AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #1 Skrevet 11. juli 2023 .. Men merkelig har jeg ikke møtt så mange av de? De blir perplekse når jeg sier at jeg ikke vil betale for maten. Noen tar det for gitt at vi skal dele den. Men at noen kvinner betaler hele summen? Aldri skjedd! Dette gjør at jeg blir skeptisk til kvinner. Jeg støtter de som har saker de støtter, men virker ikke som om det er mange der ute som er ekte feminister. Skulle ønske jeg traff en kvinne som tok hele regningen. Da hadde jeg blitt oppriktig interessert. Det har blitt mange single-dates med kvinner når vi har vært ute å spist. Hvorfor er det sånn, tro? Anonymkode: a0408...4cc 7 2 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): .. Men merkelig har jeg ikke møtt så mange av de? De blir perplekse når jeg sier at jeg ikke vil betale for maten. Noen tar det for gitt at vi skal dele den. Men at noen kvinner betaler hele summen? Aldri skjedd! Dette gjør at jeg blir skeptisk til kvinner. Jeg støtter de som har saker de støtter, men virker ikke som om det er mange der ute som er ekte feminister. Skulle ønske jeg traff en kvinne som tok hele regningen. Da hadde jeg blitt oppriktig interessert. Det har blitt mange single-dates med kvinner når vi har vært ute å spist. Hvorfor er det sånn, tro? Anonymkode: a0408...4cc Hvorfor skal kvinnen forsørge mannen? Det er ikke det feminismen handler om. Inviterer du en dame ut og forventer gratis middag, så er du en snylter. Ingen oppegående kvinner i 2023 gidder å betale for kuk. Vi trenger det ikke, skjønner du. Anonymkode: b93ce...922 44 1 13
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #3 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal kvinnen forsørge mannen? Det er ikke det feminismen handler om. Inviterer du en dame ut og forventer gratis middag, så er du en snylter. Ingen oppegående kvinner i 2023 gidder å betale for kuk. Vi trenger det ikke, skjønner du. Anonymkode: b93ce...922 Det handler om likestilling. Nå har menn forsørget kvinner i 1000 vis av år. Nå er det på tide å betale tilbake. Anonymkode: 36303...ab6 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #4 Skrevet 11. juli 2023 Jeg forventer at menn betaler for sin egen mat. Tilbyr han seg å betale for meg: pluss i boka. Det er hyggelig når menn viser gentlemenstakter, samme hvor likestilt vi er. At du mener andre skal betale din middag er ikke å støtte feminisme, det er å være parasitt. Anonymkode: 33fd0...9e8 17 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #5 Skrevet 11. juli 2023 Tror ikke du har definisjonsmakt åå hva en "ekte feminist" er Anonymkode: 86704...3a6 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #6 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forventer at menn betaler for sin egen mat. Tilbyr han seg å betale for meg: pluss i boka. Det er hyggelig når menn viser gentlemenstakter, samme hvor likestilt vi er. At du mener andre skal betale din middag er ikke å støtte feminisme, det er å være parasitt. Anonymkode: 33fd0...9e8 Men det er ikke å være parasitt når dere forventer iblant at vi betaler? , er det mulig... Anonymkode: a0408...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #7 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke du har definisjonsmakt åå hva en "ekte feminist" er Anonymkode: 86704...3a6 Det gjelder ikke de kvinnene som vil bli betalt for. Anonymkode: a0408...4cc
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #8 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forventer at menn betaler for sin egen mat. Tilbyr han seg å betale for meg: pluss i boka. Det er hyggelig når menn viser gentlemenstakter, samme hvor likestilt vi er. At du mener andre skal betale din middag er ikke å støtte feminisme, det er å være parasitt. Anonymkode: 33fd0...9e8 Så du sier at kvinner er parasitter siden de oftest blir spandert på? Interessant. Anonymkode: 36303...ab6 5 2
Rosakatt Skrevet 11. juli 2023 #9 Skrevet 11. juli 2023 Det kan være fordi de ikke ønsker å gå videre. Jeg betalte for min forrige kjæreste, var ikke klar over det at menn hadde press om å betale og alt det da. Var 16 år, stor forelsket å betalte gjerne maten hans, for å få tid med han Lurer også på om du er litt konfronterende? At det å krangle om feminismen er viktigere for deg enn interessen din for daten, og at det syns? Tror ikke folk generelt liker å bli brukt, å kanskje om du har en utstråling som er litt aggressiv, det er vill gjetting fra min side, de blir i opposisjon over å ikke ville bli køddet med. Ikke det at de ikke kan teknisk sett spandere? Kan være de kan, men syns å at det å dele regningen er greit når folk for tiden uansett kanskje dater veldig mange folk. 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #10 Skrevet 11. juli 2023 Hvorfor må det være sånn at den ene betaler for alt? Jeg er stor tilhenger av at alke betaler for egen mat og drikke. Eventuelt spanderer hver sin tur. Anonymkode: e91b6...d30 18
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #11 Skrevet 11. juli 2023 Den som byr ut til middag spanderer. Anonymkode: ff4e6...a3d 11
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #12 Skrevet 11. juli 2023 Er ikke feminist, tror jeg. Men hadde føltes rart å skulle betale et måltid for en fremmed/bekjent. Å bli påspandert føles like rart, men da min (i dag) ektemann betalte varene for en hjemmemiddag på første date og jeg var student synes jeg det var snilt. Ingen øl eller vin, jeg laget maten. Neste måltid betale jeg. Anonymkode: 62bb0...373 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #13 Skrevet 11. juli 2023 Jeg ville naturlig betalt for min del. Kunne godt betalt for daten sin del og - men om han hadde satt der og vært tverr og sagt "du må betale for meg ellers er du ikke feminist", skal jeg love deg at jeg ikke hadde betalt for han. Men, jeg ville vært forsiktig med å tilby meg å betale for begge, for jeg ville vært redd for å "avmaskulinisere" den jeg hadde daten, at han ikke ville funnet det sjarmerende, men tvert imot. Så å forvente at noen bryter så totalt med sosiale normer og kultur - det kan nok hende at du skyver unna noen som potensielt kunne vært en god match for deg. Anonymkode: 84adb...fab 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #14 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): .. Men merkelig har jeg ikke møtt så mange av de? De blir perplekse når jeg sier at jeg ikke vil betale for maten. Noen tar det for gitt at vi skal dele den. Men at noen kvinner betaler hele summen? Aldri skjedd! Dette gjør at jeg blir skeptisk til kvinner. Jeg støtter de som har saker de støtter, men virker ikke som om det er mange der ute som er ekte feminister. Skulle ønske jeg traff en kvinne som tok hele regningen. Da hadde jeg blitt oppriktig interessert. Det har blitt mange single-dates med kvinner når vi har vært ute å spist. Hvorfor er det sånn, tro? Anonymkode: a0408...4cc Sorry, men problemet her er at du har misforstått hva feminisme er. Google it. Enten så deler man regningen på 2 eller betaler selv det man selv spiser (som er en mye mer rettferdig fordeling siden menn gjerne både spiser og drikker mer. ) Anonymkode: a5ded...887 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #15 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor må det være sånn at den ene betaler for alt? Jeg er stor tilhenger av at alke betaler for egen mat og drikke. Eventuelt spanderer hver sin tur. Anonymkode: e91b6...d30 Alle, dater ikke fugler. Anonymkode: e91b6...d30 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #16 Skrevet 11. juli 2023 Når du spiser ute med folk du ikke kjenner er det nok en grei regel å ikke forvente noen ting, men å være innstilt på å betale egen mat selv. Dette gjelder for både kvinner og menn. Anonymkode: cbe8c...ffc 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #17 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sorry, men problemet her er at du har misforstått hva feminisme er. Google it. Enten så deler man regningen på 2 eller betaler selv det man selv spiser (som er en mye mer rettferdig fordeling siden menn gjerne både spiser og drikker mer. ) Anonymkode: a5ded...887 Så det du egentlig sier er at kvinner er gjerrige? Interessant. Veldig interessant Anonymkode: a0408...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #18 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det handler om likestilling. Nå har menn forsørget kvinner i 1000 vis av år. Nå er det på tide å betale tilbake. Anonymkode: 36303...ab6 Dummeste jeg har hørt. Skal jeg, en kvinne som aldri har blitt påspandert en middag på date før, spandere middag på deg fordi det tidligere har vært vanlig at menn spanderer på kvinnen? Jeg skylder jo verken deg eller andre menn noe som helst. Jeg vil at regningen skal fordeles likt, eller så spanderer man hver sin gang. Noe annet er uaktuelt. Anonymkode: c5069...5c9 18 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #19 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det handler om likestilling. Nå har menn forsørget kvinner i 1000 vis av år. Nå er det på tide å betale tilbake. Anonymkode: 36303...ab6 Problemet er at da fremstår du som en gniten kjiping og det er ikke så sjarmerende. Reell likestilling får vi aldri, ikke før vitenskapen ordner så menn kan gå gravide og føde. Anonymkode: 86704...3a6 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #20 Skrevet 11. juli 2023 åå guri - jeg visste ikke feminisme defineres av hvem som betaler for maten på date.. Så dumt.. Anonymkode: 6bcb6...e2e 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå