Gå til innhold

Hva gjør at damer ser «slitne» ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv 37 år, og føler innimellom at jeg har forfalt litt. Prøver så godt jeg kan å holde ting ved like, men føler ikke at jeg lykkes helt. 

Hvilke ting gjør at vi ser slitne og forfalt ut, og hva er det som gjør at vi ser velstelte og pene ut? 

Anonymkode: 8ce75...4c4

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

At vi faktisk er slitne medfører at vi ser slitne ut. Å være glad, fornøyd og ha god trivsel i livet synes jeg er hva som får oss til å stråle. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 17
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer langt med litt sminke. Ser at jeg er litt sliten jeg å. Men med litt sminke så ser jeg mye finere ut. Men spør jeg mannen så synes han jeg er veldig fin naturell😂😂

Anonymkode: 2f1e3...ac0

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

At vi faktisk er slitne medfører at vi ser søitne ut. Å være glad, fornøyd og ha god trivsel i livet synes jeg er hva som får oss til å stråle. 

Jeg har nok kommet i en litt negativ spiral der 😏

AnonymBruker
Skrevet

Barn

Anonymkode: 4e465...b71

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slitasje fra menn og barn gjør at kvinner ser slitne ut. 

Anonymkode: 1f790...0d6

På hvilken måte gjør denne slitasjen seg synlig? Og hvordan fikse det?

AnonymBruker
Skrevet

Stor belastning, bekymringer og stress har eldet meg voldsomt mye på 5-6 år. Jeg tas for gitt i heimen og behandles respektløst. Går stort sett rundt og rydder opp skittent undertøy og møkkete tallerkener, og opplever at mann og sønner himler med øynene når jeg ikke liker at kaffekoppen min setter seg fast i gårsdagens havregrøt.

Anonymkode: 0fc69...342

• Liker 10
  • Hjerte 20
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvilke ting gjør at vi ser slitne og forfalt ut, og hva er det som gjør at vi ser velstelte og pene ut? 

Mange i dag tar fillers og glatter ut rynker, mange bruker sminke, og farging av hår og diverse. Noen av disse gjør det ikke så pent, men ,mange gjør det veldig naturlig så det ser pent og velstelt ut. Selv syne jeg det er leit at vi alle skal hige etter å se så "perfekt" ut. Det skaper jo bare mer og mer press som handler om dette, jo flere som gjør det.

Vi trenger rollemodeller som er naturlige.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stor belastning, bekymringer og stress har eldet meg voldsomt mye på 5-6 år. Jeg tas for gitt i heimen og behandles respektløst. Går stort sett rundt og rydder opp skittent undertøy og møkkete tallerkener, og opplever at mann og sønner himler med øynene når jeg ikke liker at kaffekoppen min setter seg fast i gårsdagens havregrøt.

Anonymkode: 0fc69...342

Men hva kan man gjøre for å se/ føle seg bedre? Jeg vil føle meg bra igjen, sånn som jeg gjorde før..

Trenger seriøst å booste selvtilliten min!

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Mange i dag tar fillers og glatter ut rynker, mange bruker sminke, og farging av hår og diverse. Noen av disse gjør det ikke så pent, men ,mange gjør det veldig naturlig så det ser pent og velstelt ut. Selv syne jeg det er leit at vi alle skal hige etter å se så "perfekt" ut. Det skaper jo bare mer og mer press som handler om dette, jo flere som gjør det.

Vi trenger rollemodeller som er naturlige.

Jeg vil være naturlig, og ønsker ikke å fikse på utseendet mitt med unaturlige ting. Men vil se livlig, fresh og fin ut. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Årevis med sminke, hårfarge og soling tar på, og stress med karriere og barn gjør at du forfaller raskere. Overdreven trening kan også slite ned kroppen.

Anonymkode: 2dc0d...d0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva kan man gjøre for å se/ føle seg bedre? Jeg vil føle meg bra igjen, sånn som jeg gjorde før..

Trenger seriøst å booste selvtilliten min!

Spis sunt, drikk mye vann, få nok søvn, stress mindre, multivitaminer, en god hudkrem, solkrem, trening. Klarer du noe av dette så ser du gjerne freshere ut enn med et tykt lag sminke.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil være naturlig, og ønsker ikke å fikse på utseendet mitt med unaturlige ting. Men vil se livlig, fresh og fin ut. 

Ja, det vil de fleste, vil jeg tro.

Men man kan tro og tenke at man ser sliten ut når vi ser så mange mennesker der ute som har glatte naturlige (tror vi) sikter med naturlig (ser det ut som) sminke osv. Kanskje vi egentlig ikke ser så sliten ut som vi tror vi gjør. 

Hva med en fresh dusj, noe pyntet. Spise sunt og godt og få søvn nok, føle seg frisk g i formovil gi mye skjønnhet

Minimalt med alkohol 

Endret av exictence
  • Liker 2
Skrevet

Man ser sliten ut når man er sliten. Slit har mange aspekter. 
Man blir sliten av overarbeid, overtrening, overtenking, bekymringer, for mye ansvar, lite søvn osv.
Man sliter også på kroppen ved å utsette den for ytre påvirkninger som røyk, sol, alkohol og andre usunne belastninger.

Man ser våken ut når man har god samvittighet, sover godt, lever noenlunde sunt og ikke bekymrer seg for mye. 
Dropp folk, oppgaver og ambisjoner som suger energi mer enn det gir glede.

Man ser velstelt ut når man har dusja i.l.a siste døgnet, og tatt på seg reine klær som passer på kroppen.

Alt for mange tar på seg alt for mye, og er alt for opptatt av innbilte forventninger. Dermed sliter de seg ut på tanker og gjerninger på tull og fjas, som evig nyskurte hjem, partyfiksing, sminke, yoga, interiør, mote, vin, overstimulering av ungene og å ikke forvente nok av sine nærmeste. Når de heller kunne brukt tida ved et bål med kjæresten, sex i lunsjen, eller på ryggen med ei god lydbok - eller hva det når er som lader deg.

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Velstelte bryn hjelper en del. Og en god concealer om man har mørke ringer under øynene. Velstelt hår, klippe av slitte tupper. Ikke ha det lange håret halvveis ned på ryggen som var fint da du var 13. 

Anonymkode: 71e93...fbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
myMa skrev (1 minutt siden):

Spis sunt, drikk mye vann, få nok søvn, stress mindre, multivitaminer, en god hudkrem, solkrem, trening. Klarer du noe av dette så ser du gjerne freshere ut enn med et tykt lag sminke.

Jeg har en stressende jobb, unger og får nok litt for lite søvn. 

Men ja, mer fokus på vitaminer og å prioritere god hudpleie/ behandlinger kan nok jeg nok bli bedre på👌🏻

AnonymBruker
Skrevet

Mindre elastitet i huden. Det vises godt på tynn, blek hud når man blir litt eldre. Man kan være i fin form psykisk og fysisk og likevel se sliten ut pga dette

Anonymkode: 643d6...ce5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Deprimert alenemamma, jeg er 39 og ser ut som jeg er 59. 

Anonymkode: 8dd6a...bd6

• Liker 4
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (2 minutter siden):

Man ser sliten ut når man er sliten. Slit har mange aspekter. 
Man blir sliten av overarbeid, overtrening, overtenking, bekymringer, for mye ansvar, lite søvn osv.
Man sliter også på kroppen ved å utsette den for ytre påvirkninger som røyk, sol, alkohol og andre usunne belastninger.

Man ser våken ut når man har god samvittighet, sover godt, lever noenlunde sunt og ikke bekymrer seg for mye. 
Dropp folk, oppgaver og ambisjoner som suger energi mer enn det gir glede.

Man ser velstelt ut når man har dusja i.l.a siste døgnet, og tatt på seg reine klær som passer på kroppen.

Alt for mange tar på seg alt for mye, og er alt for opptatt av innbilte forventninger. Dermed sliter de seg ut på tanker og gjerninger på tull og fjas, som evig nyskurte hjem, partyfiksing, sminke, yoga, interiør, mote, vin, overstimulering av ungene og å ikke forvente nok av sine nærmeste. Når de heller kunne brukt tida ved et bål med kjæresten, sex i lunsjen, eller på ryggen med ei god lydbok - eller hva det når er som lader deg.

Veldig enig, og veldig gjenkjennbart. Men sliter med å ta riktige prioriteringer og valg. 

Jeg kan absolutt se ganske bra ut når jeg tar meg tiden før en jentekveld og lignende, men til vanlig ser jeg «grå» og sliten ut. Ser overhode ikke bra ut uten massiv innsats i forkant 😏

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...