2020/11/12/the-revenge-of-col-douglas-macgregor/ "Macgregor, a West Point graduate, is an acquired taste: outspoken and controversial. He has flagged reporters with his statements about immigrants (we need martial law at the U.S.-Mexico border), Iranians (we need to look for areas where we can cooperate), Afghanistan (we have no business being there) Iraq (we should have left, long ago), and Syria (we should get out immediately). Those views aren’t to everyone’s liking, but they’re especially controversial in the military, whose staid stance on foreign interventions does not countenance the kind of dissent in the upper ranks that Macgregor represents. Macgregor, it is said, has refused to “stay in his lane,” has been too outspoken, too vocal, and not really a team player. Yet, senior military officers quietly admit that in terms of sheer intellect, no one quite matches Macgregor. Several years ago, I asked a senior U.S. Marine Corps officer to name each of the services’s most creative thinkers. His answers were entirely predictable to anyone with even a passing knowledge of those in uniform, except when it came to the Army. He didn’t hesitate: “It’s Doug Macgregor,” he said. “He’s the best thinker they have, living or dead.” Retired Gen. Tommy Franks would probably disagree." Jeg er ikke spesielt interessert i de som snakker makta etter munnen. Jeg tror ikke han har rett, men det spørs om han har helt feil heller. Det får tiden vise. For å si det slik_; Jeg er enig med alle hans uttalelser fra Afghansitan fram til Syria. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 4. september 2023 #72 Del Skrevet 4. september 2023 https://www.kyivpost.com/post/21123 Det går visst fremdeles buss-ruter mellom Kyiv og Moskva. Ukrainere som for eksempel arbeider i Russland, eller som har slektninger bosatt i Russland, kan reise dit med buss. Men det er vel litt merkelig at ingen har innført mye bedre sikkerhet rundt sånne ting. Hva om noen tar med seg for eksempel skytevåpen, eller eksplosiver og annet utstyr, fra Kyiv til Moskva. Så får de kanskje med seg sånne ting helt til Moskva, og kan forårsake problemer der. Men russiske myndigheter har kanskje ikke særlig "kontroll" uansett, og klarer ikke forhindre noe sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 4. september 2023 #73 Del Skrevet 4. september 2023 StinkySocks skrev (4 minutter siden): https://www.kyivpost.com/post/21123 Det går visst fremdeles buss-ruter mellom Kyiv og Moskva. Ukrainere som for eksempel arbeider i Russland, eller som har slektninger bosatt i Russland, kan reise dit med buss. Men det er vel litt merkelig at ingen har innført mye bedre sikkerhet rundt sånne ting. Hva om noen tar med seg for eksempel skytevåpen, eller eksplosiver og annet utstyr, fra Kyiv til Moskva. Så får de kanskje med seg sånne ting helt til Moskva, og kan forårsake problemer der. Men russiske myndigheter har kanskje ikke særlig "kontroll" uansett, og klarer ikke forhindre noe sånn. Jeg har lest hele artikkelen og "bussrute mellom kyiv og moskva" er litt misvisende. Bussen går til Polen og der går de over i en annen buss (det hadde vært svært spesielt om noen turte å kjøre inn i Russland med ukrainske skilt). Bussen går hver tredje dag fra Kyiv og er ikke full. Det er dermed snakk om svært få mennesker som drar, spesielt med tanke på hvor mange i Ukraina som har slektninger i Russland. Og det er jo ikke noe ukrainske myndigheter kan stoppe så lenge bussen går til Polen eller Baltikum. Det kommer også fram at de som reiser blir forhørt av russisk grensepoliti. Hvis du skal få skytevåpen eller eksplosiver inn i Russland er nok ikke dette måten. Spesielt ikke med tanke på at det er massevis av historier om at ukrainske spesialstyrker og til og med nasjonalgarden jevnlig går over grensa i Belgorod som er merkelig dårlig bevokta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 4. september 2023 #74 Del Skrevet 4. september 2023 Ukraine War: Counter-offensive troops punch through Russia line, generals claim https://www.bbc.com/news/world-europe-66702244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. september 2023 #75 Del Skrevet 5. september 2023 velociraptor skrev (På 24.7.2023 den 0.05): Nei, du får sitere meg riktig. Corona-pandemien sluttet da krigen startet. I følge media. Smitten var der fortsatt, men ble ikke lenger ansett som en pandemi, eller som særlig viktig eller farlig. Og nå er media mer interessert i katastrofeoverskrifter om klima, og i sutrende turister som får bagasjen sin ødelagt av aske og som kanskje måtte sove på gulvet etter å ha gått i hele to timer, enn av en krig som har mistet nyhetens interesse. Det betyr selvsagt ikke at krigen er over, men i media kan det nesten virke sånn. Bare vent til strømprisene går opp i 8-10 kroner igjen til høsten, da bryr ikke media seg om et varmt sør-Europa heller lenger. Alt dette er irrelevant vås. Eller du mener vel at Putin samarbeidet med norske medier for å ta over for Covid 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. september 2023 #76 Del Skrevet 5. september 2023 (endret) Mooza skrev (På 30.8.2023 den 11.10): Jeg har sett et intervju av Tucker Carlson (ja, jeg vet at han er omdiskutert og kastet ut av Fox, men fortsatt den mest sette i USA), og general Douglas Macgregor. Det er veldig dystre utsikter på det han sier. Er det noen som har kommentarer til dette? Jeg tenker at mannen er høyt dekorert, og tydeligvis veldig kompetent, om motstrøms mot media-"synet" som hersker. Hahaha, Tucker Carlson er og blir en stor løgner, og Macgregor har tatt feil om ALT fra før krigen engang startet. Macgregor påstod først at Russland ALDRI ville invadere Ukraina, og at USA var krigshissere som sa de ville gjøre det. Så sa han at Russland ville vinne og ta Kyiv innen få dager. Så sa han at tilbaketrekkingen fra Kyiv bare var en finte, og at Russland snart ville rykke inn og ta Kyiv. Så sa han at Ukraina aldri ville klare å ta tilbake noen landområder, og aldri ville klare å få til en motoffensiv. Så sa han at den første motoffensiven ville være over innen få uker uten at Ukraina ville klare å få til noe. Så sa han at Russland ville ta tilbake alt Ukraina hadde tatt tilbake etter den første motoffensiven. Og så videre. Macgregor er en nazistisk narr, akkurat som Carlson. Mooza skrev (På 30.8.2023 den 11.50): Det som jeg reagerer på er dødstallene han kommer med. Han virker til å tro at de er ekstremt lave for Russland, sammenlignet med Ukraina. Det er selvsagt flere ting jeg undrer meg over. Som sagt, alt Macgregor kommer med er løgn og vrøvl. Russland har ekstremt mye høyere tapstall enn Ukraina. Endret 5. september 2023 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. september 2023 #77 Del Skrevet 5. september 2023 Mooza skrev (På 31.8.2023 den 14.32): Ok, kanskje du har rett. Samtidig; Det virker det jo som om hans militære karriere var veldig suksessrik, og utmerkelsene han har fått synes jeg er imponerende, også antall kriger. Det virker jo som han hadde sterke meninger som generalene ikke var interessert i, og det var disse som gjorde at han ikke fikk forfremmelse. Nei, han er inkompetent og løgnaktig. Det har du nå fått bevis for. Så hvorfor fortsetter du desperat å forsvare denne svindleren, løgneren og nazisten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 21. september 2023 #78 Del Skrevet 21. september 2023 Tja. Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. september 2023 #79 Del Skrevet 23. september 2023 sicario skrev (På 21.9.2023 den 20.44): Tja. Hvordan går det? Russerne er fullstendig hjelpeløse på Krim, og Ukraina har brutt gjennom første forsvarslinje mens Russland har måttet sende enda flere uforberedte soldater inn i kjøttkverna fordi de ikke har nok folk til å dekke opp over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 27. september 2023 #80 Del Skrevet 27. september 2023 Man kan jo lure på hvordan dette egentlig kommer til å slutte da. Vladimir Putin nekter vel å innrømme at Russland har tapt, uansett hvor langt ukrainerne kommer. Så hva kan han finne på hvis styrkene hans blir dyttet langt nok bakover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå